![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Alkuperäisen paineensäätimen heivasin levyjarrujen asennuksen asennuksenyhteydessä olan ylitte ja laitoin säädettävän.
|
|||
|
|||
|
Swiftin satulat löytyypi. Paineensäätimen hävitin ja laitoin tilalle suoran putken, vika hävisi samalla...ilmeisesti säädin kaupoille lähdettävä
|
|
|
|||
|
|||
Samurai, koska se on macho. (Vertailua)
Moido,
tämän koko viestiketjun aloittaja on pari vuotta sitten ollut aikeissa hankkia Suzukia ja tehnyt vähän vertailua, joten kirjotoitanpa samasta aiheesta. Olen lopulta alkanut nyt siis etsiä Suzukia käyttöautoksi. Toin 2011 Virosta suomeen -01 Jimnyn, jonka jouduin valitettavasti viemään takaisin, koska Suomessa tulee tuona vuotena pakolliseksi OBD2-pakko. Sitä järjestelmää ei vielä tuon ikäisessä Jimnyssä ollut, joten bumerangireissu ja iso ketutus. "Sydämeni ehdin silti menettää pikku maasturille." Ajattelin silloin, että vielä joskus. Jimny olikin vähän muodoiltaan pyöreä, ja tuumin hankkivani sitten joskus ehkä sen edeltäjän.. No nyt käyttöautoni, sellainen micrankippo, alkoi antautua joten nyt tai ei koskaan: Nettiautosta olen paljon katsellut Samuraita, ja kävin yhtä vanhaa SJ413:kin katsomassa, mutta se yksilö oli liian romunen harrastepeli.. Etsin siis käyttöautoa tieliikenteeseen, (joo tiedän, mutta etsin silti) mutta uudemmat Samurait (-97) ovat hemmetin kalliita, joten kuinka paljon eroa on, jos hommaan tonnia halvemman (-90, saman verran ajetun) ja vanhemman samurain? (huollettu säännöllisesti) Kyllähän ne sen kympin hörppää satasella, mutta siis kannattaako esim. tuosta uudemman, vm-97 samurain 1-pisteruiskusta maksaa? Olen tässä vähän rasvainen sormi suussa. Kiitos vastauksista! |
|
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
http://www.nettiauto.com/suzuki/jimny/7245460 TOsta jimny kuumeeseen lääkettä .
|
|
|
||||
|
||||
|
413, perus Samurai ja tuo viimeisen sarjan Samurai on kaikki hiukan eri elukoita, joten kannattaa valita se mikä itsestä tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta.
413: Kapeat akselit, joihin ei saa niin helposti kestävämpiä vetareita yms, jos haluaa jossain vaiheessa rakennella, mutta muuten kyllä käytännössä Samuraita vastaava kapistus Samurai: Leveät akselit, ja koska tätä mallia on myyty laajalti jenkeissä, niin myös aftermarket osatuki on kyseiselle vehkeelle valtava, joten tämä on ehdottomasti paras vaihtoehto rakentelun kohteeksi. Näitäkin saattaa löytää ruiskukoneella -92 vuosimallin kieppeillä. Loppupään Samurai: Tämä on vähän niin kuin siirtymämalli Samurain ja Jimnyn välille, joten on eräänlainen hylkiö niiden väliltä, joka ei ole teknisesti enään oikein Samurai, vaan lähempänä Jimnyä, mutta ei kuitenkaan ihan Jimnykään. Tähän on todella huonosti osaa tarjolla, koska muunmuassa jakolaatikko on höhlä ketjuvälitteinen johon ei saa kunnolla välityksiä. Alusta on kierrejousilla kaiketi melko identtisillä osilla Jimnyn kanssa, eli tukivarret ja sellaiset, mutta etujousitus eräänlainen coilover. Korotussarjoja todella huonosti tarjolla. Akselit taitaa olla samat kuin Jimnyssä, eli "paskat". Vahvempia vetareita yms ei oikein ole. Nämä kuitenkin saattaa olla suht ruosteettomia verrattuna vanhoihin samuraihin, sekä tietty hiukan päivitetympi ulkonäkö keulan ja sisustan suhteen, ja varmasti ajettavuudeltaan paras Samurai. Mutta hintataso tuntuu sen verran kovalta, että itse ostaisin kyllä ennemmin Jimnyn.
|
||||
|
||||
|
Minulla oli -89 samurai pari vuotta. Pidin siitä paljon, tiellä se vaan oli aivan kamala, joten 2v sitten ostin -98 samurain. Ei sekään mitenkään hyvä ole maantiellä, mutta ero tuohon -89 malliin oli todella iso.
Nyt olen muutaman kerran käynyt tuolla -98 maastossa, ja jakolaatikko pitäisi vaihtaa, se on ihan liian nopea 235/75R15 kumeilla, pitää pelata kytkimen kanssa ihan liikaa. Kulutuksesta sen verran, että minulla menee 13l satasella kesät talvet. ainut milloin olen päässyt alle 10l oli kun kävin venäjällä ajelemassa jänisjärven ympärillä helmikuussa. Tuli ajeltua tuollaista 30-40km/h teitä pitkin ja silloin meni vain 9l/100km. Jos ajelisin vain maastossa, niin ostaisin vanhemman samurain. Mutta kun joudun ajamaan tielläkin, niin olen ihan tyytyväinen tuohon -98. Tosin jos Jimnyssä on jakolaatikko rattailla, niin sellainen olisi varmaankin parempi. |
|
|
||||
|
||||
|
Jimnyssä on myöskin paska ketjujakis, mutta vähän uudempaa mallia. Eli joutuu Samurain vanhan askin sovittamaan siihenkin että saa välitykset kuntoon.
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tiedä miten pitkään kytkin kestää luistattamista, jos sattuisi välitetty jakis vastaan niin voisi hankkia sellaisen. |
![]() |
| Luokat |
| samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
| Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
| Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
| Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
| Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |