Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.09.2015, 20:15
murkula_:n Avatar
murkula_ murkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: satakunta
Viestit: 980
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti

Syöttöpumpun päällä ? se mihin suodattimelta tulee naftaletku ?
Jep.

Samat oireet oli mullakin subbarissa.


Multa oli aikoinaan kadonnut kuula kokonaan sieltä takaiskusta, pelkkä jousi möllötti reijässä. jostakin luin että joissain versioissa se kuula on lasia ja hajoaa ajan mittaan??
Hiukan epäilen voiko olla mutta pumppua en avannut kun ei oireillut.

Mutta sen alkuperäisen suuodattimenkin vielä kun vaihtaa järkevämpään niin ei tarvi miettiä missä kaupan pihassa saa taas aloittaa ilmaus jumpan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.09.2015, 20:34
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Tutkimusta...

-Pa-linjassa siirtopumpun ja suodattimen välissä näyttäis olevan lisätakaisku ja se toimii.

-Hehkuille ilmeisesti tulee virtaa hyvinkin kun seuraa sisävaloja ja volttimittaria

-Pumpun kyljessä oleva "juttu" saa ainakin hehkutettaessa virtaa mikä lyhyellä oppimäärällä googletettuna muuttaa ennakkoa (tämän toiminta ei ole ollenkaan varmaa) Kun auto käy ei sille virtaa tule.
-Polttoainesäiliössä oli painetta kun korkin aukaisin :O En osaa sanoa oliko yli vai alipainetta mut korkkia avatessa suhahti reilusti. Tankattu auto eilen forssassa ja sen jälkeen ajettu raumalle. Jos olis alipaine niin sehän vois olla yks syyllinen ...eikö?

Syöttöpumpulta lähtevä ylivuotoletku oli ihan kuiva mutta hieman sormella tönäistessä kastui juuresta heti eli se pitää myös uusia..eikös ilma mee pienemmäst raost ku nafta
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 22.09.2015 20:42
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.09.2015, 20:52
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja murkula_ Näytä viesti
Jep.

Samat oireet oli mullakin subbarissa.


Multa oli aikoinaan kadonnut kuula kokonaan sieltä takaiskusta, pelkkä jousi möllötti reijässä. jostakin luin että joissain versioissa se kuula on lasia ja hajoaa ajan mittaan??
Hiukan epäilen voiko olla mutta pumppua en avannut kun ei oireillut.

.
Siis onko se takaisku nyt siellä suodattimelta tulevan letkun liitoskappaleessa eli pumpun päädyssä vai pumpun päällä olevan paluuletkulähdön nipassa ?
On noissa kahdessa pikkusen eri jumppa tutkia
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.09.2015, 10:46
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Pumpulta lähtevässä paluulinjan nipassa näytti olevan jonninmoinen takaisku.

Nyt vaihdettu kaikki konehuoneen naftaletkut uusiin sekä työkonemallin naftasuodatin sen neliskanttisen tilalle.
Myös hehkut vaihdettu koska paikoillaan olleissa oli hirvee laatuero (vanhuuttaan) ainakin hehkutusajan suhteen ja yks lähti hehkuun tyvestä...kaikki kyllä toimivat jotenkuten.

Nyt lähtee huomattavasti paremmin käymään. Ajoitusta pitää vielä tutkiskella.

Seuraava ongelma takajarruissa
Ottaa kylmänä kii ihan piruks ja ekat pari jarrutusta menee takafillarit lukkoon.

-Kumminpäin kengät kuuluu olla ? ..lyhyempi kitkapinta edessä vai takana? (itsetehostus) ...Googlen kuvien perusteella pitkä takana ja näin ne nyt on.
-Onko kengissä ollut paljon laatueroja (imeekö toiset enempi kosteutta itteensä? )
-Takajarrupaineensäädin ?? Onko moinen jossain ku en löytänyt ...
-Nyt etukengät kuluneet puolet enempi ku takakengät ja takana pitkä pinta ,edessä lyhyt.
-Kaikki osat liikkuu..männät ei oo jumissa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 29.09.2015 10:53
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.09.2015, 23:12
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Nyt lähtee huomattavasti paremmin käymään. Ajoitusta pitää vielä tutkiskella.
Kato myös onko sekopään ketju pahasti venyny, jos on niin vaihtoon välittömästi. General Mistakes tirsselikoneen alakerta ei tykkää hyvää, jos jakoketju on löysä ja pumpun ajoitusta sen takia mennään vielä muuttamaan, antaa melkoset täräykset kampuralle /laakeripukeille käynnistäessä.





Viimeksi muokannut Pauli : 29.09.2015 23:15
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.09.2015, 05:31
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Tuo jakopää on tarkoitus ottaa työn alle keväällä joten toivon et kestää vielä talven yli mukisematta.
Ajoitusta tutkiskelin kun sitä näköjään jo hiukan käännetty tehtaan merkeistä.
Noin 2mm on se pumpun viiva lohkon viivasta aikaisemmalla eli saattais olla merkki jakopään kuluneisuudesta? Jos laittaa merkit kohdikkain niin vetoa selkeesti katoaa.

Ajoa ei hirveesti talvella tule mut pakko saada ajoon.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.09.2015, 19:27
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Osaisko joku kertoo mitä noille takajarruille nyt pitäis tehdä kun on vaarallinen kapistus ajella..ei tarvii juurikaan ku laskee crocsi jarrupolkimelle niin takafillarit tulee kuivalla pikitiellä nahkoineen

Ei muutu miksikään vaikka säätää kengät kauas tai tosi lähelle

nm.honkkarista lukkopihditkö
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.10.2015, 07:13
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.887
Perusasetus

Joku siellä mättää sen jarrujen tasausventtiilin kanssa. Tai sitten on jotain kosteaa niissä jarrukengissä..
Kyllähän automaattijenkissä takajarrujen pitää ottaa kunnolla ennen etusia, mutta tuo kuulostaa "vähä" liialta..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.11.2015, 19:24
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Osaisko joku kertoo mitä noille takajarruille nyt pitäis tehdä kun on vaarallinen kapistus ajella..ei tarvii juurikaan ku laskee crocsi jarrupolkimelle niin takafillarit tulee kuivalla pikitiellä nahkoineen

Ei muutu miksikään vaikka säätää kengät kauas tai tosi lähelle

nm.honkkarista lukkopihditkö
Millä tuo takajarrujen ylitehokkuus korjaantui? Tahtoo olla samaa ongelmaa ja samoja säätökonsteja yritetty.
__________________
www.jrasennus.fi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään GMC Jimmy jkv O/M/V Ajoneuvot 3 11.02.2013 18:29
Myydään GMC Jimmy eyeless O/M/V Ajoneuvot 5 17.12.2010 18:31
gmc jimmy Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 28.02.2010 04:26
GMC jimmy KustaaVaasa Maasturiprojektit 14 15.01.2008 00:14
M:GMC Jimmy 6.2 mehtämörö O/M/V Ajoneuvot 5 08.11.2007 19:59


Sivu luotu: 05:24 (GMT +2).