Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.08.2015, 11:06
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Minä aina mietin, mihin hittoon sitä seisontajarrua edes tarvitsee?

Mäkeen jos parkkeeraa, niin renkaat käännetään kuitenkin kanttaria vasten, ja on sitten automaatti tai manuaali niin vaihteella/ P- asennossa se pysyy paikallaan. Ikinä ole oikein ymmärtänyt noita käsijarrun hinkkaajia.. talvella sitten ihmetellään, kun se perkele taas jäätynyt kiinni

Käyttää sitä käkkäriä välillä juuri sen verran, että se ei jumi kiinni ja toimii leimalla hyväksytysti
Riippuu autosta, rouvan Citikassa jos parkkeeraa mäkeen ja laittaa ykkösen päälle, ilman käsijarrua, ei se pysy, sen verran suurilla toleransseilla tehty bensamoottori (ei ykkösellä pysyny uutenakaan)ja kaikialla ei oo kanttareita, mitä vasten sen eturenkaan kääntää...

Ja suomalaisen tulkinnan mukaan käsijarru ei ole pelkästään käsijarru, se on hätäjarru, jos varsinainen jarrujärjestelmä menee epäkuntoon... Tosin mun 22.5 -vuoden korjaamoyrittäjyyden aikana ei mulle ole koskaan tullut vastaan autoa, jossa olis molemmat piirit poissa pelistä... Että se hätäjarru on kyllä liioittelua... Saatikka, että nykyautoilija osaisi edes jarruttaa käsijarrulla turvallisesti, kun ei sitä harjoitella missään/harjoittelua vaadita edes ajokorttia varten...

__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.08.2015, 11:26
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

..varsinkin, kun nykyautojen sähkökäsijarrua ei edes saa päälle jos auto liikkuu hiukankin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.08.2015, 12:15
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

automaateissa säilyny mullaki kunnossa,kun ei ole tarvista käyttää.manuaalivaihteisissa tulee käytettyä,niissä ei sit pysykkään nipussa.joskus sattuu jäämään päälle pariks metriks ku lähtee liikkeelle ja siitä se alamäki alkaa..son kehno jos ei kestä yhtään olla päällä liikkeessä.
Just paulin kans samaa mieltä,sanonukki joskus konttorilla ettei hinkkaa rumpuja kiiltäviks,ku on seisonta jarru.
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.08.2015, 14:26
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Omat kokemukset eri autojen SEISONTAjarruista: kun ne saa toimimaan ja säätöihinsä, niin nimenomaan käyttämällä ne myös pysyy kunnossa..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.08.2015, 15:37
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Ja suomalaisen tulkinnan mukaan käsijarru ei ole pelkästään käsijarru, se on hätäjarru, jos varsinainen jarrujärjestelmä menee epäkuntoon... Tosin mun 22.5 -vuoden korjaamoyrittäjyyden aikana ei mulle ole koskaan tullut vastaan autoa, jossa olis molemmat piirit poissa pelistä... Että se hätäjarru on kyllä liioittelua... Saatikka, että nykyautoilija osaisi edes jarruttaa käsijarrulla turvallisesti, kun ei sitä harjoitella missään/harjoittelua vaadita edes ajokorttia varten...
Voi talvikelillä tulla mielenkiintoisia tilanteita aika monelle kuskille ku tekee sen hätäjarrutuksen seisontajarrulla.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
..varsinkin, kun nykyautojen sähkökäsijarrua ei edes saa päälle jos auto liikkuu hiukankin..
En oo vielä joutunu/päässy katsastukseen noiden kanssa, miten kats.henkilö edes kokeilee niitä rullilla.
Matti vois kertoa, jos lukee tätä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.08.2015, 16:50
jeeppi-eki:n Avatar
jeeppi-eki jeeppi-eki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.05.04
Sijainti: keminmaa, Finland.
Viestit: 976
Perusasetus

joo, mää oon sitämieltä että jarrut on vauhdin vihollinen numero yksi ... ja mersussa(kin) on kässäri paskin osa autoa ...
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.08.2015, 17:33
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petroman Näytä viesti
Omat kokemukset eri autojen SEISONTAjarruista: kun ne saa toimimaan ja säätöihinsä, niin nimenomaan käyttämällä ne myös pysyy kunnossa..
Enemmän miettinyt, että miten nuo mersun seisontajarrut saisi nimenomaan siirrettyä muihin autoihin.

