![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Heilahti tämäkin projekti viimein eteenpäin. Muutoksia tuli matkaan, kun tuon -00 2.5td kansi ja turbo jättivät eroanomuksensa konttorinpöydälle. Remontin hinta olis ollu jotakuinkin sitä luokkaa, että hommasin toisen Jeepin tilalle. Nyt siis ropataan -92 4.0l automaattia. Rough Countryn 4.5" sarjaa asennellaan iltatöinä nyt toista iltaa ja huomenna jatkuu. Ei ihan kaikki ole menny niin kuin strömsössä. Ruoste on syöny kuin termiitit pohjaa ja löytyipä reikää sitten alemman etutukivarren akselinpään kiinnikkeestä, tulitikkuaskin olis voinu työntää läpi. Myös toisen takariipun "poskilevy" oli ruostunu lähes poikki. Pultit ja mutterit tosin irtos yhtä takariipun ylempää pulttia lukuun ottamatta ehjänä. Tuo riipun pultin, rungon sisässä oleva mutteri napsahti irti joten rälläkkä ja hitsi on päässy hommiin. Jossain kohtaa tulee eteen melko massiivinen pohjan hitsaus operaatio ja samalla sitten palkkihelmaa ja etuakselille uudet jousi-iskari-tukivarsi pedit ja kiinnikkeet.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Tässä alku asetelmaa.
Vaikka alla onkin pukit, lepää keula renkaiden alla olevien pölkkyjen päällä, ja perän alla on tunkki, joten jousituksen osalta istuu siinä missä kuosissa tuo vakio alusta oli. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lisää kuvei.
Ja viimoisessa keula jo aikalailla valmis, mut vielä ei täysin omalla painollaan lepää, koska perä on levällään :-D |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Voisiko Mode siirrellä tämän threadin tuonne projektit puolelle!?
-Kiitos- :-) Viimeksi muokannut Borg : 09.07.2015 01:09 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Tällain istuis ny. Hieman tuntuu jäykältä tuo sarja, mut vetristyyhän se siitä jonkin verran.
Vaihdelaatikkoa ei laskettu nyt alas yhtään. Tukipalkin kiinnityksen neljästä, kaksi oli mutterilla ja kaksi pultilla. Sarjan mukana tuli neljä pulttia, enkä iltatuimaan keksiny enää, et kuin olis tuon (mutteri) pultin irrottanu rungosta. Katkomaan, poraamaan ja kierteyttämään ei tähän hätään lainatiloissa ollut mahdollisuutta. Auto kulkee suoraan, eikä vetele suuntaan tai toiseen. Metsään ei ole tarkoitus tarjota, ennen kuin on ruostehommat tehty. Myös SYE-kit on hankinta listalla. Lievä kardaanin jurraus kuuluu n.40-50km/h vauhdissa, eli nivelen kulmaa olis loivennettava. Karvanoppa :lle iso kiitos asennusavusta ja tallin käytöstä! Viimeksi muokannut Borg : 10.07.2015 05:55 Perustelu: Autocorrect!! |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Sehän rupes näyttämään maasturilta. Koska meinaat mätäviat korjata?
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Täs pitäis koittaa järjestää ainakin pari päivää putkeen vapaata, niin vois purkaa Jeepistä sisustan ulos ja paikkailla kerralla kuntoon, jos nyt edes riittää tuo pari päivää.
Tukivarsi-jousipeti setin vois tehdä heti kun saan hommattua sopivaa rhs-palkkia, C tai U mallisena tms. Sitä pystyis mallailemaan tuon toisen Jeepin allakin, niin ei tarvii heti laittaa ajopeliä pukille. Meneehän tuohonkin tietty oma-aikansa tuumaillessa ja testaillessa. Tosin mun valovirta Telvinistä loppuu varmaan puhti noille tukivarsi seteille, mut heppailemaan pystyy ainakin ja täräyttää sit jossain tukevammalla koneella kiinni. Peltihommat hoituu tollakin varmasti ihan hienosti. Hieman pääs kyllä myyjäliike höpläyttään meikäläistä tuossa ostotilanteessa. Kiireellä ei kyllä pitäis koskaan lähteä autokaupoille ja varsinkaan toiselle puolen Suomea. Sen ostopäätöksen kerkee siinä matkalla kutomaan melko tiukkaan tuonne omaan päähänsä ja sitten on jo kohtalaisen suuret laput silmillä kun pyöriä potkii ![]() Vähän kummastuttaa myös, et miten ihmeessä tuo on saatu katsastettua tuos kesäkuun alussa, pari viikkoa ennen ostoa? Abs vikavalo palaa, toinen rekkarivalo puuttuu kokonaan, koiranluiden puslat edessä ja takan roikkui riekaleina, takapump-stopperit ruostunu pois (ei siis ollenkaan niitä), etu-alatukivarren kiinnitys korvakkeessa tulitikkuaskin mentävä ruostereikä, toinen takariipun "poski" ruostunut puhki, eli riippu lähes poikki, pohja ylipäätään niin ruostunu, et vaikka helmoja oli räkä-hitsailtu, niin silti löyty vielä kymmenkunta mätäreikää mistä pysty sormin paineleen pohjasta läpi. Kaiken saa kuntoon toki ja kuuluu asiaan, mutta jos noi kaikki olis löytäny kun hinnasta keskusteltiin, niin olishan siitä nyt päässy tosissaan keskustelemaan. Abs-valosta tosin päästiin yhteisymmärrykseen myyjän kanssa. Mutta tämä on sitä itseään, eli rakkautta lajiin, ja tuleepahan auto tutuksi kun kaiken ryönää läpi. Joo, ja trippi mittari täkytti paikallaan ja otin mittariston käteen, enkä keksiny et miten olis nopeusmittarin neula lähteny irti (-92) ilman sorkkarautaa, niin roplasin vähän tripin rullaa mittarilevyn välistä josko elpyisi. Noh... jotain tapahtu kyllä. Nyt sitten myös matkamittari toimii silloin kun huvittaa, eikä trippi toimi edelleenkään ![]() Pitänee hommata toinen mittaristo jostain. Vai ei joku tietäis saisko tuon -00 vuosimallin digi näytöllä olevan mittarin toimiin tuohon vanhempaan? Kilometrit siellä ei tietenkään täsmäis, mut ne nyt ei varmaan tule täsmään muutenkaan, kun ei kerta toimi enää matkamittarikaan kunnolla. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| korotus | Hailuksi | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 29.05.2011 21:37 |
| Korotus | Offimatti | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 18.07.2006 15:45 |
| Korotus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 06.12.2005 17:03 | |
| Hiacen korotus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.10.2005 22:28 | |
| K-A:n korotus? | miksu1 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.01.2005 21:05 |