![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Pikaisen kyselytunnilla päätteeksi ainakin itse hylkää ton 4.6 moottorin vaihtoehdoista niiden lohko vikojen takia. Olihan siinä messeä moottori mutta noita ei löydy kuulemma oikeestaan mistään ehjinä.:/
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
eli lohko porattu noissa jo liian ohueksi?
__________________
RRC -87 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Näinhän se taitaapi olla, kovasti suosittelivat 3.9:ä jos britti padassa meinaa pysyä, 4.6 saa kyllä putkitettua mutta se taitaa maksaa sen verran rahaa ja aikaa että ennemmin etsii "luotettavamman" aihion.
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ebayssa mekaaninen tasonsäätö venttiili 60€
Halvin ja ehkä luotettavin keino.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on toi 4,0 stroukattu 4,6 kokoon kampura-veivi-mäntä muutoksella. Poraus on sama, 4,0 on siis 3,9 eri jakopäällä + jotain muuta pientä. Tosin ei noita 4,0 koneitakaan hyvinä pidetä mutta toistaiseksi tuo vanha vajaa 300tkm lohko kiikuttaa piirasta nöyränä ilman vesiongelmia, ei ole ikinä juonut vettä ja kun kone oli auki 200tkm kohdalla nokan pilaantumisen takia niin putketkin olivat pysyneet paikoillaan.
On tuolla pajassa tehdasuusi alakerta kyllä odottamassa, jos jotain käy... ![]() Toki joku gurumpi voi valistaa näistä enempi.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
3.9 nyt paikallaan ja pitäisi saada vähän lisää tehoa niin aateltiin vaihtaa tuo 4.6, ja olispa taas talveksi jotain tekemistä niin ei tuu oltua kylillä ilkeyttä tekemässä.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Muutaman 3.5-4.6-5.2l swapin tehneenä kaikki hilut on yhteensopivia 3.5sestakin siihen 4.6seen. 1:1 sama lohko lukuunottamatta runkopukkeja ja porausta.
4.6sen akselinpäässä vauhtipyörällä on keskitystappi joka pitää sahata poikki ja lyödä sisemmälle, tai sitten sopivalla ulosvetimellä kiskoa irti. 4.6sessa ei ole virranjakajaa, eli joudut laittaa megaruutan tai sitten vanhanmallin jakopäänkoppa 3.5-3.9sistä. Jos lohkon halkeamisvikaa pelkäät, kannattaa sitten etsiä 00- tai uudempi lohko, ne on ultraäänitestattuja lohkoja että valussa on tarpeeksi tavaraa vesitilan ja putken välissä. Putkitusoperaatio taitaa nykyään maksaa 1000e + putket n:4-450e briteissä. Itse olen putkituttanut 10kunta 4.6sen lohkoa. Muutama ihan varuille kun otettu tehoja irti. Jos ehyen 4.6sen lohkon löytää vuosimallista riippumatta, kannattaa heti vaihtaa siihen kylmä termari, tyyliin 80c tai alle, ja käyttää aavistuksen rikkaampaa polttoaineseosta niin halkeamisriski pienenee.. Myös kansi studit eliminoi halkeamisriskiä kun lohkoon ei enään kohdistu rasitusta niin paljoa kun kantta kiristää. Kaveri on keitättänyt 00vm rangensa varmaan 5x kun ollut ulkoisia vesivuotaja, lohkoa ei ole vieläkään putkitettu vaikka pahveja on vaihdettu, ja kerran lohko porattu kun istukkarengas irtosi. Käyttötavasta ja huolloistakin toi on aika pitkälle kiinni. Moni kun tuuppaa jatkamaan matkaa vaikka nestettä on paisarissa vähäsen.. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eipä kai näistäkään nokka mene jos öljypumppu on kunnossa vai onko noiden nokissa sitten joku valmistusvika? Ja nokka on vielä suhteellisen halpa vaihtaa vaikka kahden vuoden välein kun taas lohkoa on ikävä puljata (tämä siis vaan minun henk.koht mielipide.) Viimeksi muokannut Sirernog : 19.09.2015 18:12 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Menee niitä nokkia isoistakin joskus, tosin tässäkään tilanteessa syyllinen ei ole itse nokka-akseli.
![]() Mutta asiasta kukkaruukkuun... Sain tänään jopa jotain aikaiseksi. Tarkistin nimittäin rangen sytytysennakon ja vaihdoin sytytystulpat, ei tainnut olla ihan turha remontti. ![]() Alkaiskohan kaasuttimeen paukuttelu kohta rauhottumaan kun jotenkin en jaksa uskoa että seokset menis laihalle kun aiemmin toiminut moitteetta samoilla osilla.:/ Kiroan tän ennakoivantekstinsyötön helvettiin, koko ajan pitää tarkistaa tekstiä mitä tänne yrittää syytää. Viimeksi muokannut Sirernog : 19.09.2015 18:39 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
td5 disko ja pakkanen + ilmajouset? | kokkolanpoika | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.01.2008 00:51 |
Ilmajouset | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.01.2008 16:13 |
Suburbanin neliveto ja ilmajouset??? | Uazmies | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 11.11.2007 18:12 |
Range classic ja ilmajousitus | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.08.2006 00:36 | |
Ilmajouset lehtijousiakseliin? | Ahosensetä | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 21.07.2006 21:12 |