Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.09.2015, 15:21
Patajumi Patajumi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.07.15
Sijainti: Lappi
Viestit: 15
Perusasetus

Mikäköhän tuossa minun jeepissä on menny persiilleen ko kuskin puolen pyörännavasta etäisyys kaaren tasalle on 105mm ja vänkärin puolella 80mm. Tarkoitan siis raideleveyttä, etu- ja takapäähän näissä vissiin eri raideleveydellä mutta ei se varmaan nuin pitäs olla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.09.2015, 19:29
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patajumi Näytä viesti
Mikäköhän tuossa minun jeepissä on menny persiilleen ko kuskin puolen pyörännavasta etäisyys kaaren tasalle on 105mm ja vänkärin puolella 80mm. Tarkoitan siis raideleveyttä, etu- ja takapäähän näissä vissiin eri raideleveydellä mutta ei se varmaan nuin pitäs olla.
Akseli sivussa tai pellit solmussa. Onhan tuo mitattu niin, että paino on tavallisesti etuakselilla?

Panhard-tankohan tuon akselin paikan määrittää, joten katse sinne.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.09.2015, 12:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patajumi Näytä viesti
Mikäköhän tuossa minun jeepissä on menny persiilleen ko kuskin puolen pyörännavasta etäisyys kaaren tasalle on 105mm ja vänkärin puolella 80mm. Tarkoitan siis raideleveyttä, etu- ja takapäähän näissä vissiin eri raideleveydellä mutta ei se varmaan nuin pitäs olla.
Meinaat siis, että etuakseli ei ole keskellä auton alla? Onko korotettu?

Jos on, ja vielä alkuperäinen panhardi paikallaan niin siinähän se syy on. Etuakseli siirtyy enemmän kuskin puolelle autoa korottaessa -> pitää kompensoida säädettävällä panhardilla tai akselin kiinnikkeen kiinnitysreiän paikkaa vaihtamalla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.09.2015, 21:47
Patajumi Patajumi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.07.15
Sijainti: Lappi
Viestit: 15
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Meinaat siis, että etuakseli ei ole keskellä auton alla? Onko korotettu?

Jos on, ja vielä alkuperäinen panhardi paikallaan niin siinähän se syy on. Etuakseli siirtyy enemmän kuskin puolelle autoa korottaessa -> pitää kompensoida säädettävällä panhardilla tai akselin kiinnikkeen kiinnitysreiän paikkaa vaihtamalla.
Joo ja on korotettu. Panhardista en tiä sanoa onko alkuperänen mutta tuo akselihan on juurikin vänkärin puolella mulla enemmän ja äkkiseltään katottuna siitä oli säätö ihan tapissa joten ei siirry kuskin puolelle kuin uudella kiinnitys reiällä.

Niin ja pellit ei oo solmussa ja mitattu ihan paino akselilla.

Viimeksi muokannut Patajumi : 21.09.2015 21:49
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.09.2015, 06:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Alkuperäisessä panhardissa ei ole säätöä.. eli tuskin siellä alkuperäinen on. Toisaalta ei minulla ainakaan ole tullut vastaan säädettävää panhardia, missä ei säätö riittäisi akselin keskittämiseen..

Kuva auttaisi asiaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.09.2015, 08:32
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patajumi Näytä viesti
Joo ja on korotettu. Panhardista en tiä sanoa onko alkuperänen mutta tuo akselihan on juurikin vänkärin puolella mulla enemmän ja äkkiseltään katottuna siitä oli säätö ihan tapissa joten ei siirry kuskin puolelle kuin uudella kiinnitys reiällä.

Niin ja pellit ei oo solmussa ja mitattu ihan paino akselilla.
uus kiinnitysreikä ei ratkase mitään, homma on et sen reijän paikkaa siirretään. panhard ottaa koko akselin sivusuuntasen voiman vastaan, eli syytä olla tukevahko sit ko alat siirtämään ja jos autolla on tarkotus ajaa mettäs ni tee kerralla riittävän tukeva, hakeevat muotoonsa ja särkyyvät mehtäkäytössä aika heleposti..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.09.2015, 12:43
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Jossain vaiheessa tätä ketjua oli muistaakseni jotain öljynputsarijuttua ja tarvitseeko niitä mistä tilailla vai löytyykö jostain lähikaupasta.

Kävin tässä taannoin eräässä keskisuomalaisessa varaosaliikkeessä, siis ihan tavallisessa ja paikan toisen myyjän kanssa hommasta nyt ei mitään tullut mutta toisen myyjän kanssa vähän päästiin selvyyteen.
Jeep millikierteiseen (keltainen tarra konehuoneessa kertoo esim. M20x1,5) käy MH3385 (tai vastaava), pienempi kuin alkuperäinen mutta käy, äkkiseltään suurin ero on sisällä näkyvässä tyhjässä tilassa.
WIX 51626 oli jonkin kirjan mukaan vastaava kuin MH3386, no kierre on siinäkin vastaava mutta tämä 3386 on vielä pienempi kuin 3385.

Eilen sitten kävin kaupassa, jossa vielä oli M-filterin kirjat ihan asiakkaan ulottuvilla ja putsarit hyllyssä ihmeteltävänä. Sitä kirjaa lueskelin ja tutkailin monesta eri osiosta, siellähän on lopussa ne mallien kierteet yms. faktaa näistä. Taulukko näytti 4.0 jeeppiin kahta eri mallia MH346 ja MH3331. Tuo 346 on tuumakierteiseen ja 3331 millikierteiseen.
Ja näitä näkyy olevan ranskalaisperäisissä dieseleissä jonkin verran, niin löytyy kyllä melkein joka varaosaliikkeestä. Jos ei M-filteriä, niin tuolla numerolla saa kyllä sitten sen verrokin mukaan.

Siis öljynputsari Jeep Cherokee 4.0 millikierteellä wix 51626 = MH3331 = MANN ML 1029
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.09.2015, 12:58
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Olikos se nyt niin...että renix koneissa oli eri ö-suodatin kun HO koneissa? Itse oon käyttäny Ford 5. v8 putsaria HO koneessa siis, kun on ainakin kolmanneksen isompi...
- Mikkelistä noita löytää hyllystä mm. säästötalo, tokmanni, honkkari...6-8e/kpl

__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.09.2015, 13:47
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Olikos se nyt niin...että renix koneissa oli eri ö-suodatin kun HO koneissa? Itse oon käyttäny Ford 5. v8 putsaria HO koneessa siis, kun on ainakin kolmanneksen isompi...
- Mikkelistä noita löytää hyllystä mm. säästötalo, tokmanni, honkkari...6-8e/kpl

Nuo molemmat on 3/4 16 kierteellä.
Jamant varmaan osaa sanoa, muuttuuko se HO:n mukaan vai minkä mukaan mutta minulla on ainakin renix ja siinä on millikierre. Konehuoneessa tarra, missä se mainitaan.


Tuo MH301 muuten passaa sitten Toyotan L-sarjan dieseleihin ja M-sarjan kuutosiin ainakin. Uudempaan R-sarjaan tai ainakin siihen uudempaan 5R:ään.

Viimeksi muokannut toyopet : 24.09.2015 13:50
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 20:28 (GMT +2).