![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vihdoin ja viimein sain hommattua diff lock napin. Tuotahan ei tarvitse kuin talvella kun auto tykkää arpoa onko se etuvetonen vai takavetoinen. Yhtä autoa tuossa jo viimetalvena vähän ruttasinkin kun karkas ennalta arvaamattomuuden takia lapasesta. No oppirahat on maksettu ja nyt tietää varoa mutkassa jos ei laita jakolaatikkoa lukkoon... olikohan se uudemmissa 80 mutta ainakin 100 sarjalaisissa on kitkalukolla jakolaatiko epäilisin että juurikin samasta syystä... lukijat korjatkaa jos väärässä... nappi kytkee myös abs jarrut pois käytöstä mutta toisaalta sekin vain parantaa tilannetta kun on ajanut pitkään absittomilla maastureilla ja jarrutus matkatkin lyhenee...
__________________
! Because earth aint not flat ! Viimeksi muokannut Glutton : 16.07.2015 21:44 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Työvalojen sijoitus.
Jo Hj aikana huomasin että katolta etupyörälle osoittavat työvalot loisti konepeltiin ja snorkkeliin ja siten häikäisivät hyttiin. Mielessäni oli pyörinyt jo pitempään että niiden pIkka pitäisi olla alempana. Sitten törmäsin i8mud.com palstalla hienoon projektiin ja apinoin sieltä idean lampun sijoitukselle ja kiinnitykselle.
Peilin muovi osat irti ja niitä mallina käyttäen piirtelin lampun jalustan mallia peltiin. Peilin ja oven karmin välissä on todella vähän tilaa mutta niin se vain mahtu tulemaan ulos sieltä. Kun jalustan kiinnitys peilin taakse oli hyvä rupesinnhahmottelemaan lampun paikkaa a innoissani sainnporailtua hden reijän väräänpaikkan. Siitä muistuttaa lopullisessa versiossa puolikas reikä pellin renassa.. no pitäähän se olla ite tehdyn näköinen. Snorkklin puolella ei ollut liikaa tilaa ja lamppu on asemoitu niin että ei oa kiinni edes ovea avatessa. Yksi reikä vielä puuttuu tästä versiosta. Peilinnalla on valmis reikä johdolle mutta se jää tuota peltiä vasten joten sille kohtaa piti laittaa reikä että johto mahtuu tulemaan lampulle.3 Mielestäni lamput istuu hyvin tuohon ja ovat näkymättömissä hytistä käsin. Sitten varaston hyllystä hyppäsi niskaan ledivalo ja pitkä johto perässä. Siitä suivautuneena kävin ruuvaamassa sen kostoksi konepeltiin kiinni. Nyt on öljyjen tarkistus valo ja vanhan varas hälyttimen konepellin avautumis tunnistin sai uuden tehtävän kytkiessään valot päälle kun pelti avataan.
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pirun hyvä idea laittaa tuohon nuo työvalot. Mulla hodarissa kans yläkulmavalot valottaa tuulilasiin ja snorkkeliin niin jotain tuollaasta pitäis väsäillä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Näyttää ihan maasturilta
![]() ![]()
__________________
HJ61 MMC |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eikö se ole jo hyvä alku kun siellä lukee center difflock... takalukko vois ollakkin hyvä mutta etulukkoa ei taida tulla... minun mitta on vähäksi aika täynnä vetarin vaihtoa... tänään 368 päivää edellisestä vetarin vaihdosta ja sekin oli HJ:ssa
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jaan sun kanssa saman mielipiteen, ettei se etulukko ole niin tarpeellinen. Hojoon about 8 kertaa oon joutunu murroksen vaihtamaan. Yhtä monta kertaa olen etulukkoa käyttänyt. Pitkät joustot, hyvät ajolinjat ja pitävä rengas korvaa paljon. 100% takalukon silti laittaisin.
E: Ja toki siihen päälle jokunen vetari.
