![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Jotain pikkasta edistystä, jakoloota siirtynyt 10cm eteenpäin ja samalla jakolootan / vaihteiston kardaania lyhennetty 10cm. Jakolootalle tehty uudet omasta mielestä järeemmät kiinitykset. (etrasta haettu 4kpl kumityynyjä joiden päissä m12 kierretapit. väittäisin jonkunverran vahvemmaksi kuin originaali. Samalla alkuperäinen vaihdelaatikon kannatinpalkki on poistunut ja uusi on 20cm edempänä. Tarkkasilmäsimmät huomasivatkin jo että etukardaani ei mahdu uuden kannatinpalkin takia olemaan joten sitä vielä muokataan tuosta edestä. se siis seuraavaksi ja sitten aletaan naittamaan hytin jämiä takaisin ja kehikkoa vääntämään. mistä kannattaisi ostaa lasikuitupenkit joissa ei olisi ylimääräisiä verhoiluja?
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry Viimeksi muokannut A.I : 23.08.2015 19:49 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Etukardaanille tehty tilaa ja koppa sovitettu päälle.
jakotoosa siirtyi tosiaan 10cm eteenpäin ja 4cm ylöspäin niin piti myös koppaa hieman saksia. rungon ja korin väliin tulee vielä mahdollisimman matalat nylonpuslat korvaamaan alkuperäisiä holkkeja. Tänään tuli myös investoitua "vähän käytettyihin" penkkeihin ja näiden avulla taas karisee muutoma kilo painoa.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Millaista akseliväliä se suunnittelee?
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Itse en välttämättä suzukia lyhentäis, paremminkin pidentäisin. Vakioakselivålilläkin ongelmana ojasta nousussa painon siirtyminen taka-akselille.
Jakolaatikon kiinnitys on vasta sitten edes toimiva kun siellä on läpipultit. Parempi vaihtoehto voisi olla riipukkeenpusla-tyylinen ratkaisu kuten Pajares teki moottorin tukikumit, projektikertomulsestaan taisi löytyä kuviakin.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Nooh tuo on nyt tehty ja katotaan miten toimii, parannellaan jos ei toimi. ![]() Autoa lyhennetään perästä mutta vastaavasti etuakseli siirretään niin eteen kun saa, tällöin painojakauma paranee reilusti, ja päästään pystysuoraakin estettä nousemaan. -Tarkoitus olisi ettei akseliväli ainakaan pienenisi nykyisestä.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Takapainoisuus on se ongelma ainakin mulla ja jos akselit siirtyy eteenpäin niin se vain lisää takapainoisuutta.
Tyhjä suikka sais olla tankki täynnä ilman kuskia satakin kiloa etupainoinen. Taka-akseli on niin perseen alla että kuski ja vänkäri menee lähes kokonaan takapainoksi.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Aika helposti tuon suzukin saa vakio akseli välillä pystyyn.
Nykyisin taka akseli mulla siirretty 6 cm taaksepäin ja etuakseli 10cm eteenpäin ja tuntuu vieläkin keventelevän etusia helposti.
__________________
KYM#5 Viimeksi muokannut karvanoppa : 26.08.2015 16:46 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Näin se tuppaa tekemään..tos on akseliväli 80mm pidempi.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Sussuki 410 vaikka kisoihin....JA TÄMÄ ON MYYTY | artsi777 | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 13.08.2014 20:15 |
| Myydään / Vaihdetaan sussuki 410 öffröad | Weske | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 05.07.2012 07:23 |
| Satu nimeltä, Keisarin Uudet Vaatteet | H_Nietu | Chit-Chat | 210 | 21.10.2011 09:20 |
| Samurain askartelua (Projekti nimeltä Froggy) | artsi777 | Maasturiprojektit | 29 | 09.08.2009 07:33 |