Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.07.2015, 21:42
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Vihdoin ja viimein sain hommattua diff lock napin. Tuotahan ei tarvitse kuin talvella kun auto tykkää arpoa onko se etuvetonen vai takavetoinen. Yhtä autoa tuossa jo viimetalvena vähän ruttasinkin kun karkas ennalta arvaamattomuuden takia lapasesta. No oppirahat on maksettu ja nyt tietää varoa mutkassa jos ei laita jakolaatikkoa lukkoon... olikohan se uudemmissa 80 mutta ainakin 100 sarjalaisissa on kitkalukolla jakolaatiko epäilisin että juurikin samasta syystä... lukijat korjatkaa jos väärässä...



nappi kytkee myös abs jarrut pois käytöstä mutta toisaalta sekin vain parantaa tilannetta kun on ajanut pitkään absittomilla maastureilla ja jarrutus matkatkin lyhenee...

__________________
! Because earth aint not flat !

Viimeksi muokannut Glutton : 16.07.2015 21:44
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.07.2015, 00:47
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Työvalojen sijoitus.


Jo Hj aikana huomasin että katolta etupyörälle osoittavat työvalot loisti konepeltiin ja snorkkeliin ja siten häikäisivät hyttiin. Mielessäni oli pyörinyt jo pitempään että niiden pIkka pitäisi olla alempana. Sitten törmäsin i8mud.com palstalla hienoon projektiin ja apinoin sieltä idean lampun sijoitukselle ja kiinnitykselle.



Peilin muovi osat irti ja niitä mallina käyttäen piirtelin lampun jalustan mallia peltiin.
Peilin ja oven karmin välissä on todella vähän tilaa mutta niin se vain mahtu tulemaan ulos sieltä.



Kun jalustan kiinnitys peilin taakse oli hyvä rupesinnhahmottelemaan lampun paikkaa a innoissani sainnporailtua hden reijän väräänpaikkan. Siitä muistuttaa lopullisessa versiossa puolikas reikä pellin renassa.. no pitäähän se olla ite tehdyn näköinen.



Snorkklin puolella ei ollut liikaa tilaa ja lamppu on asemoitu niin että ei oa kiinni edes ovea avatessa.



Yksi reikä vielä puuttuu tästä versiosta. Peilinnalla on valmis reikä johdolle mutta se jää tuota peltiä vasten joten sille kohtaa piti laittaa reikä että johto mahtuu tulemaan lampulle.3



Mielestäni lamput istuu hyvin tuohon ja ovat näkymättömissä hytistä käsin.



Sitten varaston hyllystä hyppäsi niskaan ledivalo ja pitkä johto perässä. Siitä suivautuneena kävin ruuvaamassa sen kostoksi konepeltiin kiinni. Nyt on öljyjen tarkistus valo ja vanhan varas hälyttimen konepellin avautumis tunnistin sai uuden tehtävän kytkiessään valot päälle kun pelti avataan.
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.07.2015, 01:06
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Pirun hyvä idea laittaa tuohon nuo työvalot. Mulla hodarissa kans yläkulmavalot valottaa tuulilasiin ja snorkkeliin niin jotain tuollaasta pitäis väsäillä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.07.2015, 11:10
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Näyttää ihan maasturilta Vielä ku kabiinis olis sellanen vintta, missä lukee että "Diff lock", niin alkais olemaan jo melko sopiva
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.07.2015, 17:06
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Eikö se ole jo hyvä alku kun siellä lukee center difflock... takalukko vois ollakkin hyvä mutta etulukkoa ei taida tulla... minun mitta on vähäksi aika täynnä vetarin vaihtoa... tänään 368 päivää edellisestä vetarin vaihdosta ja sekin oli HJ:ssa
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.07.2015, 17:09
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Pitkillä joustoilla ja hitailla välityksillä tekee paljon mutta eihän se nyt ihan lukollisen veronen ole...
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.07.2015, 18:08
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Jaan sun kanssa saman mielipiteen, ettei se etulukko ole niin tarpeellinen. Hojoon about 8 kertaa oon joutunu murroksen vaihtamaan. Yhtä monta kertaa olen etulukkoa käyttänyt. Pitkät joustot, hyvät ajolinjat ja pitävä rengas korvaa paljon. 100% takalukon silti laittaisin.

E: Ja toki siihen päälle jokunen vetari.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.08.2015, 14:30
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Glutton Näytä viesti
Tuotahan ei tarvitse kuin talvella kun auto tykkää arpoa onko se etuvetonen vai takavetoinen. Yhtä autoa tuossa jo viimetalvena vähän ruttasinkin kun karkas ennalta arvaamattomuuden takia lapasesta. No oppirahat on maksettu ja nyt tietää varoa mutkassa jos ei laita jakolaatikkoa lukkoon...

nappi kytkee myös abs jarrut pois käytöstä mutta toisaalta sekin vain parantaa tilannetta kun on ajanut pitkään absittomilla maastureilla ja jarrutus matkatkin lyhenee...
Jaa... mun mielestä avoimella keskilukolla paljon paremmin hallussa liukkaissa mutkissa, muuten tuppaa menemään tangentin suuntaan. En kyllä tollasesta lossista tiedä miten se sitten puskee tai tarjoilee persettä vuorotellen.
Kyllä mun Tojoissa (LC90 ja FJ) on ABS pysynyt päällä keskilukkokin päällä. FJ:ssä ESPikin, se menee pois keskilukko päällä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.08.2015, 14:40
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Talvikelissä HDJ on kyllä esim risteyksestä lähtiessä avoimella keskilukolla arvaamaton kampe.

Joskus voi etupää sutaista jolloin puskee,
ja joskus taas takapää saattaa menettää pidon. jolloin mennään kylkimyyryä.
Sitten jos alla on vielä esim mudterrain kuvioiset renkaat niin luistot ei lopu ennenkuin auto tökkää johonkin.

