Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.08.2015, 20:50
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
..uusi pumppuun prässäämäsi hihnapyörä osui millin kymmenyksen tarkkuudella oikeaan kohtaan Nyt pelittää eikä vuoda vanha pumppu uudella säiliöllä.
Jee... Tarkemminkin olis voinu vetää...

__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.08.2015, 20:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Jee... Tarkemminkin olis voinu vetää...
Näppituntumalla prässättynä ihan riittävä tarkkuus..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.08.2015, 07:28
Saimon:n Avatar
Saimon Saimon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.09.07
Sijainti: Kuukanniemi, Lemi, Finland.
Viestit: 105
Perusasetus

Nyt on renkaita pyöritelty etupää ilmassa ja jarrusatulat irti.

Molemmista navoista kuului tasainen napsutus pyörittäessä, n. 17 / kierros. Ääni kuului omasta mielestä murroksen ja pyörän navan välistä? Ratin asennolla ei ollut väliä. Ei klappia havaittavissa.

Pitänee vaihtaa laakerit, niin saapahan sen suljettua pois.

* *

Toinen juttu, pakosarja vuoti oikealta puolelta, siitä mihin tulee sormen paksuinen putki kiinni. Tiiviste rapisi lattialle kun raotin. Yritin paikkailla sitä jollain tiiviste massalla, mutta eihän se kestänyt kuin 5 kilometriä. Kyllä muuten vaikuttaa käyntiääneen! Ennen hirveä säkätys ja höpötys pellin alta, nyt kuin uusi auto =)

- Mistä tuon tiivisteen saisi ja millä nimellä se kulkee?
__________________
* * * * * * * * *
Jeep Grand Cherokee ZJ -94 5.2L V8
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.08.2015, 09:27
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Saimon Näytä viesti
Toinen juttu, pakosarja vuoti oikealta puolelta, siitä mihin tulee sormen paksuinen putki kiinni.

- Mistä tuon tiivisteen saisi ja millä nimellä se kulkee?
Tarkennas vähän, kun en keksi, mistä osasta puhut, pakosarjassa ei varaosakuvan mukaan tule muuta kuin kannen ja pakosarjan välinen tiiviste... Ja siis V8 -kone kyseessä??
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.08.2015, 09:37
Saimon:n Avatar
Saimon Saimon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.09.07
Sijainti: Kuukanniemi, Lemi, Finland.
Viestit: 105
Perusasetus

Kyllä, V8 5.L

Tässä kuvassa näkyy, numero 6 (jos oikein tulkitsin)



OEM nro: 53010000

Repsikan puolella, pakosarjan lämpösuojan alla, lähellä takimmaista pakosarjan kiinnityspulttia.

__________________
* * * * * * * * *
Jeep Grand Cherokee ZJ -94 5.2L V8
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.08.2015, 10:25
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Saimon Näytä viesti
Kyllä, V8 5.L

Tässä kuvassa näkyy, numero 6 (jos oikein tulkitsin)



OEM nro: 53010000

Repsikan puolella, pakosarjan lämpösuojan alla, lähellä takimmaista pakosarjan kiinnityspulttia.

Aaa, EGR-tuben tiiviste pakosarjaan... Joo, ei näy varaosakuvissa sitä, pakosarjan kohdalla... Mulla järjestelmä tuntee tuon numeron, ei vaan ole varastossa, tilaamalla saadaan...

EDIT: Joo, ei edes pakosarjantiivisteiden mukana tule , vaikka luulis että se tarvitaan... Eikä ole kellään tukkurilla heti... Mutta jos saat reikävälin mitattua, niin katsotaan jos korvaava tuote löytyis/sopis...
__________________
Killing time is not murder

Viimeksi muokannut JAMANT : 26.08.2015 10:34
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.08.2015, 19:37
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

jos ei läydy saman kokosta korvaavaa, niin kupariset "tulirenkaat" sekä egr reikään, että pultin reikiin, saman paksuset tietenkin. ite laittasin siihen suosiolla rst lätkän, ettei paska mene imusarjaan :P epäilen, ettei tuossa moottorinohjaus älyä yhtään mitään, ettei venttiilin lävite kule mitään..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.09.2015, 23:31
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Tiiviste.


