![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Sorry, lainaan vähän topiikkia...
Lainaus:
Muutama vaihtoehto noille pienille öljynpaineille. -Paska öljypumppu; -Laakerit loppu/"toukansyömat" (noin vanhassa ei alkujaan ole tuota ongelmaa, mutta jos on rempattu alkuperäisillä osilla -90 luvun alussa, kuten minun entinen bj-42:nen, nokka-akselin laakerissa oli "toukansyömä"n. 5mm x 1 mm-kanava öljypohjaan, edic sammutti kesäkuumalla rullatessa vapaalla risteykseen ); -JA SE, että mäntien jäähdytyksen öljysyihkujen paineventtiilien jousia poikki... (Näitä katkenneita jousia ei ole sattunut oikeastaan kenelläkkään muille kuin minulle...) Siis jos nuo öljysuihkujen kiinnityspultin sisässä olevat jouset katkeaa, niin tuo kuulaventtiili on jatkuvasti auki, siis päästää öljyä kokoajan pois pääöljykanavasta.... muistaakseni tuo venttiilin avautumispaine on uutena vajaa kilo... Ja jos löydät k.o paskan banjopultin/paineventtiilin, niin pistä viestiä tulemaan... (siis onko tämä samanlainen vika, kuin vokkeloiden hihnapyörien kuluminen; esiintyy vaan Oulussa, ja nuo rikkoontuneet paineventtiilit vain minulla ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Öljynpaineanturin uusiminen varmaan pahentaa asiaa kun jousi muuttuu uudeksi ja jäykemmäksi.
En tiedä oikee mitä tekis vai tekiskö mitään.. Kansipahvikin vuotaa öljyä ulospäin. Öljypohjakin oli just irti.. uus öljypumppu varmaa ratkasis ongelmat, jakopää auki ja öljypohja pois jos pumpun tahtoo uusia?
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
me remontoitiin yks 2l moottori tossa vuosi pari sitten, syy remontin aloitukselle oli juurikin öljypaine valon palaminen tyhjäkäynnillä. Purkaessa huomattiin etä muutama öljypumpun kannen pulteista oli pyörinyt auki. Itse moottorissa ei vielä ollut mitään ylimääräistä kulumaa matalien paineiden takia.
__________________
PäHäMa MMC Slck |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
patrol 82-83 öljynsuodatin | metsämies75 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 06.05.2013 21:26 |
Öljynsuodatin mitoilla? | Taisto | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.09.2012 14:30 |
Äljiin öljynsuodatin | Koiroi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 30.01.2012 17:29 |
M: AMC 258 kone ja AMC 20 taka-akseli | millvillage | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.09.2007 22:00 |
Rooverin oikea öljynsuodatin? | kokkolanpoika | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.05.2007 20:32 |