Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 11.06.2015, 18:04
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Mitä aineita maalissa muuten on?

Et voisko tulisko halvemmaksi sekoitella maali alusta lähtien itse
Mä en oo koskaan halunnu tietää,se olis ollu mun tyhjälle maalarin päälle ihan liikaa ja turhaa tietoa..jos et sit haluu tietää,kuin kalkkeerausmaali tehdään,sil ei vain kannata autoo maalaa,jos et sit ole kääriny sitä kanaverkkoon ja pinnottant betonilla

Riittää kun tietää mitä mihinkin,kuinka mitäki loivennetaan milläkin maalaustekniikalla ja kuinka se maalatessa käyttäytyy

Puhdasta kemiaahan se maalin valmistus on ja alan kemistin on tiedettävä ne asiat siel labrassansa...vai oliko sittenni biologian ja äidinkielen sekotusta :confuced: ne kertoo sit suoritusportaalle mitä kattilaan laitetaan ja kuinka paljon,toine porukka pistää litkut jakoon ja hyllylle mistä mun on sit helppo hakee niitä käyttöön..olisko sittenni tarvinnu lukee kemistiks...no ei kuitenkaa..

Mut mieti,jos kympillä saat litran hyllystä,ni tarviis tarkkaan tietää mitä ja kuinka paljon ja mistä..kyl ne maksaa jokatapaukses aina enemmän ku ite alkaa hommaan aineit ja sekoitteleen,,sit viel,värisävy...

Ei riittäisii se kymppi poltto aineisii

Sen tiedän ettei olla mikään maailman ihmemies jos saa maalia tehdyksi ja sen että se on tehtävä jo valmiiksi muualla valmistetuista aines osista..
onhan google,sielläkin varmasti avataan arvoituksen verhoa..
mul ei jaksa millää riittää veto sinne asti

but if...teet sitä about 100 000 litraa ja saat loput myytyä,ni vois jäädä katetta..

mua on taas kusetettu..eihän tuota confused hymiöö noin vain näpätä tuolt..

;confused; @confused@ $confused$ ?confused? mä en pidä hymiöistä...

edit:
että näin sit...

Viimeksi muokannut G280E : 11.06.2015 18:34
Vastaa lainaten
Vanha 11.06.2015, 19:02
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G280E Näytä viesti
Mä en oo koskaan halunnu tietää,se olis ollu mun tyhjälle maalarin päälle ihan liikaa ja turhaa tietoa..jos et sit haluu tietää,kuin kalkkeerausmaali tehdään,sil ei vain kannata autoo maalaa,jos et sit ole kääriny sitä kanaverkkoon ja pinnottant betonilla

Riittää kun tietää mitä mihinkin,kuinka mitäki loivennetaan milläkin maalaustekniikalla ja kuinka se maalatessa käyttäytyy

Puhdasta kemiaahan se maalin valmistus on ja alan kemistin on tiedettävä ne asiat siel labrassansa...vai oliko sittenni biologian ja äidinkielen sekotusta :confuced: ne kertoo sit suoritusportaalle mitä kattilaan laitetaan ja kuinka paljon,toine porukka pistää litkut jakoon ja hyllylle mistä mun on sit helppo hakee niitä käyttöön..olisko sittenni tarvinnu lukee kemistiks...no ei kuitenkaa..

Mut mieti,jos kympillä saat litran hyllystä,ni tarviis tarkkaan tietää mitä ja kuinka paljon ja mistä..kyl ne maksaa jokatapaukses aina enemmän ku ite alkaa hommaan aineit ja sekoitteleen,,sit viel,värisävy...

Ei riittäisii se kymppi poltto aineisii

Sen tiedän ettei olla mikään maailman ihmemies jos saa maalia tehdyksi ja sen että se on tehtävä jo valmiiksi muualla valmistetuista aines osista..
onhan google,sielläkin varmasti avataan arvoituksen verhoa..
mul ei jaksa millää riittää veto sinne asti

but if...teet sitä about 100 000 litraa ja saat loput myytyä,ni vois jäädä katetta..

mua on taas kusetettu..eihän tuota confused hymiöö noin vain näpätä tuolt..

;confused; @confused@ $confused$ ?confused? mä en pidä hymiöistä...

edit:
että näin sit...

Sillä mietiskelly et jos on runsaammin maalattavaa ja ne tarpeet vois löytyä kiinasta tyyliin 10e kilon säkki ja tarttee noitten lisäksi jotain ohennetta lateksia ja muutamaa muuta jauhetta ja sit sulla on 100l pönttö valmista massaa johon lorautetaan 70% ohennetta, et saadaan sitä maalia mitä on kaupan pöntöissä

Värillä tuskin on väliä jos hinta on jotain 2e litra ja väri melkein valkoinen, siihen jonkun melkein mustan vihreän lorauttaa sekaan ja omalla sekoitteella ohentaan sävyn kohdalleen

Pastaa saa eikä se ole suhteessa ees kallista vaan se pelkkä pöntöllinen minne se tippa sitä pastaa lorautetaan maksaa

Ja tarkoitan automaalia ei halvinta talomaalia, sillä litralla kunnei kovin montaa autoa maalilla peitä

Pitäis väriä ruikkia yhteen 10 peräkärryä ja sit jos on maalia ja innostusta niin 40 autoa samaa väriin
Voi laskea miksi mietiskelen turhalle/tarpeettomalle kustannukselle halvennusta

Mistäs muuten saa valmista automaalia 10e litra ja pari litraa taitaa henkilöautoon mennä vai?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
Vanha 11.06.2015, 19:30
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Perusasetus

=Nikuzai;1231458]Sillä mietiskelly et jos on runsaammin maalattavaa ja ne tarpeet vois löytyä kiinasta tyyliin 10e kilon säkki ja tarttee noitten lisäksi jotain ohennetta lateksia ja muutamaa muuta jauhetta ja sit sulla on 100l pönttö valmista massaa johon lorautetaan 70% ohennetta, et saadaan sitä maalia mitä on kaupan pöntöissä

....No näin,en mä ole vastaan jos jollakin on virtaa pähkäillä asioita,päin vastoin,ihan hyvässä hengessä kirjoittelin,en vain pidä hymiöiden kirjoittamisesta(ei mitenkään asennekysymys,joitki hymppärei on vai nii helkkari hankala muistaa,miten tehää.) joten ymmärrän jos kirjoittamani sisäänluku on hyvin vaihtelevaa,En missään tapaukses vähättele...

