Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.09.2015, 09:54
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Mulla on toi 4,0 stroukattu 4,6 kokoon kampura-veivi-mäntä muutoksella. Poraus on sama, 4,0 on siis 3,9 eri jakopäällä + jotain muuta pientä. Tosin ei noita 4,0 koneitakaan hyvinä pidetä mutta toistaiseksi tuo vanha vajaa 300tkm lohko kiikuttaa piirasta nöyränä ilman vesiongelmia, ei ole ikinä juonut vettä ja kun kone oli auki 200tkm kohdalla nokan pilaantumisen takia niin putketkin olivat pysyneet paikoillaan.
On tuolla pajassa tehdasuusi alakerta kyllä odottamassa, jos jotain käy...

Toki joku gurumpi voi valistaa näistä enempi.

__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.09.2015, 13:39
PT PT ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 42
Perusasetus

3.9 nyt paikallaan ja pitäisi saada vähän lisää tehoa niin aateltiin vaihtaa tuo 4.6, ja olispa taas talveksi jotain tekemistä niin ei tuu oltua kylillä ilkeyttä tekemässä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.09.2015, 18:19
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

Muutaman 3.5-4.6-5.2l swapin tehneenä kaikki hilut on yhteensopivia 3.5sestakin siihen 4.6seen. 1:1 sama lohko lukuunottamatta runkopukkeja ja porausta.
4.6sen akselinpäässä vauhtipyörällä on keskitystappi joka pitää sahata poikki ja lyödä sisemmälle, tai sitten sopivalla ulosvetimellä kiskoa irti. 4.6sessa ei ole virranjakajaa, eli joudut laittaa megaruutan tai sitten vanhanmallin jakopäänkoppa 3.5-3.9sistä.

Jos lohkon halkeamisvikaa pelkäät, kannattaa sitten etsiä 00- tai uudempi lohko, ne on ultraäänitestattuja lohkoja että valussa on tarpeeksi tavaraa vesitilan ja putken välissä.
Putkitusoperaatio taitaa nykyään maksaa 1000e + putket n:4-450e briteissä.
Itse olen putkituttanut 10kunta 4.6sen lohkoa. Muutama ihan varuille kun otettu tehoja irti.

Jos ehyen 4.6sen lohkon löytää vuosimallista riippumatta, kannattaa heti vaihtaa siihen kylmä termari, tyyliin 80c tai alle, ja käyttää aavistuksen rikkaampaa polttoaineseosta niin halkeamisriski pienenee.. Myös kansi studit eliminoi halkeamisriskiä kun lohkoon ei enään kohdistu rasitusta niin paljoa kun kantta kiristää.

Kaveri on keitättänyt 00vm rangensa varmaan 5x kun ollut ulkoisia vesivuotaja, lohkoa ei ole vieläkään putkitettu vaikka pahveja on vaihdettu, ja kerran lohko porattu kun istukkarengas irtosi. Käyttötavasta ja huolloistakin toi on aika pitkälle kiinni. Moni kun tuuppaa jatkamaan matkaa vaikka nestettä on paisarissa vähäsen..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.09.2015, 18:06
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Mulla on toi 4,0 stroukattu 4,6 kokoon kampura-veivi-mäntä muutoksella. Poraus on sama, 4,0 on siis 3,9 eri jakopäällä + jotain muuta pientä. Tosin ei noita 4,0 koneitakaan hyvinä pidetä mutta toistaiseksi tuo vanha vajaa 300tkm lohko kiikuttaa piirasta nöyränä ilman vesiongelmia, ei ole ikinä juonut vettä ja kun kone oli auki 200tkm kohdalla nokan pilaantumisen takia niin putketkin olivat pysyneet paikoillaan.
On tuolla pajassa tehdasuusi alakerta kyllä odottamassa, jos jotain käy...

Toki joku gurumpi voi valistaa näistä enempi.

Eipä kai näistäkään nokka mene jos öljypumppu on kunnossa vai onko noiden nokissa sitten joku valmistusvika? Ja nokka on vielä suhteellisen halpa vaihtaa vaikka kahden vuoden välein kun taas lohkoa on ikävä puljata (tämä siis vaan minun henk.koht mielipide.)

Viimeksi muokannut Sirernog : 19.09.2015 18:12
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.09.2015, 18:19
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Menee niitä nokkia isoistakin joskus, tosin tässäkään tilanteessa syyllinen ei ole itse nokka-akseli.

Mutta asiasta kukkaruukkuun... Sain tänään jopa jotain aikaiseksi. Tarkistin nimittäin rangen sytytysennakon ja vaihdoin sytytystulpat, ei tainnut olla ihan turha remontti. Tiedä sitten mitä jäteöljyllä kyllästettyä bensaa tossa krematooriossa on poltettu kun tulpat kerännyt tollasen karstakerroksen? Ei syö öljyä eikä jäähdytinnestettä.

Alkaiskohan kaasuttimeen paukuttelu kohta rauhottumaan kun jotenkin en jaksa uskoa että seokset menis laihalle kun aiemmin toiminut moitteetta samoilla osilla.:/

Kiroan tän ennakoivantekstinsyötön helvettiin, koko ajan pitää tarkistaa tekstiä mitä tänne yrittää syytää.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20150919_191150.jpg‎
Views:	239
Size:	72,0 Kt
ID:	63612   Click image for larger version

Name:	20150919_152724.jpg‎
Views:	212
Size:	102,2 Kt
ID:	63613  

Viimeksi muokannut Sirernog : 19.09.2015 18:39
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.09.2015, 19:01
PT PT ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 42
Perusasetus

Moi ja kiitos nettitiedon varmistukselle että osat ovat vaihtokelpoisia.
tuo kylmä termari ja rikas seos tuli uutena asiana vastaan. moottori on valitettavasti -98 pitänee pitää sormet ristissä jotta pysyisi nipussa ja mekaruuttaa siihen on suunnniteltu näkeekä muuten sarjanumerosta moottorin lohkon ikää?

-Pt-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.09.2015, 11:38
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

Itsellä oli 94vm 4.6nen lohko. Ostin sen kolari rangesta aikanaan. Kutittelin siitä n: 300hv ulos ,ostohetkellä sillä oli ajettu n:30tkm, ja kun myin sen eteenpäin, oli sillä ajettu ainakin 80tkm. Kone on edelleen ajossa ja sitä rääkätään melkeinpä enemmän kuin omassa käytössä olleena. Ja aina vaan se puksuttaa. Siinä on tosin 82c termari ja takuulla rikas seos megan ansiosta.. Ja ihan vakiot suorat putket sylintereissä.

Rangessa ton halkeaman tekee laiha seos päästöjen laskemiseksi, sekä korkea asteinen termari että seos palaisi puhtaammin. Sekä lisääntyneet kilot.. Classikissa kone pääsee helpommalla..

Yleensä ylikuumeneminen ne paikat rikkoo, ei lievästi alilämpöinen. Jos jäähdytyspuoli on kunnossa, ei pitäs ongelmia tulla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
td5 disko ja pakkanen + ilmajouset? kokkolanpoika Tekniikka & Jutustelu 4 28.01.2008 00:51
Ilmajouset jappe Tekniikka & Jutustelu 9 17.01.2008 16:13
Suburbanin neliveto ja ilmajouset??? Uazmies Tekniikka & Jutustelu 23 11.11.2007 18:12
Range classic ja ilmajousitus Tekniikka & Jutustelu 6 09.08.2006 00:36
Ilmajouset lehtijousiakseliin? Ahosensetä Tekniikka & Jutustelu 12 21.07.2006 21:12


Sivu luotu: 09:56 (GMT +2).