Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.07.2015, 10:25
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

cumminssi ilmeisesti tuon verran. ilman turboo ja mittää.

painaako nissanin kone muka nuin paljo?

__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.07.2015, 16:24
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Joo se 4.2l antaa tommosen lukeman kuulemma. Varmistanut en ole mistään vielä, mutta tälläisen tiedon joskus googlettelin.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.07.2015, 17:28
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.050
Perusasetus

Cumminssistakin montaa versiota mutta niiden oman korjaamomanuaalin mukaan 6BT paino olis seuraava.
410-440kg with standard accessories. Luulis siinä sillon olevan turbo ja laturi.
Tämä siis 12v mekaanisella pumpulla uudemmista ISB vehkeistä ei tietoa.

Karkaa vähän toki otsikosta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.07.2015, 18:15
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

1100lbs dry http://cumminshub.com/12v.html eli 499kg

no jokaista tätä seuraavaa varmasti kiinnostaa sen verran tällänen projekti ettei haittaa jos hetkeksi hairahtuu

mahtava tatsuni ois kyllä
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.08.2015, 11:45
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Väliaikatietoa Trafista


Sähköpostiin saatu vastaus Kärkkäiseltä Trafista:
Lainaus:
Hei,

määräysluonnos vaatii vielä Trafissa joitakin muokkauksia sekä katsastajien ohjeistuksen valmistelua. Aikataulu on siis valitettavasti viivästynyt. Tavoitteena on saada määräys voimaan lokakuun alusta.

Vääntömomentin rajoittamisesta on tullut paljon kritiikkiä, joten siitä luopumista harkitaan vakavasti.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.08.2015, 11:48
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Thumbs up

Tuo vääntömomenttirajoituksen poisto kuulostaisi todelliselta järjen riemuvoitolta tässä.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.08.2015, 17:21
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.913
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Tuo vääntömomenttirajoituksen poisto kuulostaisi todelliselta järjen riemuvoitolta tässä.

Vois kerrankin yllättyä positiivisesti, jos näin kävis.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.08.2015, 12:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Sähköpostiin saatu vastaus Kärkkäiseltä Trafista:
Positiivista olisi tuo vääntömomenttirajoituksen poisto.

Mitä sitten tarkoittaa nämä "joitain muokkauksia" muuten, uskaltaako/ pystyykö kertoa vielä? Koskeeko rengasasioita, rakennemuutoksia yms., vai mihin liittyvää?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.08.2015, 22:32
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kuulostaa kevyeltä...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ranee Näytä viesti
Cumminssistakin montaa versiota mutta niiden oman korjaamomanuaalin mukaan 6BT paino olis seuraava.
410-440kg with standard accessories. Luulis siinä sillon olevan turbo ja laturi.
Tämä siis 12v mekaanisella pumpulla uudemmista ISB vehkeistä ei tietoa.

Karkaa vähän toki otsikosta
Itselläni kokemusta vain noista merikoneista, mutta tuota 5,9 210 hv 12 venttiilistä 6BT on tullut nosteltua/lykittyä vähillä marinointiosilla, ja painaa varmaan noin 600 kg. (nuo marinointiosat, siis lämmönvaihtimet ja niiden putkistot, moottorin kumityynyt, jne painaa varmaan noin 30 kg, vesijäähdytetty
pakosarja, - turbo, ja -pakosaapas noin 40 kg.

Noita Töyotan koneita on tullut käpälöityä enenmmän, ja esim. toyota hj-61 12ht kone painaa kuulemman reilu 400 kg, ja tuo 6bt cummitus painaa noin puolet enemmän.
Siis minä epäilen vahvasti tuota 410-440 kg painoa.....
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.08.2015, 23:38
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Itse suunnitellu joskus samaa, laillisuus on vaan aina tyrmänny idean ja se on jääny ajatus asteelle. Jos tuon kohta kuitenkin saa tehdä laillisesti, ni eiku tekemään vaan! Onko siinä mitää järkee, en tiä kannattaako sitä edes siltä kantilta miettii?

https://www.youtube.com/watch?v=2CwYKIl_ur4

https://www.youtube.com/watch?v=-n8KE2Gh0L8
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.08.2015, 07:43
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Itselläni kokemusta vain noista merikoneista, mutta tuota 5,9 210 hv 12 venttiilistä 6BT on tullut nosteltua/lykittyä vähillä marinointiosilla, ja painaa varmaan noin 600 kg. (nuo marinointiosat, siis lämmönvaihtimet ja niiden putkistot, moottorin kumityynyt, jne painaa varmaan noin 30 kg, vesijäähdytetty
pakosarja, - turbo, ja -pakosaapas noin 40 kg.

Noita Töyotan koneita on tullut käpälöityä enenmmän, ja esim. toyota hj-61 12ht kone painaa kuulemman reilu 400 kg, ja tuo 6bt cummitus painaa noin puolet enemmän.
Siis minä epäilen vahvasti tuota 410-440 kg painoa.....
Monessa paikkaa Dodgen 6BT:n painoksi ilmoitetaan noin 1100lb, eli 500 kg on aika lähelle, sisältäen apulaitteet.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.08.2015, 14:32
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
toyota hj-61 12ht kone painaa
12H-T 362 kg Toyotan leimaaman paperin mukaan.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.08.2015, 14:24
Shortie:n Avatar
Shortie Shortie ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Tervola
Viestit: 81
Perusasetus

Muuttuuko moottoreissa vertailukohdat vai mennäänkö niiden osalta kuten ennenkin käyttäen mallisarjan tehokkainta/painavina?
Muilla foorumeilla vastaan tuli huhu jonka mukaan vertailumoottorina käytettäisiin sitä joka kyseiseen yksilöön on tehtaalla asennettu.
__________________
And under the light of the Sun I shall slay Giants.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.08.2015, 15:42
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Ainahan niitä huhuja ja tulkintoja on. Ootellaan sitä virallista tietoa ni ei tarvi arpoa ja vääntää.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.08.2015, 16:20
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Shortie Näytä viesti
Muuttuuko moottoreissa vertailukohdat vai mennäänkö niiden osalta kuten ennenkin käyttäen mallisarjan tehokkainta/painavina?
Muilla foorumeilla vastaan tuli huhu jonka mukaan vertailumoottorina käytettäisiin sitä joka kyseiseen yksilöön on tehtaalla asennettu.
kuulostaa kyllä uskomattomalta.
korit/rungot jos on samoja niin luulis alustan päivittämällä vastaavaksi myös pystyvän vertailu moottorin ottamaan painavimman ja tehokkaimman mukaan
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rajat kiinni ja äkkiä!! Lars Society 3 09.02.2016 19:31
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... Korpikumpu Chit-Chat 16 19.12.2009 20:38
LJ 70 rengasmuutoksen paperit PikkuPeikko Tekniikka & Jutustelu 5 06.02.2008 06:49
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? _Metal_ Tekniikka & Jutustelu 25 09.07.2007 10:34


Sivu luotu: 04:51 (GMT +2).