![]() |
Vinssin vapautin sähköllä??
Onko kukaan koskaan rakentanut sähkösolenoidia tai sammutisolkkua/ startinbediksiä mihinkään vivuston liikutus juttuihin, tarvis liikuttaa mekaanisen vinssin vapautinta ja paineilma ei tule kysymykseen koska sille ei muuten ole tarvetta, liikevara on noin 1-2 cm,
Itse mietin että laittais sammutin solenoidin, kokemuksia erillaisista kokoonpanoista?? |
Omaan vinssiin olen miettinyt laittavani lineaarimoottorin.
Homma vasta mietintä asteella, ei vielä kummempia suunnitelmia. http://robomaa.fi/index.php?route=pr...roduct_id=1504 |
vaijerilla hytistä ja jousella takas?
|
Lainaus:
Sähköalan ihmisenä vaan haluan kaiken tehdä mahollisimman hankalasti... |
Liian vanhanaikainen ratkasu 60 luvun autoon:D
QUOTE=hutikka;1245565]vaijerilla hytistä ja jousella takas?[/QUOTE] |
Lainaus:
Ääni tälle keksinnölle+langattomat kaukosäätövermeet siihen.työntö/vetovoima luokkaa 70-90 kg..on varmasti erilaisia. karamoottoreilla vois hoidella auton automatiikkaa melko pitkälle.sellainen kaukosäädin jossa on paikkoja usealle karamoottorille. on hinnat tulleet alas aika hurjasti.kolmisen vuotta sitten sellanen paketti yhdellä moottorilla maksoi pikkasen vajaa tonnin,nyt nelisen sataa. Jos ei voimaa tarvita ihan mahdottomia,ja liikerata on noin pieni,ni sillon vois tietty ajatella sähkösolenoidia jossa on pitojännitekäämitys. |
Tämä on käyny mielessä
|
|
Tai tällästä.PYSÄYTINSOLENOIDI 12V - 2-napaa, iskunpituus 25,4mm, vetovoima 44N /pitovoima 107N, 1/4-28 sisäkierre, vetovirta 30A, pitovirta 0,7A - 1502-12C
|
Lainaus:
Tällä hetkellä olen kallistunut kuitenkin vaijeri versioon, varmatoiminen ja halpa. Totuushan on, että hienot systeemit (sähkömiehen itselleen turaamat tekeleet) ei toimi silloin kun niitä tarvitaan. |
Alipainekalvohässäkkä tojotan nelivedon kytkennästä?
Alipainetta luulis löytyvän kohtuu monesta autosta. |
Lainaus:
http://3.bp.blogspot.com/-fZ_rKw-8_P...U+Suck++19.jpg :D |
Lainaus:
vois toimia. |
44N vaikuttaa aika vähältä. Ainakin omassa kiinalaisessa saa välillä käyttää kunnolla voimaa.
|
Lainaus:
Monta kiloa toi 44N;nää sit on kalavaa´llahan sais sit mitattua riittääkö se |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
jep,on se liian vähä..en huomannu katsoo tuota speksipuolta tarkemmin..sähköllä solenoidityyppisenä voi olla vaikee löytää tarpeeksi riskiä palikkaa kohtuuhintaan.. |
Aditalta löytyy vähän yli 11 kiloon vetävä ja se riittää ainakin tossa volvon orkkis mekaanisessa, kalapuntarilla mittailin, toi lineaarimoottorit on käyny mielessä en vaan keksi mistä löytyis noin 2,5 cm iskulla, taidan laitella aditan romppeita kiinni kun saan sieltä hyvät alet.
|
1 Liiteet
Paineilman etu lineaarimoottoriin verrattuna on jousto. Lineaarimoottori pahoittaa mielensä, jos ei pääse liikkumaan haluamaansa määrää - moottori palaa tai vaihteistosta lähtee hampaita. Kerran yhden mallin avasin ja siellä oli metallinen matoruuvi moottorin akselilla, mutta muut rattaat muovia. Oli syönyt matoruuvi siistin kolon itselleen kun liike tökkäsi kesken kaiken. (Kuvan ruuvi ei liity tapaukseen...)
|
Lainaus:
|
Itselle rakensin kokeeksi Hjiin lukko akseliin lukon liikkeen lineaari moottorilla. Juurikin jousi kuormalla joutui sen toteuttamaan kun ei sopivaa iskua siihen löytynyt. Tuntuisi toimivan ainakin vielä. Saa nähä kun kunnolla muta mömmössä kylvettää. Moottori ja jousi kuormitin on koteloitu kylläkin akselin kylkeen. Ebayssa olivat kohtuu edullisia, tarkemmin jos tönkäisi ebayta nii voisi löytyä lyhemmällä iskullakin olevia :)
|
Sivu luotu: 22:01 (GMT +2). |