![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() No ei kai sitä kukaan ole kieltänyt tarkistamasta... Mut jos se jostain "lyö käsille" niin uskoisin että kipinäkin karkaa... Mutta kuka näistä tojotista tietää, vinosilmien vitsauksia.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
No niin. Aamulla saa uuden kannen ja pyörijän joten toivotaan että vika korjaantuu noilla. Jos ei niin jatketaan etsintää. Onneksi työmatka on n.4min niin pääsee ilman pätkimistä ja röpellystä sen ajamaan
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Uusi virranjakajan kansi ja pyöriä laitettu ja ainoa muutos oli että
pystyin ajamaan jonkun matkaa kone lämpimänä ennen kuin sama oire palasi. Eli nelospytty meni pimeeksi. Seuraavaksi tilaan ajan puristuspainemittaukselle kun en tähän hätään muutakaan keksi. Mites tuon kylmäkäynnistysvenytiilin toiminnan voisi tarkastaa? Jannu |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
On erikoisen kuulloinen vika. Jos olettaa, että se yksi pytty oisi huonommassa kunnossa kuin muut ja sen takia alkaa vaan ensimmäisenä sohlaamaan kun olosuhteet huononee, voisi ehkä puolaakin epäillä. Eli kun puola lämpenee niin kipinä huononee ja ensimmäisenä siitä kärsii nelospytty. Tämän näkee puristuspaineista. Mutta aikamoista arvailua on. Muita veikkauksia, EGR venttiili lähtee myös muistaakseni toimintaan vasta kun on kone lämmin? Tai nelosen ruiskusuuttimessa ehkä jotain tuskaa? Yhden pytyn pimenemisen kyllä huomaa ajossa hyvinkin mutta ei se mitään ihan hirveitä tärinöitä ja röpellystä tee kutoskoneessa. Sen tähden tuli heti mieleen että olisiko seos ihan hiton rikkaalla. Mutta vaikea sanoa, täytyisi ajaa lenkki. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Onko muuten jäähdytinneste puhdasta, tai häviääkö sitä? Tuli vain kannentiiviste mieleen..
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Täytyy testata tuo kylmäkäynnistin. Puolaa epäilin itsekkin mutta tänään Toyotan varaosissa epäilivät että pitäisi kyllä näkyä muillakin pytyillä, tiedä sitten. Nesteet ovat hyvät ja ei häviä mihinkään samoin öljy pysyy koneessa ja on hyvän värinen eikä haise pahalle.
Moottorin ääni muuttuu sellaiseksi kuplavolkkarin ääniseksi kun pytty jää pois pelistä. Hieman ennen sitä pätkäsee konetta ja hetken päästä alkaa pöriseen. Välillä myös täristää autoa mutta ei aina. Esim tänään kuullosti vaan kuplalta. Nappasin nelosen tulpanjohdon irti mutta käynti ei muuttunut. Hitto kun olen kuumeessa niin ei jaksa lähteä tutkiskeleen autoa. Kuinka selvitän onko autossa EGR toiminnassa vai poistettu? Jannu Viimeksi muokannut Jannu-11 : 26.05.2015 17:17 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Työkaveri ehdotti tarkistamaan venttiilien säädön. Kuulemma jos venttiili lämmetessään jää kantamaan aiheuttaa se tuollaisen oireen.
Löytyykö kellään tuohon koneeseen, 3VZ-E, ohjetta kuinka tuo säätö tehdään? Jannu |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
jeep cherokee xj vm 90 käynti häiriö ongelma | luke_L | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 17.10.2012 12:57 |
Myyty Toyota 4runner 3,0 v6 -91 | Arde72 | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 11.12.2011 04:22 |
Myyty 4Runner -91 3.0 V6 | Jp | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 02.05.2010 12:44 |
-91 4runner V6 käynnistymisongelmia | t0m1 | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 29.10.2009 15:02 |
range 3.5 käynti häiriö | anttikoski | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 11.10.2009 20:53 |