Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.08.2015, 19:33
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 880
Perusasetus

Jotain pikkasta edistystä, jakoloota siirtynyt 10cm eteenpäin ja samalla jakolootan / vaihteiston kardaania lyhennetty 10cm.

Jakolootalle tehty uudet omasta mielestä järeemmät kiinitykset.
(etrasta haettu 4kpl kumityynyjä joiden päissä m12 kierretapit.
väittäisin jonkunverran vahvemmaksi kuin originaali.

Samalla alkuperäinen vaihdelaatikon kannatinpalkki on poistunut ja uusi on 20cm edempänä. Tarkkasilmäsimmät huomasivatkin jo että etukardaani ei mahdu uuden kannatinpalkin takia olemaan joten sitä vielä muokataan tuosta edestä.
se siis seuraavaksi ja sitten aletaan naittamaan hytin jämiä takaisin ja kehikkoa vääntämään.

mistä kannattaisi ostaa lasikuitupenkit joissa ei olisi ylimääräisiä verhoiluja?

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20150823_121948.jpg‎
Views:	456
Size:	104,7 Kt
ID:	62753  
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

Viimeksi muokannut A.I : 23.08.2015 19:49
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.08.2015, 16:37
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 880
Perusasetus

Etukardaanille tehty tilaa ja koppa sovitettu päälle.
jakotoosa siirtyi tosiaan 10cm eteenpäin ja 4cm ylöspäin niin piti myös koppaa hieman saksia.

rungon ja korin väliin tulee vielä mahdollisimman matalat nylonpuslat korvaamaan alkuperäisiä holkkeja.
Tänään tuli myös investoitua "vähän käytettyihin" penkkeihin ja näiden avulla taas karisee muutoma kilo painoa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20150824_165154.jpg‎
Views:	405
Size:	112,6 Kt
ID:	62795   Click image for larger version

Name:	IMG_20150824_165210.jpg‎
Views:	403
Size:	120,0 Kt
ID:	62796   Click image for larger version

Name:	IMG_20150824_165316.jpg‎
Views:	424
Size:	119,8 Kt
ID:	62797   Click image for larger version

Name:	IMG_20150824_165358.jpg‎
Views:	416
Size:	106,3 Kt
ID:	62798  
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.08.2015, 17:38
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Millaista akseliväliä se suunnittelee?
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.08.2015, 17:43
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Itse en välttämättä suzukia lyhentäis, paremminkin pidentäisin. Vakioakselivålilläkin ongelmana ojasta nousussa painon siirtyminen taka-akselille.

Jakolaatikon kiinnitys on vasta sitten edes toimiva kun siellä on läpipultit. Parempi vaihtoehto voisi olla riipukkeenpusla-tyylinen ratkaisu kuten Pajares teki moottorin tukikumit, projektikertomulsestaan taisi löytyä kuviakin.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.08.2015, 18:54
A.I:n Avatar
A.I A.I ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 05.06.12
Sijainti: Salo
Viestit: 880
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Itse en välttämättä suzukia lyhentäis, paremminkin pidentäisin. Vakioakselivålilläkin ongelmana ojasta nousussa painon siirtyminen taka-akselille.

Jakolaatikon kiinnitys on vasta sitten edes toimiva kun siellä on läpipultit. Parempi vaihtoehto voisi olla riipukkeenpusla-tyylinen ratkaisu kuten Pajares teki moottorin tukikumit, projektikertomulsestaan taisi löytyä kuviakin.

Nooh tuo on nyt tehty ja katotaan miten toimii, parannellaan jos ei toimi.

Autoa lyhennetään perästä mutta vastaavasti etuakseli siirretään niin eteen kun saa, tällöin painojakauma paranee reilusti, ja päästään pystysuoraakin estettä nousemaan.
-Tarkoitus olisi ettei akseliväli ainakaan pienenisi nykyisestä.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.08.2015, 20:25
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Takapainoisuus on se ongelma ainakin mulla ja jos akselit siirtyy eteenpäin niin se vain lisää takapainoisuutta.

Tyhjä suikka sais olla tankki täynnä ilman kuskia satakin kiloa etupainoinen.
Taka-akseli on niin perseen alla että kuski ja vänkäri menee lähes kokonaan takapainoksi.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.08.2015, 20:48
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.282
Perusasetus

Aika helposti tuon suzukin saa vakio akseli välillä pystyyn.


Nykyisin taka akseli mulla siirretty 6 cm taaksepäin ja etuakseli 10cm eteenpäin ja tuntuu vieläkin keventelevän etusia helposti.
__________________
KYM#5

Viimeksi muokannut karvanoppa : 26.08.2015 16:46
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.08.2015, 20:55
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Näin se tuppaa tekemään..tos on akseliväli 80mm pidempi.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Sussuki 410 vaikka kisoihin....JA TÄMÄ ON MYYTY artsi777 O/M/V Ajoneuvot 8 13.08.2014 20:15
Myydään / Vaihdetaan sussuki 410 öffröad Weske O/M/V Ajoneuvot 3 05.07.2012 07:23
Satu nimeltä, Keisarin Uudet Vaatteet H_Nietu Chit-Chat 210 21.10.2011 09:20
Samurain askartelua (Projekti nimeltä Froggy) artsi777 Maasturiprojektit 29 09.08.2009 07:33


Sivu luotu: 09:47 (GMT +2).