Tuollasenhan leikkaa itse kun käyt ostamassa tiiviste levyä tarvikeliikkeestä tai Biltema, Motonet yms.
t. Ismo Ämmä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Saimon Näytä viesti
Kyllä, V8 5.L

Tässä kuvassa näkyy, numero 6 (jos oikein tulkitsin)



OEM nro: 53010000

Repsikan puolella, pakosarjan lämpösuojan alla, lähellä takimmaista pakosarjan kiinnityspulttia.

__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.09.2015, 10:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

5.9:n imusarjaa irrottaessa (plenumin fiksaus) vain neljä pulttia katkesi.. eli siis ne tavallisimmat pultit katkeamaan on imusarjan etummaiset ja taaimmaiset nurkat - mulla meni sitten kaikki neljä

Noh, pääseepähän taas koittamaan mutterin hitsausta lyhyen pultinjämän päähän ahtaassa välissä (ZJ:ssä ei todellakaan ole liikaa tilaa takanurkkien kohdalla). Etupää toivottavasti menee helposti.


Muuten oli aika simppeli homma tuo irroitus, ei siinä mennyt kuin reilu kolme tuntia varsinaista työaikaa. Isoimmat ongelmat oli kun piti nuo neljä katkennutta pulttia ensin porata vähän lyhyemmäksi että sai imusarjan irti, toinen oli bensakiskon pikaliittimen irrotus ilman varsinaista työkalua


Plenumi ei vielä vuotanut pahasti, mutta tiiviste ei ollut ihan kunnossa myöskään. Juuri sopiva hetki korjata. Taidan samalla vähän modata tuota originaalia "keggeriä", ainakin se imusarjan sisältä puoliksi jakava levy pois ja vähän lyhentää imukanavia. Tiedä sitten onko siitä juuri muuta kuin persdynossa hyötyä, mutta väittävät ainakin virtaustestien mukaan että 5-10% parannus alkuperäiseen on aika lähellä


Jos joskus innostuu, niin sitten joku huomattavasti paremmin virtaava imusarja + Edelbrockin alumiinikannet..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.10.2015, 13:28
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Engine Cooling Fan


Löysin "irtonaisen" piuhan 96 V8 ZJ/ZG:stä, euro-malli:



Sijainti sopii tähän 97 ZG:n tietoon



Ja värit LG/RD & OR sopii 5.9:n "max cooling package" ohjaukseen: F143 60A fused+ ja F99 fused+ (ignition switch output).

Osaako joku kertoa, mistä on kyse? Sinänsä olisi tosi näppärää, tosta voi napata esim valojen releelle ohjausvirran..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.10.2015, 09:32
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Aurinkoanturi


Toinen sähkökysymys - onko täällä tietoa tai kokemusta, millaista jännitettä tuon pitäisi antaa jotta auto headlamps toimii? Tai oikeastaan, millä jännitteellä BCM kytkee valot päälle? Kyse vasemmalla puolen kojelautaa olevasta anturista, samassa on VTSS:n vilkkuva punainen ledi. Liitin on C242, pinni 3 L109 20 WT UL SENSOR DRIVER (SENSOR GROUND) ja pinni 4 L110 20 OR/BK UL SENSOR SIGNAL.

Omien mittausten mukaan piuha irti BCM:ltä tulee n +3.75V. Piuha kiinni
* +3.75V pimeässä
* varjossa +3..3.5V
* aamulla +2..3V
* keskipäivällä suorassa auringonvalossa -0.4V
* lampulla vierestä näyttäen -0.1..-0.3V

Jotenkin kuvittelin että +5V anturi antaisi lukemia välillä +0..5V ?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.10.2015, 18:03
Jouske Jouske ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.01.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 14
Perusasetus

NP 231 ZJ:n?


Mitenkä iso töinen olisi tuon NP231 sovittaminen ZJ:n?
Meinasin vaan että tuon visko vikasen tilalle vaihtaisi tuon tallissa lojuvan 231:n joka on lähtöisin YJ:n 4.0 H.O:sta.

Niin ZJ on siis 5.2 ja automaatti vm. 1997.

Toisaalta jos jollakulla "ylimääräisenä" ehjä (uusi) visko niin kiinnostaa...

Tietäisikö joku kertoa minkä valmistajan / myyjän viskokytkin olisi järkevä valinta?
Tuntuu olevan niin monenlaista tarjolla...

YT

JousKe
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 04:24 (GMT +2).