Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.09.2015, 22:41
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Pikaisen kyselytunnilla päätteeksi ainakin itse hylkää ton 4.6 moottorin vaihtoehdoista niiden lohko vikojen takia. Olihan siinä messeä moottori mutta noita ei löydy kuulemma oikeestaan mistään ehjinä.:/

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.09.2015, 23:02
JNaukki:n Avatar
JNaukki JNaukki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.11
Sijainti: Alavieska,suomi
Viestit: 482
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirernog Näytä viesti
Pikaisen kyselytunnilla päätteeksi ainakin itse hylkää ton 4.6 moottorin vaihtoehdoista niiden lohko vikojen takia. Olihan siinä messeä moottori mutta noita ei löydy kuulemma oikeestaan mistään ehjinä.:/
eli lohko porattu noissa jo liian ohueksi?
__________________
RRC -87
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.09.2015, 00:20
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Näinhän se taitaapi olla, kovasti suosittelivat 3.9:ä jos britti padassa meinaa pysyä, 4.6 saa kyllä putkitettua mutta se taitaa maksaa sen verran rahaa ja aikaa että ennemmin etsii "luotettavamman" aihion.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.09.2015, 06:57
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Ebayssa mekaaninen tasonsäätö venttiili 60€
Halvin ja ehkä luotettavin keino.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.09.2015, 09:54
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Mulla on toi 4,0 stroukattu 4,6 kokoon kampura-veivi-mäntä muutoksella. Poraus on sama, 4,0 on siis 3,9 eri jakopäällä + jotain muuta pientä. Tosin ei noita 4,0 koneitakaan hyvinä pidetä mutta toistaiseksi tuo vanha vajaa 300tkm lohko kiikuttaa piirasta nöyränä ilman vesiongelmia, ei ole ikinä juonut vettä ja kun kone oli auki 200tkm kohdalla nokan pilaantumisen takia niin putketkin olivat pysyneet paikoillaan.
On tuolla pajassa tehdasuusi alakerta kyllä odottamassa, jos jotain käy...

Toki joku gurumpi voi valistaa näistä enempi.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.09.2015, 13:39
PT PT ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 42
Perusasetus

3.9 nyt paikallaan ja pitäisi saada vähän lisää tehoa niin aateltiin vaihtaa tuo 4.6, ja olispa taas talveksi jotain tekemistä niin ei tuu oltua kylillä ilkeyttä tekemässä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.09.2015, 18:19
kokkolanpoika:n Avatar
kokkolanpoika kokkolanpoika ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.10.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 514
Perusasetus

Muutaman 3.5-4.6-5.2l swapin tehneenä kaikki hilut on yhteensopivia 3.5sestakin siihen 4.6seen. 1:1 sama lohko lukuunottamatta runkopukkeja ja porausta.
4.6sen akselinpäässä vauhtipyörällä on keskitystappi joka pitää sahata poikki ja lyödä sisemmälle, tai sitten sopivalla ulosvetimellä kiskoa irti. 4.6sessa ei ole virranjakajaa, eli joudut laittaa megaruutan tai sitten vanhanmallin jakopäänkoppa 3.5-3.9sistä.

Jos lohkon halkeamisvikaa pelkäät, kannattaa sitten etsiä 00- tai uudempi lohko, ne on ultraäänitestattuja lohkoja että valussa on tarpeeksi tavaraa vesitilan ja putken välissä.
Putkitusoperaatio taitaa nykyään maksaa 1000e + putket n:4-450e briteissä.
Itse olen putkituttanut 10kunta 4.6sen lohkoa. Muutama ihan varuille kun otettu tehoja irti.

Jos ehyen 4.6sen lohkon löytää vuosimallista riippumatta, kannattaa heti vaihtaa siihen kylmä termari, tyyliin 80c tai alle, ja käyttää aavistuksen rikkaampaa polttoaineseosta niin halkeamisriski pienenee.. Myös kansi studit eliminoi halkeamisriskiä kun lohkoon ei enään kohdistu rasitusta niin paljoa kun kantta kiristää.

Kaveri on keitättänyt 00vm rangensa varmaan 5x kun ollut ulkoisia vesivuotaja, lohkoa ei ole vieläkään putkitettu vaikka pahveja on vaihdettu, ja kerran lohko porattu kun istukkarengas irtosi. Käyttötavasta ja huolloistakin toi on aika pitkälle kiinni. Moni kun tuuppaa jatkamaan matkaa vaikka nestettä on paisarissa vähäsen..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.09.2015, 18:06
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Mulla on toi 4,0 stroukattu 4,6 kokoon kampura-veivi-mäntä muutoksella. Poraus on sama, 4,0 on siis 3,9 eri jakopäällä + jotain muuta pientä. Tosin ei noita 4,0 koneitakaan hyvinä pidetä mutta toistaiseksi tuo vanha vajaa 300tkm lohko kiikuttaa piirasta nöyränä ilman vesiongelmia, ei ole ikinä juonut vettä ja kun kone oli auki 200tkm kohdalla nokan pilaantumisen takia niin putketkin olivat pysyneet paikoillaan.
On tuolla pajassa tehdasuusi alakerta kyllä odottamassa, jos jotain käy...

Toki joku gurumpi voi valistaa näistä enempi.

Eipä kai näistäkään nokka mene jos öljypumppu on kunnossa vai onko noiden nokissa sitten joku valmistusvika? Ja nokka on vielä suhteellisen halpa vaihtaa vaikka kahden vuoden välein kun taas lohkoa on ikävä puljata (tämä siis vaan minun henk.koht mielipide.)

Viimeksi muokannut Sirernog : 19.09.2015 18:12
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.09.2015, 18:19
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

Menee niitä nokkia isoistakin joskus, tosin tässäkään tilanteessa syyllinen ei ole itse nokka-akseli.

Mutta asiasta kukkaruukkuun... Sain tänään jopa jotain aikaiseksi. Tarkistin nimittäin rangen sytytysennakon ja vaihdoin sytytystulpat, ei tainnut olla ihan turha remontti. Tiedä sitten mitä jäteöljyllä kyllästettyä bensaa tossa krematooriossa on poltettu kun tulpat kerännyt tollasen karstakerroksen? Ei syö öljyä eikä jäähdytinnestettä.

Alkaiskohan kaasuttimeen paukuttelu kohta rauhottumaan kun jotenkin en jaksa uskoa että seokset menis laihalle kun aiemmin toiminut moitteetta samoilla osilla.:/

Kiroan tän ennakoivantekstinsyötön helvettiin, koko ajan pitää tarkistaa tekstiä mitä tänne yrittää syytää.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20150919_191150.jpg‎
Views:	238
Size:	72,0 Kt
ID:	63612   Click image for larger version

Name:	20150919_152724.jpg‎
Views:	211
Size:	102,2 Kt
ID:	63613  

Viimeksi muokannut Sirernog : 19.09.2015 18:39
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
td5 disko ja pakkanen + ilmajouset? kokkolanpoika Tekniikka & Jutustelu 4 28.01.2008 00:51
Ilmajouset jappe Tekniikka & Jutustelu 9 17.01.2008 16:13
Suburbanin neliveto ja ilmajouset??? Uazmies Tekniikka & Jutustelu 23 11.11.2007 18:12
Range classic ja ilmajousitus Tekniikka & Jutustelu 6 09.08.2006 00:36
Ilmajouset lehtijousiakseliin? Ahosensetä Tekniikka & Jutustelu 12 21.07.2006 21:12


Sivu luotu: 06:48 (GMT +2).