__________________
HJ61 MMC |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllä mun Tojoissa (LC90 ja FJ) on ABS pysynyt päällä keskilukkokin päällä. FJ:ssä ESPikin, se menee pois keskilukko päällä. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Talvikelissä HDJ on kyllä esim risteyksestä lähtiessä avoimella keskilukolla arvaamaton kampe.
Joskus voi etupää sutaista jolloin puskee, ja joskus taas takapää saattaa menettää pidon. jolloin mennään kylkimyyryä. Sitten jos alla on vielä esim mudterrain kuvioiset renkaat niin luistot ei lopu ennenkuin auto tökkää johonkin. ![]() Kitkapinnoilla varustettu keskitasauspyörästö voisi olla tähän huomattavasti parempi. Lukko auki sinne jäisi vielä jotain vastusta ettei toinenpää pääse pyörimään ihan vapaasti joutavaa. Toki tällaista ei satu jos lähtee kiihdyttelemään ihan pikkuhiljaa. Nelikolla vaan tulee usein lähdettyä ihan pidon rajamailla. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mystinen vika ilmestyi ivalon reissulla. Keskilukon kytkeminen ei sytytä merkkivaloa ja näin ollen myös abs ei kytkeydy pois pikkupuolella... lukon merkkivalon antura on vuoden vanha mutta ei kai senkään rikkoontuminen mahdottuus olisi....
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tuli tehtyä kytkentä josta voi olla montaa mieltä. Eli laitoin yhden ison vinssin ohjaus releen päävirta katkaisiaksi vinssille. Rele katkaisee plus johtimen akulta vinssin releboksille. Kytkentä tuo lisä vika herkkyyttä mutta myös tuo mielen rauhaa vahinko painallusten välttämiseksi. Eteenkin kun autossa kuljetetaan pieniä lapsia jotka saattaa alkaa tutkimaan langatonta vinssin ohjainta...
no tulevaisuus näyttää miten tämä toimii mutta ohitus on myös helppo toteuttaa metsässä jos alkaa siellä temputtaa... relen asennus paikankin katsoin sillälailla että johdot voi heittää tarvittaessa helposti saman mutterin alle... tässä on nyt etuna myös se että ulos ei jää käsikatkaisijaa jota vois joku parkkiksella pyöritellä. katkaisia on suojattu ja suojassa vahinko painamisilta... se tietenkinnettä kuinkapaljon tuo punainen karamellin värinen kytkin houkuttelee pikkuväkeä. Mutta sattuma sille että senjälkeen räplää vinssin kaukkaria on taas pienempi... mutta näitä skenaarioita jos rupeaa miettimään liikaa, löytää itsensä peiton alta pelkäämästä mailman loppua... pitää lopettaa ja lähteä offaamaan...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#14
|
||||
|
||||
![]()
itsellä 4lasta ei ollenkan ole huono tuo sinun tekele.kaksos pojat ainakin meillä käy kaikki napit vivut läpi aina.
![]() ![]()
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Mul on vinssistä virta irti akun päältä ja siihen tarvittava lenkkiavain ovilokerossa...liian varmaa ratkaisua ei oo olemassakaan, mut käytän sitä muutaman kerran vuodessa niin menköön noin.
Tilasin jo samanlaisen jännitemittari/USB panelin kanssa, näytti kätevän kokoiselta ja sai myös pinta-asennus kotelossa. |
#16
|
|||
|
|||
![]()
mitkäs ovat tän auton kulutuslukemat maantiellä ja maaston puolella?.
|
![]() |
Luokat |
fzj80, land cuiser 80 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Toyota Land Cruiser HDJ 80 | Kontio | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.12.2013 19:50 |
Myyty Land Cruiser 80 4200€ | HJ61TURBO | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 07.03.2013 21:12 |
Land Cruiser 80 4.2TD | make764 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 30.04.2011 09:39 |
Land Cruiser 80 flatbed | -MaTTi- | Linkit | 1 | 10.11.2009 20:27 |
Toyota Land Cruiser 80 | pallo | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 11.10.2004 12:22 |