Kitkapinnoilla varustettu keskitasauspyörästö voisi olla tähän huomattavasti parempi.
Lukko auki sinne jäisi vielä jotain vastusta ettei toinenpää pääse pyörimään ihan vapaasti joutavaa.

Toki tällaista ei satu jos lähtee kiihdyttelemään ihan pikkuhiljaa. Nelikolla vaan tulee usein lähdettyä ihan pidon rajamailla.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.08.2015, 19:32
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Niinpä. Kun on ajanut monta talvea jäykillä nelikoilla ja mutikoilla niin on tottunut niihin ja tietää mihin päin se lähtee...
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.08.2015, 19:44
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Mystinen vika ilmestyi ivalon reissulla. Keskilukon kytkeminen ei sytytä merkkivaloa ja näin ollen myös abs ei kytkeydy pois pikkupuolella... lukon merkkivalon antura on vuoden vanha mutta ei kai senkään rikkoontuminen mahdottuus olisi....
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.08.2015, 20:25
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Talvikelissä HDJ on kyllä esim risteyksestä lähtiessä avoimella keskilukolla arvaamaton kampe.

Joskus voi etupää sutaista jolloin puskee,
ja joskus taas takapää saattaa menettää pidon. jolloin mennään kylkimyyryä.
Sitten jos alla on vielä esim mudterrain kuvioiset renkaat niin luistot ei lopu ennenkuin auto tökkää johonkin.

Kitkapinnoilla varustettu keskitasauspyörästö voisi olla tähän huomattavasti parempi.
Lukko auki sinne jäisi vielä jotain vastusta ettei toinenpää pääse pyörimään ihan vapaasti joutavaa.

Toki tällaista ei satu jos lähtee kiihdyttelemään ihan pikkuhiljaa. Nelikolla vaan tulee usein lähdettyä ihan pidon rajamailla.
Tää on justihin hodarin huono puoli. Sitten kun erehtyy ajamaan vaikka motarin ramppia vähä liian vauhdikkaasti niin mennään hienosti luisua ja nanosekunnissa luisu muuttuu puskemiseksi ja siinä ratinveivaamisen hetkellä etitään hädissään keskilukom nappia. Nukyään talvisin nappaan aina liikenneympyröissänkeskilukon päälle varmuuden vuoksi
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 22.08.2015, 09:49
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

Tuli tehtyä kytkentä josta voi olla montaa mieltä. Eli laitoin yhden ison vinssin ohjaus releen päävirta katkaisiaksi vinssille. Rele katkaisee plus johtimen akulta vinssin releboksille. Kytkentä tuo lisä vika herkkyyttä mutta myös tuo mielen rauhaa vahinko painallusten välttämiseksi. Eteenkin kun autossa kuljetetaan pieniä lapsia jotka saattaa alkaa tutkimaan langatonta vinssin ohjainta...
no tulevaisuus näyttää miten tämä toimii mutta ohitus on myös helppo toteuttaa metsässä jos alkaa siellä temputtaa...



relen asennus paikankin katsoin sillälailla että johdot voi heittää tarvittaessa helposti saman mutterin alle... tässä on nyt etuna myös se että ulos ei jää käsikatkaisijaa jota vois joku parkkiksella pyöritellä.



katkaisia on suojattu ja suojassa vahinko painamisilta... se tietenkinnettä kuinkapaljon tuo punainen karamellin värinen kytkin houkuttelee pikkuväkeä. Mutta sattuma sille että senjälkeen räplää vinssin kaukkaria on taas pienempi... mutta näitä skenaarioita jos rupeaa miettimään liikaa, löytää itsensä peiton alta pelkäämästä mailman loppua... pitää lopettaa ja lähteä offaamaan...
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 22.08.2015, 10:11
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.645
Perusasetus

itsellä 4lasta ei ollenkan ole huono tuo sinun tekele.kaksos pojat ainakin meillä käy kaikki napit vivut läpi aina.ovat pikku offareita ja lekkivät tietysti iskän autossa.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 22.08.2015, 11:16
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Mul on vinssistä virta irti akun päältä ja siihen tarvittava lenkkiavain ovilokerossa...liian varmaa ratkaisua ei oo olemassakaan, mut käytän sitä muutaman kerran vuodessa niin menköön noin.

Tilasin jo samanlaisen jännitemittari/USB panelin kanssa, näytti kätevän kokoiselta ja sai myös pinta-asennus kotelossa.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 26.07.2016, 15:41
HJ61-86 HJ61-86 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.08.15
Sijainti: Somero
Viestit: 53
Perusasetus

mitkäs ovat tän auton kulutuslukemat maantiellä ja maaston puolella?.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 26.07.2016, 16:26
Glutton:n Avatar
Glutton Glutton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.05
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 1.260
Blog Entries: 1
Perusasetus

No en hirveästi ole mitannu mutta vasta ajoin pitkän pätkän asuntovaunu perässä 33*12.5 renkailla 21L/100km
__________________
! Because earth aint not flat !
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
fzj80, land cuiser 80


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Toyota Land Cruiser HDJ 80 Kontio O/M/V Ajoneuvot 3 16.12.2013 19:50
Myyty Land Cruiser 80 4200€ HJ61TURBO O/M/V Ajoneuvot 3 07.03.2013 21:12
Land Cruiser 80 4.2TD make764 Tekniikka & Jutustelu 9 30.04.2011 09:39
Land Cruiser 80 flatbed -MaTTi- Linkit 1 10.11.2009 20:27
Toyota Land Cruiser 80 pallo Tekniikka & Jutustelu 18 11.10.2004 12:22


Sivu luotu: 01:43 (GMT +2).