![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Nyt olis taas jotain tapahtunu tähänki autoon. Etupäätä tuli vähän maalailtua ku oli vanhat maalit päässy haalistumaan. Tuli omasta mielestä ihan siistin näkönen ![]() Tuli tuo lavarautaki hiottua ja maalattua, samalla laittelin pari valoa lisää valmiiksi syksyä varten. Sitte kaverit houkkas vaihtamaan tuon etuakselin ja aikani mietittyä että samapa se. Projekti alko elimenluovuttajan purkutuomiolla Nyt varmaan tulee kuvia ja tekstiä vähä reilummin kuhan saan aikaseksi alkaa tuon risukeulan purkamaan pois tieltä. Saapi nähä tuleeko tuosta enään autoa ku olen saanu purettua ifs:n pois tieltä
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Tulipas eilen tutkittua tuota vanhaa moottoria että mikä sieltä antautu ku alko kilkattaan. Suurin epäilys oli kiertokangen laakerit mutta eipäs ollut joka oli kylläkin suuri yllätys.
Kampiakselin runkolaakerit näytti aikas heikolta ainaki yks mutta en jaksanu uskoa että siittä olis kuulunu se kilkatus. Seuraavaksi irrotin männät ja kappas kumma sieltähän se vika löyty. Kakkos pytyn mäntä oli ottanu kipiää ja luultavasti männästä irronneita palasia oli joutunu tuonne alakertaan ja hajottanu nuita laakereita. Josko tuosta pienellä työllä sais vielä moottorin rakennettua
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Mukava seurata Hillevin jalostumista.
Jos saa vinkin antaa, niin hommaa suosiolla LJ/RJ70 etuakseli tukivarsineen ja laita se niine hyvineen tuonne keulan alle.. Siinä nimittäin säästyy ensinnäkin pirunmoiselta hitsailulta, mutta myös saa High-Pinion murikan kaupantekijäisiksi.. Ei tartte ku runkoon hitsata korvakot. Itse turasin Hiluxin omaan etuakseliin korvakot tukivarsille ja panhardille, niin olipahan se touhua. LäJän etukaseliromppeilla olisin selvinnyt oikeasti puolta vähemmällä työllä ja värkkäämisellä. Ja jos LJn romppeisiin pääset käsiksi, niin hommaa takamurikka kans. Saat 4.88 välitykset. Ainakin tuossa mun LN65 Hilussa on 4.56:1 perävälitykset.
__________________
Minulla on huonoja ja hyviä uutisia.. Huonot uutiset on ne, että täällä ei ole mitään muuta syötävää, kuin poronpaskaa.. Hyvät uutiset on ne, että sitä paskaa on paljon. -Reino Hiltunen, Koe-eläinpuisto |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Joo tuli sitä LJ:n akseleitaki mietittyä mutta tähän hätään niitä en saanu, eikä tuo varallisuus puoli anna myöten joten pakko rakentaa tuosta. Sehän on helppo sitte muutta tuosta kierrejousiseksi LJ:n akselilla. En ite aikonu tuota hitsata vaan käytän sepällä niin se saa hitsuuttaa ja tuleepahan kerralla kunnolla
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Joo.. Muutos jälkeenpäin ei ole paha toteuttaa, varsinkin, jos teet keulan LJn tukivarsilla. Ei muuta ku mitat mahdollisimman lähelle LJn mittoja, niin etuakselin vaihto on tulevaisuudessa helppo toteuttaa vaikka sitten sellaisessa tapauksessa, jos akselisto ottaa offitiimellyksessä pahasti osumaa ja koko etuakselin vaihto tulee muutoin ajankohtaiseksi.. Itsehän tein nuo tukivarsien kiinnitykset ihan oman maun mukaan ja nyt sitten harmittaa, kun haluttais päivittää tuo keula LJn romppeille.. Pitäis tehdä kaikki kiinnikkeet uusiksi.
Ja jos välityspuoli jossain vaiheessa alkaa mietityttää, niin Cros4wd:ltä ainakin saa hyvää jakolaatikon 4.7 välityssarjaa. Itsellä ollut kyseinen välityssarja käytössä jo useamman vuoden ja hyvin on pelittänyt.
__________________
Minulla on huonoja ja hyviä uutisia.. Huonot uutiset on ne, että täällä ei ole mitään muuta syötävää, kuin poronpaskaa.. Hyvät uutiset on ne, että sitä paskaa on paljon. -Reino Hiltunen, Koe-eläinpuisto |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Kyllä mie meinasin hiluksin osilla toteuttaa tuon keulan ku ei tähän hätään ole niitä LJ:n osia. En meinannu ihan heti tuota hilua hukata niin eikhän tässä ole aikaa hitsailla jos mieli muuttuu
Välityspuoleen meinasin tuplajakiksen tehä ku löytys yks jakis ylimääräsenä.
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Noniin nyt pienen viiveen jälkeen on tapahtunu tällekki muutoksia. Eli pääsin kuin pääsinkin sitä akselia vaihtamaan
Lähtötilannehan oli tämä Akseli purettu poijes ja seuraavaksi alko pilli suhiseen ja runko puhtaaksi. Sitten olikin jo aika heppailla pakat paikoilleen ja tarkistaa mitat. Siihen ne pakat sitte istahti. Kuinkahan korkea tuosta tullee verrattuna ifs keulaan? Meinaan vain että joutuu luultavasti aika rajusti peräpäätäki korottaa? Maanantaina tulis ohjauksen osat niin sais pukata akselinki alle ja ei muuta ku kovaa ajoa ![]() Tämmönen kasa jäi turhanpäivästä romua että jos joku tarvii niin olis myynnissä!
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| BJ:n väkästelyä | jabe | Maasturiprojektit | 59 | 27.10.2014 17:47 |
| hdjn etuvinssin väkästelyä | Jörmelö_2 | Maasturiprojektit | 3 | 28.11.2011 23:01 |
| Ostetaan hiluksin peilit | hermanni | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.04.2010 11:46 |
| Hiluksin korotus | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 30.10.2007 08:51 | |
| KoppiVolvon väkästelyä | AVRO | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 05.08.2006 09:49 |