On ollut paljon parjattua E39 BMW:tä ja Mersuja aikaliki 10kpl, mutta ei kyllä ole tuotattanut tuskaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.08.2015, 06:12
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.242
Perusasetus

Taidan tehdä kardaanikäsijarrun


Saa laittaa vinkkejä millasista osista ja mistä osat?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.08.2015, 13:59
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Ja suomalaisen tulkinnan mukaan käsijarru ei ole pelkästään käsijarru, se on hätäjarru, jos varsinainen jarrujärjestelmä menee epäkuntoon..
Pelkästään suomalaisen?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
..varsinkin, kun nykyautojen sähkökäsijarrua ei edes saa päälle jos auto liikkuu hiukankin..
Missä autossa?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G280E Näytä viesti
joskus sattuu jäämään päälle pariks metriks ku lähtee liikkeelle ja siitä se alamäki alkaa..son kehno jos ei kestä yhtään olla päällä liikkeessä.
Just paulin kans samaa mieltä,sanonukki joskus konttorilla ettei hinkkaa rumpuja kiiltäviks,ku on seisonta jarru.
Ei kai se jarrun vika ole, jos ei osaa käyttää? Kunnossa oleva seisontajarru pitää sen auton paikallaan, niin ettei se huomaamatta liiku metriäkään, samoin menee siinä rullilla lukkoon niin ettei "hinkkaa" sitä rumpua kiiltäväksi. En kyllä tiedä mikä pinnoite siellä kuuluu olla jos ei kiiltää saa..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Voi talvikelillä tulla mielenkiintoisia tilanteita aika monelle kuskille ku tekee sen hätäjarrutuksen seisontajarrulla.

En oo vielä joutunu/päässy katsastukseen noiden kanssa, miten kats.henkilö edes kokeilee niitä rullilla.
Matti vois kertoa, jos lukee tätä.
Mieluummin kait sillä seisontajarrulla koittaa, kuin kokonaan ilman jarruja päästelee metsään..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.08.2015, 17:02
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Riippuu autosta, rouvan Citikassa jos parkkeeraa mäkeen ja laittaa ykkösen päälle, ilman käsijarrua, ei se pysy, sen verran suurilla toleransseilla tehty bensamoottori (ei ykkösellä pysyny uutenakaan)ja kaikialla ei oo kanttareita, mitä vasten sen eturenkaan kääntää...

Ja suomalaisen tulkinnan mukaan käsijarru ei ole pelkästään käsijarru, se on hätäjarru, jos varsinainen jarrujärjestelmä menee epäkuntoon... Tosin mun 22.5 -vuoden korjaamoyrittäjyyden aikana ei mulle ole koskaan tullut vastaan autoa, jossa olis molemmat piirit poissa pelistä... Että se hätäjarru on kyllä liioittelua... Saatikka, että nykyautoilija osaisi edes jarruttaa käsijarrulla turvallisesti, kun ei sitä harjoitella missään/harjoittelua vaadita edes ajokorttia varten...
Kyllä ne jarrut häipyy aika tehokkaasti, jos vaikka yhteen jarruletkuun tulee vuoto. Sama tilanne kuin jarruja ilmatessa, eli poljin painuu pohjaan. Pumppaamalla saa vähän hidastettua, mutta ei mitenkään hyvin.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Mercedes-Benz G300D jussilammi O/M/V Ajoneuvot 0 25.05.2015 17:36
Ostettu Mercedes W210 SLS Pump sms1878 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.11.2014 18:29
Myydään Mercedes-Benz E220 diesel vm. 1996 (W210) koko auto osina Syncro O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 23.09.2013 14:42
Myyty Mercedes-Benz E270 jonetzu O/M/V Ajoneuvot 3 10.02.2012 15:16
Myyty Mercedes-Benz 300TE Pauli O/M/V Ajoneuvot 23 09.11.2010 17:14


Sivu luotu: 16:56 (GMT +2).