Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.05.2015, 22:25
Tollukka:n Avatar
Tollukka Tollukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.03
Sijainti: Leppävirran saarivaltion, mantereen puoli
Viestit: 427
Perusasetus

Voisko tuo olkavarren muoto vaikuttaa siihen, että kääntymisen sijaan yrittäisi nitkuttaa sivuttain? Vipuvarttahan tuossa on reilusti, jos vertaa suoraan olkavarteen. Ymmärsiköhän kukaan...

__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.05.2015, 09:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tollukka Näytä viesti
Voisko tuo olkavarren muoto vaikuttaa siihen, että kääntymisen sijaan yrittäisi nitkuttaa sivuttain? Vipuvarttahan tuossa on reilusti, jos vertaa suoraan olkavarteen. Ymmärsiköhän kukaan...
Miksi siinä muuten edes on tuollainen järjetön vänkyrä? Noin niinkuin kääntöpään maljan kannalta tuo tosiaankin vääntää ihan ihmeelliseen asentoon vinottain, suora varsi (high steer- tyyppinen) kääntäisi lähinnä vain akselin suuntaisesti. Nythän esim. kiinnityspultteihin tulee sekä leikkaavia että venyttäviä voimia jotka sitä kautta siirtyy kääntöpäähän. Suorilla varsilla olisi lähinnä vain leikkaavaa voimaa.

Ilmeisesti kaiken osaavat kuningas Toyotan alamaisetkaan eivät ole ihan kaikkea osanneet..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.05.2015, 09:18
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.652
Perusasetus

Tuo nyt ei ole ihan alkuperäinen malli........
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.05.2015, 17:29
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killer-Wo Näytä viesti
Tuo nyt ei ole ihan alkuperäinen malli........
Jep, ei todellakaan ole orkkis malli

Tällaset pitäs hommata ameriikan maasta jossain vaiheessa:

Click image for larger version

Name:	knuck1.jpg
Views:	277
Size:	74,9 Kt
ID:	60670Click image for larger version

Name:	knuck2.jpg
Views:	261
Size:	60,5 Kt
ID:	60671Click image for larger version

Name:	knuck3.jpg
Views:	244
Size:	45,1 Kt
ID:	60672Click image for larger version

Name:	knuck4.jpg
Views:	256
Size:	49,7 Kt
ID:	60673Click image for larger version

Name:	knuck9.jpg
Views:	241
Size:	42,1 Kt
ID:	60674

Sitten katoaa tuokin ongelma. Aika paljon reilummin on kääntövarret kiinni kääntöpäässä... Se ei vain ihan touhutonnikaan
riitä tuommosen parin ostamiseen, mutta jossain vaiheessa sitten.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.06.2015, 22:52
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Eilen postipoika kantoi kotio tuliterän orkkis kääntöpään ja tänään ehdin myöhään illasta pikasesti tallissa ja kuorkissa
pyörähtää. Hieman ihmetytti tuo uuden kääntöpään mukana tuleva veipumpun o-rengas mutta tehdas kuulemma
käskee tuon nykyään pistämään kääntöpään mukaan...? Nyt olis uus kääntöpää paikoillaan uusilla kääntöpään
laakereilla ja vetarin stefalla. Jälkimmäiset kuvat hieman heikkolaatuisia johtuen siitä että otettu lähes pimeässä kuorkin kontissa

Click image for larger version

Name:	WP_20150605_17_49_46_Pro.jpg
Views:	286
Size:	66,0 Kt
ID:	60862Click image for larger version

Name:	WP_20150606_09_38_12_Pro.jpg
Views:	270
Size:	89,4 Kt
ID:	60863Click image for larger version

Name:	WP_20150606_22_14_46_Pro.jpg
Views:	281
Size:	59,8 Kt
ID:	60864Click image for larger version

Name:	WP_20150606_22_36_10_Pro.jpg
Views:	256
Size:	56,8 Kt
ID:	60865

Huomenna jos niputtas loput tuosta kasaan ja toivos että rengaskin mahtuu kuorkin kontissa vielä paikoilleen. Sitten puuttus
enää peräöljyt ja kääntöpään täyttäminen vassulla. Ennen kuin jeepin saa kuorkista alas pitänee korjata/vahvistaa nuo rampit vaikka
rhs-palkilla...

Click image for larger version

Name:	WP_20150519_21_45_27_Pro.jpg
Views:	294
Size:	89,0 Kt
ID:	60867Click image for larger version

Name:	WP_20150519_21_45_36_Pro.jpg
Views:	264
Size:	80,2 Kt
ID:	60868

Eiköhän sitä jeepillä vielä Psoryn Yöttömän yön safarille ens viikolla selviä
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.06.2015, 21:42
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Do diin, kuskipuolen kääntöpää ja jarruremppa hoidettu viikonloppuna loppuun + hajonnut ramppi vahvistettu neliöpalkilla.
Jeeppi onnistuneesti pakittettu kuorkista ulos ja tänään illasta pääsin vänkärin puolen kimppuun. Ajatus oli tekasta jarruremppa
sillekkin puolelle ja samalla tarkistaa kääntöpään kunto siltäkin puolelta. Ainoa vika mikä vänkärin puolelta löytyi oli että yksi
kääntöpään pulteista oli mennyt poikki. Itse kääntöpäässä ei näkynyt mitään alkavia halkeamia tai muita vaikka hyvin läheltä
sitä tiirasin. Näin ollen ei muuta kuin porasin katkenneen pultin pois, uusi tilalle, jarrujen notkistelu ja uudet palat paikoilleen.
Huomenna jos laittas kääntöpäät täyteen vassua ja perään uudet öljyt niin 'huolto' alkas olemaan selvä

Click image for larger version

Name:	WP_20150608_20_32_32_Pro.jpg
Views:	276
Size:	125,1 Kt
ID:	60913Click image for larger version

Name:	WP_20150608_19_45_54_Pro.jpg
Views:	244
Size:	65,5 Kt
ID:	60914

Eiku kovaa ajoa...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.06.2015, 05:20
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Hyvinhän se taas eteni:

__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
xj cherokeen räjäytyskuvat TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 4 16.04.2009 22:05
O: xj cherokeen osia mardu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 07.08.2007 08:29
xj cherokeen korkeus mardu Tekniikka & Jutustelu 9 26.02.2007 01:45


Sivu luotu: 12:03 (GMT +2).