Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.05.2015, 15:42
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

No ei kai sitä kukaan ole kieltänyt tarkistamasta...
Mut jos se jostain "lyö käsille" niin uskoisin että kipinäkin karkaa... Mutta kuka näistä tojotista tietää, vinosilmien vitsauksia.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.05.2015, 22:58
Jannu-11 Jannu-11 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.05.15
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 17
Perusasetus

No niin. Aamulla saa uuden kannen ja pyörijän joten toivotaan että vika korjaantuu noilla. Jos ei niin jatketaan etsintää. Onneksi työmatka on n.4min niin pääsee ilman pätkimistä ja röpellystä sen ajamaan
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.05.2015, 10:39
Jannu-11 Jannu-11 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.05.15
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 17
Perusasetus

Uusi virranjakajan kansi ja pyöriä laitettu ja ainoa muutos oli että
pystyin ajamaan jonkun matkaa kone lämpimänä ennen kuin sama oire palasi.
Eli nelospytty meni pimeeksi. Seuraavaksi tilaan ajan puristuspainemittaukselle kun en tähän hätään muutakaan keksi. Mites tuon kylmäkäynnistysvenytiilin toiminnan voisi tarkastaa?

Jannu
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.05.2015, 11:44
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jannu-11 Näytä viesti
Uusi virranjakajan kansi ja pyöriä laitettu ja ainoa muutos oli että
pystyin ajamaan jonkun matkaa kone lämpimänä ennen kuin sama oire palasi.
Eli nelospytty meni pimeeksi. Seuraavaksi tilaan ajan puristuspainemittaukselle kun en tähän hätään muutakaan keksi. Mites tuon kylmäkäynnistysvenytiilin toiminnan voisi tarkastaa?

Jannu
Ensin helpoin koe, johto irti lämpimänä. Jos ei auta, niin venttiili irti imusarjasta ja johonkin kuppiin niin että johdot ja letku on kiinni. Lämpimällä koneella ei käydessä pitäisi tulla pisaraakaan bensaa. Kylmällä koneella starttauksen aikana ruuttaa reilusti tavaraa, ja mallista riippuen voi käydessäkin suihkia.

On erikoisen kuulloinen vika. Jos olettaa, että se yksi pytty oisi huonommassa kunnossa kuin muut ja sen takia alkaa vaan ensimmäisenä sohlaamaan kun olosuhteet huononee, voisi ehkä puolaakin epäillä. Eli kun puola lämpenee niin kipinä huononee ja ensimmäisenä siitä kärsii nelospytty. Tämän näkee puristuspaineista. Mutta aikamoista arvailua on.

Muita veikkauksia, EGR venttiili lähtee myös muistaakseni toimintaan vasta kun on kone lämmin? Tai nelosen ruiskusuuttimessa ehkä jotain tuskaa?

Yhden pytyn pimenemisen kyllä huomaa ajossa hyvinkin mutta ei se mitään ihan hirveitä tärinöitä ja röpellystä tee kutoskoneessa. Sen tähden tuli heti mieleen että olisiko seos ihan hiton rikkaalla. Mutta vaikea sanoa, täytyisi ajaa lenkki.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.05.2015, 12:36
Reisrdok Reisrdok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.03.10
Sijainti: tuntematon
Viestit: 331
Perusasetus

Onko muuten jäähdytinneste puhdasta, tai häviääkö sitä? Tuli vain kannentiiviste mieleen..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.05.2015, 17:13
Jannu-11 Jannu-11 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.05.15
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 17
Perusasetus

Täytyy testata tuo kylmäkäynnistin. Puolaa epäilin itsekkin mutta tänään Toyotan varaosissa epäilivät että pitäisi kyllä näkyä muillakin pytyillä, tiedä sitten. Nesteet ovat hyvät ja ei häviä mihinkään samoin öljy pysyy koneessa ja on hyvän värinen eikä haise pahalle.

Moottorin ääni muuttuu sellaiseksi kuplavolkkarin ääniseksi kun pytty jää pois pelistä. Hieman ennen sitä pätkäsee konetta ja hetken päästä alkaa pöriseen. Välillä myös täristää autoa mutta ei aina. Esim tänään kuullosti vaan kuplalta. Nappasin nelosen tulpanjohdon irti mutta käynti ei muuttunut. Hitto kun olen kuumeessa niin ei jaksa lähteä tutkiskeleen autoa.
Kuinka selvitän onko autossa EGR toiminnassa vai poistettu?

Jannu

Viimeksi muokannut Jannu-11 : 26.05.2015 17:17
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.05.2015, 07:49
Jannu-11 Jannu-11 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.05.15
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 17
Perusasetus

Työkaveri ehdotti tarkistamaan venttiilien säädön. Kuulemma jos venttiili lämmetessään jää kantamaan aiheuttaa se tuollaisen oireen.

Löytyykö kellään tuohon koneeseen, 3VZ-E, ohjetta kuinka tuo säätö tehdään?

Jannu
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
jeep cherokee xj vm 90 käynti häiriö ongelma luke_L Tekniikka & Jutustelu 29 17.10.2012 12:57
Myyty Toyota 4runner 3,0 v6 -91 Arde72 O/M/V Ajoneuvot 12 11.12.2011 04:22
Myyty 4Runner -91 3.0 V6 Jp O/M/V Ajoneuvot 2 02.05.2010 12:44
-91 4runner V6 käynnistymisongelmia t0m1 Tekniikka & Jutustelu 21 29.10.2009 15:02
range 3.5 käynti häiriö anttikoski Tekniikka & Jutustelu 15 11.10.2009 20:53


Sivu luotu: 16:43 (GMT +2).