![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
W460 mallisessa ainakin menee, jos vanne oikean mallinen
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]()
moi!
tuo harkinanna alla oleva auto on 300g vm -80. ruoste kai noita raiskaa? Miten kone ja tekniikka puoli? Koneena on ilmeisestikin se 5cyl riisseli, mites noi kestää? Ulkomaan foorumeilla haukutaan noi maasta puuhun!? Saako noihin mitään "jännempää" konetta, ettei nyt ihan pyöri tientukkona. Maanantaina oli tarkoitus käydä kaupanteossa eli vinkkejä tarkatuskohteista otetaan kiitollisuudella vastaan! //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tekniikan puolesta nuo on aika luotettavia vehkeitä. Toki iän myötä voi jotain ollakin. Tuo moottori on varmaan yksi kestävimmistä mitä autoihin on koskaan tehty. Tehoa ei kauheasti ole ja kulutus aika kova. Tuosta moottorista on olemassa myös turboversio, jossa on vähän reilu 120 hevosvoimaa. Asensin sellaisen omaani pari kuukautta sitten, aika pienellä sovittelulla se meni. Nyt auto kulkee satasta helposti, mutta kulutus nousee reilusti sellaisella matkanopeudella. 5-vaihteinen laatikko varmasti tiputtaisi kulutusta, mutta vaatii kardaanin lyhennyksen. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kierroslukumittarista sellainen kysymys, että onkohan tuo 617:n kampiakselilla oleva kierrostunnistin yhteensopiva minkään muun kuin 123:sen alkuperäisen mittarin kanssa? Niitä kun ei tunnu olevan juuri tarjolla, mutta esim. 124:sen mittareita luulisi löytyvän helposti. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli alunperin 230 GE, jossa 5 vaihteisen manuaalin kanssa jälkiahdettu OM 603 ja PPD n tekemä 7 mm elementtinen pumppu. Malttisyötöillä maantieajossa kulutus oli kympin luokkaa, ja suorituskyky puolet parempi kuin alkup koneella. RenGaskokona 265/70-16
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Onko om617 nopee lämpiämään vai onko vesipumppu antamassa periksi kun 5km (taajama-ajoa) lämmöt on jo punaisen rajoilla? Lämmöt pysyy kyllä hyvin siinä eikä mene punaisen puolelle, ihmettelen vaan kuinka voi noin nopeasti lämmitä diesel.
Toinen kysymys koskien mittaristoa joka elää välillä omaa elämäänsä. Nopeusmittarissa on kauhea heitto, nyt isoilla renkailla 80kmh mittarinopeus on lähelle 100kmh oikeata nopeutta, ero oli jo pienemmilläkin renkailla. Matka ja trippimittari on jumissa (toimii välillä vähäsen). Ei ole nollattu liikkeessä, mutta onko kauan seisoksissa ollut mittaristo vain pinttynyt liasta jumiin. Uskaltaisiko tuon pestä ultrapesurissa, kellään kokemusta? Vielä nippelitietokysymys, eli mikä pieni mittari on alunperin ollut valittavissa mittareiden väliin? Kiinnostaisi hommata tähän mittari täydentämään mittaristoa. Kolmantena tuulilasinpyyhkijäiden katkaisija, toimii vain yksi nopeus. Onko tähän hyviä vinkkejä vai suoraan vaan katkasijaa purkamaan ja tutkimaan? |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |