Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.08.2015, 21:01
mara8 mara8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.08.15
Sijainti: Espoo
Viestit: 39
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Hieno on !!

-Rompe1- saattas arvata palveluhistoriasta jotain, näkyyks ovissa mitään tunnisteen perusteita, muuta kuin tuo nro 1 ??
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Tuolta sivuilta voi tutkailla auton historiaa mallien ja valmistusvuosien osalta
ja mitkä autot on menneet minnekin ja runkonumeron mukaan myös dataa:

http://www.lrfaq.org/IDAR/SeriesII.html

http://www.lrfaq.org/FAQ.3.main.html

http://www.lrfaq.org/Series/FAQ.S.Ch...bers.type.html
Hytissä tuo nro 1 maalattuna ja ovissa on ollut jotkut tarrat, ei mitään tunnistettavaa enää. Sisällä on tuo Dymolla kirjoitettua Kuivalahti Auto.

Kiitti hyvistä linkeistä, runkonumero löytyi oikean etujousikiinnikkeen luota.
25403188a, hytissä sama peltilätkässä.

Lisää läpikäyntiä ja ihmettelyä viikonloppuna. Joko joku maadoitus huono tai sitten sulake, välissä hukkasin kaikki hytin sähköt ja sitten taas sulakkeita pyörittelemällä ja kaapeleita heiluttelemalla lähtivät toimimaan.
Perjantaina voisi uskaltautua katsastukseen jos töiltä kerkeää, lämppärin tuuletinta en ole saanut pyörimään, tuskin kuitenkaan tulee hylsy tuollaisesta. Jarrut pelaa ja käkkärikin jollaintapaa...

Löysin myös Owners manualin:
http://http://www.retroanaconda.com/...owners-manual/

Vasen etunapa tihkuu öljyä renkaalle, voiko tuonne laittaa jotakin vaseliinia öljyn sijaan vai onko pakko purkaa koko napa? Jostain olin lukevinani jotakin tuollaista.


Osaako joku lukija selittää tuon Plusmaadoituksen? Onko tuo ollut ns.normitapa 60' briteissä vai miksi?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.08.2015, 21:19
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.197
Perusasetus

Lämppärin osalta voisin veikata että joko se nopeuden säädin ei kytke, jos tässä vuosikerrassa se jo on taikka lämppärinmoottori on jauhettu laakereiltaa niin loppuun ettei mitään järkeä.

Voi sinne napaan tietty vaseliiniakin sotkea, mutta se ei välttämättä pidä siltikään. Vetarin välistefa saattaa olla alkuperäsenä jo himpan loppu ja akselin rasvat pääsee reunasta reunaan. Ennemmin vaihtaa sen vetolevyn paperitiivisteen ja O renkaan rasvakupista, pitäs olla kyllä luonnostaan tiivis

Maadotuksessa ei ole mitään selitettävää, tuon ajan normaali juttu monessa eri koneessa ja laitteessa. Omassa on jo miinus maadotus ja nokkapellin alla on siksi oikein erillinen peltilätkä kertomassa asiasta.
__________________
Offi videoita: klik

Viimeksi muokannut james_III : 25.08.2015 21:22
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.08.2015, 18:00
mara8 mara8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.08.15
Sijainti: Espoo
Viestit: 39
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja james_III Näytä viesti
Lämppärin osalta voisin veikata että joko se nopeuden säädin ei kytke, jos tässä vuosikerrassa se jo on taikka lämppärinmoottori on jauhettu laakereiltaa niin loppuun ettei mitään järkeä.

Voi sinne napaan tietty vaseliiniakin sotkea, mutta se ei välttämättä pidä siltikään. Vetarin välistefa saattaa olla alkuperäsenä jo himpan loppu ja akselin rasvat pääsee reunasta reunaan. Ennemmin vaihtaa sen vetolevyn paperitiivisteen ja O renkaan rasvakupista, pitäs olla kyllä luonnostaan tiivis

Maadotuksessa ei ole mitään selitettävää, tuon ajan normaali juttu monessa eri koneessa ja laitteessa. Omassa on jo miinus maadotus ja nokkapellin alla on siksi oikein erillinen peltilätkä kertomassa asiasta.
Tuossa on nopeudensäätöruuvi/nappi ryypyn vieressä. Napin irroitusta ja itse lämppärin purkua sitten vaan, tuulettimen potkuri pyöri kynällä ihan nätisti joten nappia epäilen itsekin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Vuotaako se renkaan sisäsivulle? Silloin taitaa olla kääntöpallon stefa kulahtanut, ja sen vaihtamiseksi kannattaa varata remppaan muutkin osat, eli olkalaakerit ja vetoakselin tukilaakeri sekä pyöränlaakerit.
Tuossa on kai sellainen tappi/pusla tyyppinen yläpään olkalaakeri, ns. Railco bush. ? Niin ja vetoakselin ristikko on kanssa hyvä olla. Ja jos itse kääntöpään kromit on kulunut, voi senkin vaihtaa.
Esimerkiksi tuolta:

http://www.paddockspares.com/parts-a...nd-3/axle.html

Elä osta halvimpia laakereita ja noissa kiteissä kannattaa tutkia onko mitkä osat, yleensä halvoissa on ne merkittömät britpart roskat. Sama koskee erityisesti jarruosia. Niissä osta vain merkkiosia.

Liitekuvassa kääntöpään poikkileikkaus
Tuollainen se taitaapi olla

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Ja jos näyttää, et se kääntökuulan iso stefa olis kutakuinkin kunnossa ja pallo ruosteeton, rengas ilmaan ja kokeile onko klappia eli välystä paljonkin ylä-alasuunnassa. Jos, niin sit voi kans koittaa poistaa siitä päältä niitä olkatapin shimmauslevyjä jos siellä on paikoillaani mitä voi vielä sopivasti poistaa.

Saattaa auttaa ainakin jonkun verran, kunhan ei poista niitä liikaa ettei tule liian kireä. Netistä löytyy kyllä workshop manuskeja joista voi katella oikeat arvot.

Voin pistää kyllä s-postiinkin jos nakkaat osoitteen vaikka privana.


Juu eturenkaan sisäsivulle oli tihkunut. Muistelisin että kromipallo oli mielestäni ihan hyvän näköinen.
Hieno foorumi! Vinkkejä tulee nopeammin kuin kerkeää itse tutkimaan autoa Ihmettelen tuota lisää kunhan olen taas auton luona.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.08.2015, 21:23
mara8 mara8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.08.15
Sijainti: Espoo
Viestit: 39
Perusasetus

Alkuperäinen varustus:
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.08.2015, 05:21
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mara8 Näytä viesti

Vasen etunapa tihkuu öljyä renkaalle, voiko tuonne laittaa jotakin vaseliinia öljyn sijaan vai onko pakko purkaa koko napa? Jostain olin lukevinani jotakin tuollaista.
Vuotaako se renkaan sisäsivulle? Silloin taitaa olla kääntöpallon stefa kulahtanut, ja sen vaihtamiseksi kannattaa varata remppaan muutkin osat, eli olkalaakerit ja vetoakselin tukilaakeri sekä pyöränlaakerit.
Tuossa on kai sellainen tappi/pusla tyyppinen yläpään olkalaakeri, ns. Railco bush. ? Niin ja vetoakselin ristikko on kanssa hyvä olla. Ja jos itse kääntöpään kromit on kulunut, voi senkin vaihtaa.
Esimerkiksi tuolta:

http://www.paddockspares.com/parts-a...nd-3/axle.html

Elä osta halvimpia laakereita ja noissa kiteissä kannattaa tutkia onko mitkä osat, yleensä halvoissa on ne merkittömät britpart roskat. Sama koskee erityisesti jarruosia. Niissä osta vain merkkiosia.

Liitekuvassa kääntöpään poikkileikkaus
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	scan0002.jpg‎
Views:	355
Size:	120,4 Kt
ID:	62869  
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.08.2015, 08:01
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.391
Blog Entries: 5
Perusasetus

Ja jos näyttää, et se kääntökuulan iso stefa olis kutakuinkin kunnossa ja pallo ruosteeton, rengas ilmaan ja kokeile onko klappia eli välystä paljonkin ylä-alasuunnassa. Jos, niin sit voi kans koittaa poistaa siitä päältä niitä olkatapin shimmauslevyjä jos siellä on paikoillaani mitä voi vielä sopivasti poistaa.

Saattaa auttaa ainakin jonkun verran, kunhan ei poista niitä liikaa ettei tule liian kireä. Netistä löytyy kyllä workshop manuskeja joista voi katella oikeat arvot.

Voin pistää kyllä s-postiinkin jos nakkaat osoitteen vaikka privana.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.08.2015, 14:53
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.197
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Elä osta halvimpia laakereita ja noissa kiteissä kannattaa tutkia onko mitkä osat, yleensä halvoissa on ne merkittömät britpart roskat. Sama koskee erityisesti jarruosia. Niissä osta vain merkkiosia.

Liitekuvassa kääntöpään poikkileikkaus
Mikäs muuten on se hyvä merkki noissa jarrusylintereissä? Pitäisi taakse vaihtaa kerran vielä sylinterit, ei tarttis sitte leimalla aina jutella inssinkanssa ihmeellisestä poljintuntumasta, jarrut kyllä pitää ja toimii. En saa päähän mitkä siellä on tarkalleen, ei britpart mutta semmonen joku 4x4 ja pinkki tarrako niissä oli, eli jotakin muuta
__________________
Offi videoita: klik
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.08.2015, 16:47
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Allmakesin kamoissa on pinkki tarra.

Eurajoella on Kuivalahti niminen kylä. Sitä en tiedä onko siellä oma VPK osasto.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.08.2015, 16:51
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.391
Blog Entries: 5
Perusasetus

Itse pistänyt omiin Delphin sylkkiä, kohtuuhintaisia ja laadukkaampia kuin Britpart.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.08.2015, 20:30
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja james_III Näytä viesti
Mikäs muuten on se hyvä merkki noissa jarrusylintereissä? Pitäisi taakse vaihtaa kerran vielä sylinterit, ei tarttis sitte leimalla aina jutella inssinkanssa ihmeellisestä poljintuntumasta, jarrut kyllä pitää ja toimii. En saa päähän mitkä siellä on tarkalleen, ei britpart mutta semmonen joku 4x4 ja pinkki tarrako niissä oli, eli jotakin muuta
Delphi Lockheed ja TWR Lucas. Yleensä näkee hinnasta, kalliimpi parempi. Kaikkein halvimmat kun jättää ostamatta, niin pärjää kohtuudella. Jarrupaloissa ja hihnoissa Mintex:kin ihan hyvä.
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Land Rover 90 ("Defender")-87 projekti Racingrabbit O/M/V Ajoneuvot 7 12.11.2014 06:46
Myyty Land Rover Series 2A, 88, 1963, Diesel vesseli73 O/M/V Ajoneuvot 0 23.04.2014 21:14
Myydään Land Rover Freelander -00 "linkki nettiautoon lisätty" mältsä O/M/V Ajoneuvot 3 04.10.2012 19:03
Myyty Land Rover 16" "Wolf" vanteet Racingrabbit O/M/V Renkaat ja vanteet 0 07.05.2012 12:30
Myydään Land Rover osia ja 35"/16" renkaat rm67 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 05.01.2010 16:43


Sivu luotu: 13:01 (GMT +2).