Värillä tuskin on väliä jos hinta on jotain 2e litra ja väri melkein valkoinen, siihen jonkun melkein mustan vihreän lorauttaa sekaan ja omalla sekoitteella ohentaan sävyn kohdalleen

Pastaa saa eikä se ole suhteessa ees kallista vaan se pelkkä pöntöllinen minne se tippa sitä pastaa lorautetaan maksaa

Ja tarkoitan automaalia ei halvinta talomaalia, sillä litralla kunnei kovin montaa autoa maalilla peitä

Pitäis väriä ruikkia yhteen 10 peräkärryä ja sit jos on maalia ja innostusta niin 40 autoa samaa väriin
Voi laskea miksi mietiskelen turhalle/tarpeettomalle kustannukselle halvennusta

.
...en siis vähättele,olen 19 vuotta olleena laiva/teollisuus/konepaja/raksa maalarina/hiekkapuhaltajana,lattioita pinnoitettu elintarvike teollisuuteen ym...tuhansia ja tuhansia litroja maalia ja pinnoitteita käsitelleenä,jossain vaiheessa ei vain enää tule mieleen,mitä maali oikeastaan on..siis,-minun- tyhjään päähäni turhaa tietoa

Mistäs muuten saa valmista automaalia 10e litra ja pari litraa taitaa henkilöautoon mennä vai?

....ei mistään auto maalia,mut esim normaalin alkydi on +-kympin litra(kaks litraa maksaa sit kakskymppiä.),eikä sillä litralla tosiaan maalaa ku puol autoo,jos ei sit telalla ryhdy toimeen....
Vain omia hajatelmiani,ei sen kummempaa..ja hatun nosto innostuksesta asiaan
edit:
jos ei sit sulta parin kolmen viikon päästsitä automaalia siis..kympin litra meinaan..-offipalsta alennus....tekee n.11.80e litra

tiesikkös muuten et meillä metsäteollisuus tuottaa ohentimia sivutuotteenaan.akzo nobel tai jotain sinnepäin on enson sisällä tuottelias firma joka sen paris puuhastelee..mm hemppelin tjm. ohenteis on akzonobelin , tai jotain sinnepäin, leima

Viimeksi muokannut G280E : 11.06.2015 20:34
Vastaa lainaten
Vanha 11.06.2015, 20:24
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Perusasetus

En nyt muista mitä teollisuusmaalin koostumukseen tuli vaikka 7v. olin maalikaupassa töissä. Mut ei taida maksaa vaivaa tehdä ite ku ei se oo ihan hetken prosessi. Teollisuusmaaleissa eri sävyille ku teet 6 eri pohjaa mihin pastoja sit pudottelet ni alkaa olemaan pitkälti kaikki sävyt hallussa Sit vaikka 3 eri kiiltoastetta kaikista pohjista...

Tekemisessä täytyis ottaa huomioon: tarttuvuus,kesto,ruosteenesto,pigmentin kesto... jne. monet muut asiat.
Soita nor-maali oy:lle juhani korajoelle ni osaa kertoa varmaan enempi

Hullua sanon minä noilla teollisuusmaali hinnoilla...

Tämä vain minun mielipide.

Viimeksi muokannut -JoNe- : 11.06.2015 20:28
Vastaa lainaten
Vanha 11.06.2015, 21:18
jvsvmvsv jvsvmvsv ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 10.06.15
Sijainti: vantaa
Perusasetus

nyt ois kiva nähä vielä muista maaleista kuvaa kun vain temalac ja panssarimaali. temalac vaikuttaa edelleen hyvältä vaihtoehdolta mut panssarimaali ei oikeen iske kun se mattaantuu ajan kanssa ihan liikaa..

eli jos jollain on kokemusta Kirjo peltikattomaalista tai Hammerista niin laittakaa kuvia tai jotain inffoa maalaus projektista ja miltä näyttää myöhemmin
Vastaa lainaten
Vanha 11.06.2015, 22:23
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Perusasetus

Normadur 90 on ihan mukava telata ja on kiiltävä. Kovetteellinen polyuretaani maali ni voit maalata päälle vaikka automaaleillakin jos siltä tuntuu. Ei oo kylläkään mitään kuvia. Suosittelisin kovetteellista maalia. Mohair rissalla ni ei ainakaan sula ja on siisti pinta.

Normadur 65 paksua ni telalla maalattava paksulti ni silittyy nätisti.

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty H/P-auton nastarenkaat. andy O/M/V Renkaat ja vanteet 2 24.10.2011 19:37
Ostetaan auton matalanostin purtsi007 O/M/V Muut 0 01.04.2011 22:17
Auton pesua Rekisteröimätön Linkit 1 25.09.2008 17:45
Auton myynnistä.... jakenbj Chit-Chat 6 25.02.2006 11:13
Auton väri Tekniikka & Jutustelu 15 02.02.2006 20:56