![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Tonnista tuli vähän takaisin... ![]() -kolmioterä -siimapää mukana erikseen -pehmustetut ihan ok valjaat -käyttiskirja -tulppa-avain ja olikohan joku ruuvari tms -tankin vielä laittoivat täyteen -4v takuu
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
|
||||
|
||||
![]() Stihliltä kombimasiina
Aikani kattelin tuubivideoita kombikoneesta ja aiemminkin on kiinteistöhuollon kokemusta Huskin vastaavasta niin meninpä noutamaan monitoimivekottimen. Heti joutui tunnustamaan tietämättömyytensä mosasta, pörisee venttiilitekniikkansa vuoksi kuin nelitahti mutta syö öljybensaa. Mikäs tää oikein on?
Sattui semmoinenkin omituisuus että olin ostavinani 130 KM:n, vetäisin mökillä jo muutaman aarin heinää nurin ja sitten kone takapaksiin ja huomasin mallimerkinnäksi KM100...kuiteissa ja kaikissa dokkareissa seisoo 130 KM ![]() Mutta satkullakin heinä kaatui napakasti, tosin ei sitä oo kyllä tottunut tasaiseen pärinään kun perus kakstahtisella tulee ulvauteltua liikkeen mukaan. Tuo ei ole läheskään samalla tavalla kierrosherkkä. Mutta mites on, pitääkö moottorisahan tapaan huolehtia jäähdytyskäytöistä ettei tule vaurioita? Kiinteistöpuolella todettiin että Hussen versio joutui liian koville hiekotussepelin poistossa kumitelalla, eivät paikat kestäneet. Ammattikäyttö voi olla liikaa tosin 130:llekin, mutta toiveena olis satunnaiset keikat telalla, jyrtsäterillä ja siimurilla. Puhallin vitilumen poistoon portailta, saas nähdä? |
|
||||
|
||||
![]()
itse olen näin kuvitellut että tuolla öljybensalla päästään eroon siitä ettei saa käyttää kuin moottori oikeassa asennossa??
|
|
||||
|
||||
![]()
Ajelin taas taas tuolla pöristimellä. Nyt siimapäällä, ja sehän tässä tosiaan on että mukavampi ajella tasakaasulla kun ei ole sellainen äkäinen ollenkaan. Tosin mun käytössä sillä kakstahtarillakin mennään aikalailla tasakaasulla kun pääasiallinen käyttö on tuon rytöalueen pitämistä inhimillisessä kunnossa, mitään kukkapenkkihifistelyä ei tehdä ja frouva onkin sen erikseen kieltänyt. Lentää kaikki rikkakasvit sinne vaivalla nypittyyn kukkapenkkiin.
Tolla vähän tehottomalla 2t vehkeellä piti heinikkokin ajaa ns. tuppi nurin, tällä nelarilla riittää semmoinen nätti pintakaasu. Urku auki tolla nelarillakin on jo ajettu kun piti kaataa miehenkorkuinen nokkos-koiranputki-ohdakerytöalue, melko paksuja runkoja umpitiheässä. Hyvin jaksoi ja ääni on kyllä mukavampi kuin kiljuva 2tahtari. Tähän olis kyllä ollut se kolmio parempi mutta en jaksanut lähteä vaihtamaan. ![]() Kaks tuntia riitti bensa vaikka oli tosiaan mukana täyskaasuajoa ihan reilusti.
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
|
||||
|
||||
![]()
Asiaa sivuten, mulla on Partnerin perusmallin trimmeri, 2-tahtinen pörisijä. Ihan siimalla siistin tontin nurkkia ja hoidan siinä sivussa vähän kaupungin aluettakin kun itse eivät sitä hoida. Viime vuonna sillä ajoi noin puoli tuntia yhdellä tankillisella. Rahallisesti tuolla ei ole merkitystä mutta ketutti kun kesken ajon piti tankata. Tänä kesänä sillä ajaa tankillisella reilut kolme tuntia. On masiina talven aikana korjannut itse itsensä.....
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli sellainen pieni kawasakin moottorilla oleva trimmeri. Siinä oli sellainen ominaisuus että talven aikana jumi neulan kaasarista. Liekkö nyky bensa ongelman aiheuttaja mutta vei tolkuttomasti bensaa.
|
|
||||
|
||||
![]()
Onkos olemassa jotain kunnollisia akkukäyttöisiä trimmereitä? Jotenkin tuntuis tulevaisuus olevan akkuvoimassa nykyään melkein joka vehkeen kohdalla, niin mielummin suristelis siististi ja hiljaisesti langattomalla sähköllä, mikäli vaan mahdollista.
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Myydään husgvarna saha ja raivuri... | Ripe24 | O/M/V Muut | 2 | 20.03.2014 07:58 |
Renkaista mielipiteitä? | Eräjore | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 16.09.2013 13:32 |
kipinä mielipiteitä? | aslakki | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.08.2011 10:54 |
Ostetaan Mielipiteitä renkaasta | Rekisteröimätön | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 06.04.2009 12:17 |
mielipiteitä cuulerista | jv | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.10.2008 05:24 |