![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Mulla olis kyllä 2kpl bilteman 12" halpapuhaltimia uhrattavaksi tohon konepeltiin kun niiden siirtokyky ei riitä jäähdyttimelle, plussaa niissä on myös halpa hinta...Taidan vaihtaa 75° termostaatti, laittaa water wetterit ja tuulettimet peltiin ja sen jälkeen toivoa että jäähdytys riittää retrossa. On meinaan jonkin verran muutakin rakennettavaa ennen sitä. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuli tämä topikkivastaan kun kuuklella hain tietoa tästä litkusta tämän videon jälkeen:
https://www.youtube.com/watch?v=VkNz-ANfUkc
__________________
3x Hilux plus Patrol GR |
#3
|
||||
|
||||
![]() Pakkaskestävyys?Lainaus:
![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Offtopiccia tämäkin...
Mutta eteläeuroopassa (italia) valmistetaan iso osa maailman kuormausnostureista, ja ihan riippumatta kohdemaasta (pienempiä tehdään paljon varastoon), useampi merkki käyttää ruåtsalaista laatuterästä, millä ei ole tavallisen rakenneteräksen kanssa oikeastaan mitään yhtäläisyyttä.
Riitaa en halua lietsoa, mutta olen nimeni velvoittamana epäilevä Tuomas enkä myöskään niele väitettä pyöräkoneen aisaston materiaalierosta riippuen sen kohdemaasta. Tehtaita yhdellä valmistajalla voi toki olla ympäri maailmaa, ja eri tehtailla (tai samallakin) saatetaan käyttää eri alihankkijoiden tai materiaalitoimittajien osia tai raaka-aineita, joista toinen saattaa olla paljonkin yli valmistajan vaatimusten ja toinen taas täyttää ne rimaa hipoen. Tähän ketjuun ei taasen tarvita mausteeksi kuin konemiesten (tässä hevosmiehet jää hopealle) tietotoimisto, niin johan on varmaa tietoa valmiina ja paljon.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin valmistajan sivujen mukaan pitäs -40c kestää, mielenkiintoselta litkulta kyllä vaikuttaa.
Tuossa vielä toinen missä vielä enämpi lämpöä: https://www.youtube.com/watch?v=G9nlS3Z5Ps4
__________________
3x Hilux plus Patrol GR |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Olen nähnyt Zetorin jossa oli kuskin mukaan löpöt syylärissä, letkutkin kesti jne. Tämän kyseisen Zetorin nähneenä en epäile tuota kokeilua, tai pidempääkin käyttöä. Laitteen alle oli muotoiltu "lisäöljypohja", johon kaikkialta tihkuva öljy ja neste keräytyi ja josta liemes aika-ajoin kipattiin takaisin voimalaitteen sisuksiin. Toisinaan ehkä tankkiin tai hakesiiloon, riippuen nesteen ulkonäostä, vierasaineiden, ja -esineiden määrästä ja muista ominaisuuksista.
![]() Pääasia oli että pihakoneessa rokki soi ja ketjut kolisi. ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ei kait sitä jäähdytysnesteen kiehumispistettä mihinkään tarvi nostaa,tärkeämpänä pidän tuota lämmönsiirtokykyä..pelkkä vesi se kuitenkin parhaiten sitä lämpöä siirtää,mutta puhdas glykoli omaa taas korkeamman kiehumispisteen ja vettä paljon huonomman lämmönsiirtokyvyn eli jospa semmonen perus 50/50 pakkasneste coktaili siirtääkin huonommin lämpöä kuin nuo ihme liemet...siksi kai tämmösiä litkuja kehitellään,ku aina se vesi kuitenkin tarvii sitä glykolia jäätymisen ja ruosteen/hapettumisen eston takia sinne jäähdytysjärjestelmään.aikoinaan mittailtiin kaverin 324td penari viritelmästä jollain pilipali pyrometrillä pakolämpöjä niin helposti nousi kaasupohjassa sinne 950asteen hujakoille pakokaasujen lämpötila ja tuommonen maaliman paskakantisin moottori ois kyllä tarvinnu jotaki jäägeeliä sisäänsä että ois ees viikon kestäny kasassa
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
oli meijän pikkujoulusafarilla water wetteriä jeepin kierrossa pullollinen ja mihin oon tottunu tuolla autolla, niin -5C oman lämpömittarinsa mukaan oli koko ajan lämmöt. toki voi olla kelistäkin kiinni, mutta männä talavena keitti pakkasellakin, joten pieni vaikutus noilla liemillä vois ollakin. tuossa perkeleessä kun on sellanen inha lumipalloefekti, että kun tietyn rajan yli karkaa lämmöt niin se keittää, teit ihan mitä tahansa, nyt ei tarvinnu edes kikkailla lämppärin ja flektien kanssa, kun kone oli ns tasasen kuuma koko ajan, saishan se kylmempiki olla, mutta tyytyväinen oon tuohon lopputulokseen, vaikka puteli aika suolasen hintanen onkin.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jäähdytinneste +muut nesteet. | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 04.10.2002 19:13 |