Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.09.2015, 19:54
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus



10 päivää sitten spekuloin tuota pumpun ruuvaamista, ja sen vaikutusta suorituskykyyn. Nyt voin todeta, että viritys onnistui, ja teho jopa nousi.

Heinäkuussa laite kulki nelosella vain 61, ja nyt helposti 71. Nyt on helppo pitää viitosella tasaista nopeutta välillä 60-85. En kokeillut huippuja, mutta varmaan sataa kulkisi? 91 vilahti kerran navigaattorissa, kun otin vauhtia isoon mäkeen. Ja ne mäet noustaan isommalla vaihteella ylös, se on suuri parannus.

Eli nykyinen suorituskyky on tälläistä: https://www.youtube.com/watch?v=-Kojdul-EdY

Moottori pelasi kuin mikä, mutta jakolaatikko lämpiää pitemmällä reissulla liiaksi. Kuolasi huohottimesta, ja taitaa stefatkin nyt vuotaa, perkele. Täytyy kehitellä sinne lisää öljytilavuutta (vakiona 3.5 litraa), jäähdytintä, jotain. Lyhyemmillä reissuilla, alle 50 km, pärjää kyllä.



Ostopalstalla huhuilin lavan osia, tai kokonaista varaosa lavaa. Kutunjuusto-tiimin Ossi otti yhteyttä, ja teki tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä. Siinä lava nyt möllöttää oman verstaan pihassa. Suuret kiitokset vaan Ossille.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.09.2015, 23:25
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti

10 päivää sitten spekuloin tuota pumpun ruuvaamista, ja sen vaikutusta suorituskykyyn. Nyt voin todeta, että viritys onnistui, ja teho jopa nousi.


Eli nykyinen suorituskyky on tälläistä: https://www.youtube.com/watch?v=-Kojdul-EdY

Näyttikö tossa alun ratavideon mutkissa, et kumi vois lipsahtaa vanteelta vai kuin lujaa ne päällä pysyy
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.09.2015, 09:31
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Näyttikö tossa alun ratavideon mutkissa, et kumi vois lipsahtaa vanteelta vai kuin lujaa ne päällä pysyy
Kyllähän se misukka melkoisella mutkalla tuossa oli. Jos profiilisuhde on 100, niin se ei ole asvaltilla parhaimmillaan. Vähän enempi olisi voinut olla renkaissa ilmaakin.

Autohan oli Jan de Rooyn kaksi moottorinen DAF 80-luvun lopulta. Molemmille akseleille oma 11 litrainen 500 hv kone. Ohittivat aavikolla Ari Vatasen 405 pösön, vauhtia silloin 210 km/h...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.09.2015, 19:18
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Eipä ole mitään erityisen speciaalia tapahtunut Sisu-rintamalla, mutta jotain pientä...



Tämä kuva oli jo toisaalla näytillä. Saksasta, ebayn kautta ostettu nosturi on laitettu lavan kulmaan. Nostimen alla on 12 mm rautalevystä leikattu lappu, joka on pulteilla ja parilla hitsipalolla kiinni lavan rungossa. Kuvan kokeilussa kuormaa noin 160 kg.

Nosturiauton kunniaksi otettu 2 kpl karhu olut.



Aikaisemmin jo huomasin, että latausjännite on melko matala... Ilman kuormaa 27.6 V ja valojen kanssa 27.2 V, noin. Aloin tutkimaan asiaa vuoden 1969 Leyland-kirjasta, ja tajusin, että lataussäätimestä on mahdollista valita latausjännite. Kätevää ja näppärää. Englantilaiset ovat tehneet jo 60-luvulla elektroonisen lataussäätimen, Japanialaiset käyttivät tolppareleitä vielä 20 vuotta sen jälkeenkin.

Menin verstaalle, ja kurottauduin lavan alle moottorin viereen. Johto olikin MED + navassa. Siirsin sen HI + napaan, ja latausjännite nousi sillä tempulla 0.5-0.6 V. Nyt aletaan olemaan oikealla uralla.

