Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.08.2015, 17:11
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 743
Perusasetus

Aditalta löytyy vähän yli 11 kiloon vetävä ja se riittää ainakin tossa volvon orkkis mekaanisessa, kalapuntarilla mittailin, toi lineaarimoottorit on käyny mielessä en vaan keksi mistä löytyis noin 2,5 cm iskulla, taidan laitella aditan romppeita kiinni kun saan sieltä hyvät alet.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.08.2015, 19:33
alfred_j_kwak alfred_j_kwak ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.11.07
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 91
Perusasetus

Paineilman etu lineaarimoottoriin verrattuna on jousto. Lineaarimoottori pahoittaa mielensä, jos ei pääse liikkumaan haluamaansa määrää - moottori palaa tai vaihteistosta lähtee hampaita. Kerran yhden mallin avasin ja siellä oli metallinen matoruuvi moottorin akselilla, mutta muut rattaat muovia. Oli syönyt matoruuvi siistin kolon itselleen kun liike tökkäsi kesken kaiken. (Kuvan ruuvi ei liity tapaukseen...)
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Motion-Linear-Actuator-85151-85152-Cutaway.jpg‎
Views:	689
Size:	25,5 Kt
ID:	62940  
__________________
---sitä saa mitä tilaa---

Viimeksi muokannut alfred_j_kwak : 28.08.2015 19:36
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.08.2015, 09:14
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja alfred_j_kwak Näytä viesti
Paineilman etu lineaarimoottoriin verrattuna on jousto. Lineaarimoottori pahoittaa mielensä, jos ei pääse liikkumaan haluamaansa määrää - moottori palaa tai vaihteistosta lähtee hampaita. Kerran yhden mallin avasin ja siellä oli metallinen matoruuvi moottorin akselilla, mutta muut rattaat muovia. Oli syönyt matoruuvi siistin kolon itselleen kun liike tökkäsi kesken kaiken. (Kuvan ruuvi ei liity tapaukseen...)
tämä on ihan totta..ajatuksissa mietinkin itse(jos tarvitsisin)rakentavani moottorin eteen tai taakse jousikuorma sovelluksen.tai tälle tarviis tehdä mahdolliseksi käyttää koko liikerata hyväksi,mut kuitenkin tarvitsisi jousikuorman toimiakseen...
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.09.2016, 15:18
Teitto Teitto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.15
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 110
Perusasetus

Itselle rakensin kokeeksi Hjiin lukko akseliin lukon liikkeen lineaari moottorilla. Juurikin jousi kuormalla joutui sen toteuttamaan kun ei sopivaa iskua siihen löytynyt. Tuntuisi toimivan ainakin vielä. Saa nähä kun kunnolla muta mömmössä kylvettää. Moottori ja jousi kuormitin on koteloitu kylläkin akselin kylkeen. Ebayssa olivat kohtuu edullisia, tarkemmin jos tönkäisi ebayta nii voisi löytyä lyhemmällä iskullakin olevia
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Suzuki Samurai/413 nelivedon vapautin Teme74 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 21.09.2015 20:47
Takavedon vapautin tunturiurho Tekniikka & Jutustelu 6 20.02.2014 22:34
Ostettu Vinssin vapautin vipu. Murros O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 16.02.2014 15:24
mikä runnerin etuperässä toimii sähköllä? Tekniikka & Jutustelu 7 25.01.2005 08:01
Lukkojen kytkentä sähköllä? Grau Tekniikka & Jutustelu 2 09.10.2004 00:50


Sivu luotu: 23:18 (GMT +2).