![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() yksi lusikka tähänkin soppaan lisää hämmentämäänJuu kai sitten minäkin kommentoin tähän jotain, kun kuitenkin yhden sellaisen todistettavasti olen elvyttänyt omaa pihaa täyttämään. Aina miettinyt sitä seuraavaa harrastevaihtoehtoa, missä olisi päätarkoitukseen soveltuvaa simppeliä ja kohtuullisen luotettavaksi saatettavaa tekniikkaa. Se on erään henkilön syytä silloin markka-aikaan, miksi projektikompassini on näyttänyt sumuisia saaria jo pitemmän aikaa. Vai johtuuko se siitä että käsiini on pääsääntöisesti eksynyt muiden hyljeksimää materiaalia, minkä on saanut ns. poisvientihintaan? Luokiteltuina C- tai D-luokan osia. Kuitenkin oman projektin pääsääntöinen käyttökohde tule olemaan perheen kakkosauto ja kärrinvetäjä (pitkä tarina miksi tähän on tultu....) siten, että metsäprojektissa on samoja palikoita käytössä. Pysyy varaosavarasto kohtuullisen pienenä ja aina on mahdollinen varaosa valmiina hyllyssä. Käytäntö on kuitenkin osoittanut että ei nämä ole enää uusia laitteita (RRC), joten päivitys nykyaikaan on vääjäämätöntä jos näitä aikoo pitää liikkeessä tien päällä. Alkuperäisiä varaosia meinaa tietyiltä sektoreilta olla jo hieman hankalaa saada haltuunsa. Siksi olen jo ottanut metsäprojektiin tarkoitettuja päivitysosia tähän käyttöön. Olen kuitenkin positiivisesti yllättynyt kyseisen laitteen ajo-ominaisuuksiin, vaikka ajan hammas on tätäkin projektia koskettanut jo jonkin verran alustan puoleltakin. Aikalaisekseen verratonta tekniikkaa kaikin puolin (ainakin teoriassa) ![]() Tarkoitus on muuten pitää tämä maksimissaan mökkitiekäytössä. Metsäpelit ovat sitten erikseen. Niin, jonkunhan sitä pitää kulkea marginalissakin. Silloin on valtavirrassa elävillä edes jotain kauhisteltavaa/puheenaihetta.... ![]()
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ensimmäistä maasturia kun aikanaan valitsin niin Range oli listan kärkipäässä. Palstalta kattelin lommosen mettäpelin kuvaa niin onhan se niin hemmetin komee peli, ettei mitään rajaa. Sitten kun vielä pääsi ajamaan bensakasia safarilla niin johan meni alkkarit vaihtoon
![]() No, järki sanoi että aloitetaan jostain pienemmästä ja niinpä pihaan tuli pikkulohkon suikka. Nyt pihassa on sen lisäksi D1, tosin rahtarimallina eli polttaa tiisseliä. Mutta on noissa englantilaisissa autoissa jotain lumoavaa ja hienoa. Vaikka suikka on hieno peli sekin niin ei sillä pääse samaan fiilikseen kuin Discon ratissa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Aikansa mulle kiukutteli satunnaisesti ja nettiohjeistusten perusteella kaikki käyty läpi, eikä oireet poistuneet. Oireilu oli monimuotoista ja joissain tilanteissa jopa koomisia tilanteita aiheuttavia. Mutta nyt on sekin asia hoidossa. Poistin kyseiset osat ajoneuvon välittömästä läheisyydestä. Mekaanisen puolen osia saa tosiaankin monipuolisesti näihin. Ei ole NLA tullut vastaan. Niin ja kohde on RRC vuodelta 1987 varustettuna automaatilla ja neljällä ovella, mistä on kehittynyt yhden classicin tarina.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itellä ollut joskus -93 tai -94 410 suska vähän aikaa. Nykysen rangen ostin vissiin 2001 tai 2002 En oo kokenu tarpeeliseks vaihtaa merkkiä/autoa. Tosin ei kai olis varaakaan ollu niin pysytään sitten tässä.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Aiheutti välittömän repeämisen tuo kuva 😂😂
Kokemukseni perusteella tuon pitäisi riittää todella pitkäksi aikaa, kun on noinkin suuresta varaosamäärästä kysymys. Tai sitten mulla on joka paikassa pikku vuoto mistä tuollainen määrä pääsee valloilleen. Yhtä yksittäistä kohtaa ei pysty savun lähteeksi osoittamaan, ainakaan mun tapauksessa.😊
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Onhan noita rangeja viel olemassa, itselläkin kaksi. Vähän aikaa sitten piti hommata kaikki saarella rakennetut pois omista nurkista ja yhden sainkin hukattua, no sitten tuli yks tilalle. Tällä hetkellä siis d1, rrc -76 ja rrc -77, vois sanoa että sairaus on vakava.
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän niitä näyttää olevan, itselläkin jokunen kappale pihalla lojuu, yksi ajokuntoinenkin...
muut erinäisiä projekteja... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
moro mistä johtuu kun ostin rangen koneen niin se paukuu kun kaasu on pohjassa ? ajotus on katottu lampulla ja laitoin uuden nokan ketjun vena nostajat yläpään tiiviste sarjan ja kaasareihin korjaus sarjan. mikä vittu sitä vaivaa ???????
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
TOYOTA.
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#11
|
|||
|
|||
![]()
äläs lauri viiti
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Katsastettu maasturi (Ranget etusijalla) | sleepper | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 29.03.2013 21:59 |
Ranget ja Lantikat elokuvissa | solihull | Chit-Chat | 30 | 26.12.2006 22:32 |
Missä kaikki paku-Ranget? | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 03.03.2004 17:31 |