Laturi ja startti ovat muuten merkkiä Butec, nyt jo unohduksiin painunut Brittiläinen laatumerkki. Oikeasti laadukkaita osia, paljon parempia kuin pimeyden ruhtinaan (Lucas) tuotteet.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.03.2016, 00:11
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Pieniä huomioita viime kesän ajojen, noin 300 km, jälkeen...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Moottori pelasi kuin mikä, mutta jakolaatikko lämpiää pitemmällä reissulla liiaksi. Kuolasi huohottimesta, ja taitaa stefatkin nyt vuotaa, perkele. Täytyy kehitellä sinne lisää öljytilavuutta (vakiona 3.5 litraa), jäähdytintä, jotain. Lyhyemmillä reissuilla, alle 50 km, pärjää kyllä.
Laatikon huohotin oli osin tukossa. Koko laatikko pesty huolellisesti, ei näkynyt mistään vuotoja, vaikka heitin noin 80 km lenkin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti

Aikaisemmin jo huomasin, että latausjännite on melko matala... Ilman kuormaa 27.6 V ja valojen kanssa 27.2 V, noin. Aloin tutkimaan asiaa vuoden 1969 Leyland-kirjasta, ja tajusin, että lataussäätimestä on mahdollista valita latausjännite. Kätevää ja näppärää. Englantilaiset ovat tehneet jo 60-luvulla elektroonisen lataussäätimen, Japanialaiset käyttivät tolppareleitä vielä 20 vuotta sen jälkeenkin. Menin verstaalle, ja kurottauduin lavan alle moottorin viereen. Johto olikin MED + navassa. Siirsin sen HI + napaan, ja latausjännite nousi sillä tempulla 0.5-0.6 V. Nyt aletaan olemaan oikealla uralla. Laturi ja startti ovat muuten merkkiä Butec, nyt jo unohduksiin painunut Brittiläinen laatumerkki. Oikeasti laadukkaita osia, paljon parempia kuin pimeyden ruhtinaan (Lucas) tuotteet.
Latausjännitteen nosto vanhoilla eri-pari akuilla oli huono ajatus... Vanha 55Ah akku lakkasi ottamasta virtaa vastaan. Kuoli hän. Nyt paikoillaan on uusi UAZiin ostettu 72 Ah akku, sekä työkaverilta kympillä ostettu 100Ah käytetty malli. Hyvin starttaa, pienellä pakkasellakin.

Latausjännite on muutettu taas rauhallisempaan MED+ moodiin...



Kevään korvalla Sisua on taas tarvittu. Verstaan kupeessa olleet koivut kaadettiin, ja pieni veto oli tarpeen. Tuosta hienosti muokatusta kuvasta näkee puun kokoa. Yli 70 cm tyvestä, ja korkeutta riittävästi., 20 metriä?



Ryskis.

Kuvat ovat poikani ottamia. Itse olin Sisun kopissa vinssaamassa, ja katselin metsurien käsimerkkejä. Vaijerin jatkona oli Pajeron vinssissä ollut 11mm blue dyneema köysi, kyllä se jonkun verran kestää vetoa. Mutta ihan täysiä en uskaltanut vetää. Jos naru olisi katkennut, niin olisi saanut pitää toiset talkoot, meinaan kattotalkoot
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.04.2016, 16:55
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.681
Talking

Tämmöistä on tullut täs bongailtua... uljan laitos kyllä...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_1890.jpg‎
Views:	2168
Size:	72,4 Kt
ID:	69376  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.04.2016, 17:57
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 Näytä viesti
Tämmöistä on tullut täs bongailtua... uljan laitos kyllä...
Jaahas, papparazzeja ollut liikkeellä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
suzukin tuunausta oska80 Maasturiprojektit 39 20.01.2015 23:18
Suzukin ja Pajeron Tuunausta offipete Maasturiprojektit 5 15.10.2007 18:59
Suzuki Jimnyn tuunausta MiggoVilkastus Tekniikka & Jutustelu 11 04.06.2007 08:07
Venäläistä tuunausta.. samisami2 Chit-Chat 3 15.02.2007 11:23
stRangen "tuunausta" pee Tekniikka & Jutustelu 7 18.09.2006 21:07


Sivu luotu: 07:20 (GMT +2).