![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jollain oli XJ:ssä takana lisäjousina kierteet??..En nyt sitten millään löytäny oikeaa topikkia kun olisin halunnut nähdä toteutuksesta kuvia. Ranchon +3" satsi väsähti venäjällä..Ei kiinnostais uusia jousipakkoja
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos meinaat vietereitä virittää, niin laita sitten samantien sinne vaikka ZJ:stä taka-akseli tukivarsineen ja revi lehtijouset mäkeen kokonaan. TJ:stä takajouset, muistaakseni TJ:n takajouset akselin ja koripalkkien alareunan väliin pitäisi tuottaa n. 3" korotus. Toinen vaihtoehto sitten olisi ilmapussit taka-akselin ja koripalkkien väliin ja pidät lehtijouset, saisit helposti säädettävän alustan taakse - käsittääkseni myös ihan laillinen systeemi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onha tuolla sarjalla jo viitisen vuotta ikää. Aika vähäisellä ajolla ollut tosin viimeset vuodet ja on tosiaan koko sarja, ei lisäjousia yms. Ilman isompia kuormia, ajossa, oli jo mukavan letkee, mutta kun pistettiin tavaraa kontti täyteen ja 31" renkaat reilusti levittävillä vanteilla nii alkoi hangata levikkeitä. Pienemmillä renkuloilla ei ehkä ois huomannu koko hommaa. Onneksi Jokeri & kumppanit tuli samaan paikkaan leiriin niin sai hitsattua akselin puolelle koroketta bumpstoppia vastaan...Palkkipuskuristä palat päistä.
- Kävi mielessä tuo ilmapussikin, mutta satsit kun maksaa sen 300e +tullit ja alvit. ZJ:n akseli ja sen asentelu on taas ni iso ja kallis homma ettei viitti alkaa tekemään...Kävi sekin mielessä, että jos tekis coiloveri iskarit jostain...
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Laita akselin keskelle kierrejousi kantamaan kuormaa. Ei tuu kivireki eikä pilaa sisäänjouston herkkyyttä vrt lisäjouset molemmin puolin. Halpa ja toimii
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Sanat halpa ja toimiva valitettavan harvoin mahtuu samaan lauseeseen. Kyllä tuo keskellä akselia oleva lisäjousi toki kantaa kuormaa, mutta siinä ne hyvät puolet sitten melkeinpä onkin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli jos perustaa kaiken tietonsa jenkkipalstoilta luettuun bullshittiin kannattaa joskus jättää myös kommentoimatta jos ei ole minkäänlaista omakohtaista kokemusta. ![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Mitä tulee tuohon kiikkeryyteen, niin meillä on varmaan sitten erilaiset käsitykset siitä kiikkeryydestä. XJ:ssä oli 4" todellista korotusta pitkillä tukivarsilla, järein mahdollinen etuvakaaja - ja se oli silti sellaisenaan jo mielestäni liian kiikkerä/ yläpainoinen, ja toisaalta metsässä vakaaja avattuna oikeasti kallisteli turhan paljon vinoilla paikoilla. Hyvin se itse asiassa meni ~20km/h vauhdista nurin asvalttiparkkiksellakin, etuvakaaja kiinni ![]() ![]() Kommentillani ei ollut mitään tekemistä jenkkipalstojen kanssa, vaan ihan yleisen järjen ja fysiikan lakien ![]() Toisaalta jos minulta kysytään, niin mikä tahansa korotetussa autossa alustan toimintaa ja auton käytöstä huonontava ratkaisu on paska ratkaisu. Mitä parempana korotetun auton pystyy pitämään ajettavuudeltaan ja vähentämään kallistelua, on se plussaa sekä metsässä että kadulla ajaessa. Siksi niitä drop pitman armejakaan ei kannata käyttää, eikä laskea panhardin korinpään kiinnityspistettä alemmas, kun sekin vaikuttaa auton kallisteluun negatiivisesti (mitä lähempänä auton painopisteen korkeutta panhardin kiinnityspisteet on, sitä vähemmän auto kallistelee). Jokainen toki saa rakentaa miten haluaa, mutta jos itse miettisin apujousia niin laittaisin ilmapussit molemmin puolin koripalkin ja akselin väliin lehtijousien kaveriksi. Saa korkeussäädettävän alustan/ kuorman kanssa suorassa pysyvän alustan, on erittäin helppo asentaa/ rakentaa, ei tartte välttämättä rakentaa sitä trussia että akseli kestää, ja on alustan toiminnan ja auton käytöksen kannalta parempi ratkaisu. On vielä kaikenlisäksi laillinenkin, jousitustyyppi kun ei vaihdu ja tuontyypisessä korkeussäädettävässä ei pitäisi olla esteitä leiman kannalta. Siitä olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi, että mitään apuvietereitä ei kannata alkaa virittelemään samalla paikalle. Ei niin löysiä jousia olekkaan mitkä siinä toimisi järkevästi. Ilmajousissa on se hyvä puoli, että niihin voi laittaa juuri niin vähän ilmaa kuin tarvitsee -> ei tule kivirekeä ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 19.06.2015 09:27 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |