![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ei mee katsastuksesta läpi, kun on kummastakin takajarrusylinteristä toinen mäntä jumissa. Korjaa tai uusi sylinterit, niin alkaa toimia uusillakin kengillä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jep.
OnGelma on mun mielestä siinä, että jarruteho on kovin vajaa, ja se ei välttämättä ilmene pelkällä hallin takana jarruttelulla. Nyt sulla on puolet jarruvoimasta pois, kun toinen mäntä on jumissa, siks ne (etu/taka) kenGätkään ei kulu. Just niinkuin paavojaelvis tuossa ylempänä tietää kokemuksesta. En oo kelloa vailla, enkä maGGaraakaan, mutta missäspäin sä sen kanssa temuat ?
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 17.05.2015 12:45 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta eilen ropatessa onnistuttiin sitten rikkomaan nämä jarrusylinterit. Joten ei muuta kuin vaihtoon nekin ![]() Mutta hyvinkin mahdollista että tuo toinen mäntä on jumissa. Välillä sitä hakkaa päätä seinään jonkin täysin typerän säädön takia, mihin olisi kuitenkin helppo ratkaisu, mutta ei itse vaan näe sitä siinä. Joten vaihdetaan jarrusylinteri ja kokeillaan uusiksi. Otan ne vielä kummallekin puolelle kun nuo on niin halpoja. Tuossa länsi Vantaalla sitä tulee rakenneltua. Voithan sä sitä tulla vilkaiseen jos siellä päin liikut. Siellä se on koko ajan nosturilla. Tänään tosin pitää vaihtaa Renault siihen nosturille kun pitää siihen vaihtaa vähän pumppua. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onko varmasti oikeat kengät siellä. Jos edellinen ropaaja on sinne myös saanu väärät. Muistelen että suzuki sj: hin kaikki halus myydä vääriä jarrukenkiä.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
No tuosta en tiedä onko ne oikeat. Samanlaiset ne on kuin vanhat. Ei mitään tietoa millä sen edes selvittää millaiset alkuperäiset on? Mutta kuskin puolella siis ei ole mitään ongelmaa. Tuo on vain apparin puolella.
Uusissa jarrusylintereissä muuten kumpikin mäntä liikkui. Mutta onnistuin sitten rikkomaan apparin puolen uudesta sylinteristä jarruputken kierteet. Hienosti pyöritin sormilla jarruputken siihen ensin kiinni. Sit työkalulla hieman kiristi. Ilmauksessa huomasin että sitä pitää vieläkin kiristää kun se vuoti. Tuossa kiristyksessä sitten meni kierteet. Ei kestänyt kiristää. Mut meni takuuseen ja nyt odotellaan uutta osaa. Kuskin puolella taas meni kaikki ok, mutta katsellaan kuin käy tuon apparin ongelmallisen jarrun kanssa. Aivan varmasti siinä tulee vielä jotain. Sen kanssa kun mikään ei tunnu menevän putkeen. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Joku nimeltä mainitsematon kyllä omaa mahtavaa loogista päättelykykyä
![]() ![]() Mutta noissa kiinteissä jarrukengissä on kyllä se hyvä puoli että ne ei kulu... |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Noh. Elämä on. Kuten olen jo aikaiseminkin sanonut niin en omaa minkäänlaista alan koulutusta, enkä edes tee alan hommia. Noissa oman alan hommissa voin sentään sanoa että 95% tietokoneiden käyttäjistä on täysin urpoja
![]() Tuon episodin jälkeen sitten ilmailin joka kulman. Erittäin pätevä laite tuo Bilteman ilmauslaite. Vielä kun se oli erittäin halpa. Todella helppo ilmata joka rengas, eikä tarvi mitään jarruja kokoajan painella. Lisäksi sen voi jättää yksinään sinne ilmaileen ja itse menee vaan lisäileen nestettä. Nyt on oikein uudet jarrunesteet koko järjestelmässä. Etupäästäkin tuli sellaista paskaa sieltä nesteen mukana, että huhhuh. Sit testailtiin taas nelivedolla jarruja. Hyvin näytti jarrut toimivan nosturilla. Joka kulmassa tuntui toimivan ok. Käsijarrua sai hieman kiristellä ja sekin on nyt ok. Perästä ei edelleenkään kuulu mitään vinkunaa, mitä ennen öljyn vaihtoa kuului. Ehkä se öljy sitten auttoi. Tai vaatii enemmän ajoa, että alkaa kuulumaan. Putki tuli myös hitsattua kasaan. Nyt sieltä puuttuu se vuotava äänenvaimennin. En usko että sillä 30cm pituisella kohtuu ohuella vaimentajalla on yhtään mitään vaimentavaa vaikutusta. Ainakaan äänet ei tuntunut yhtään sen suuremmilta. Nyt siellä on vain katti ja yksi vaimennin ihan perässä. Nyt vain odotellaan saksasta saapuvaa laturia. Sen pitäs ilmeisesti maanantaihin mennessä saapua tai ainakin oli ilmoitettu että 20-24.5 välisenä aikana sen pitäisi saapua. Se kiinni ja kokeillaan leimata sitä. Onko kukaan muuten kokeillut ruostesuojaa omaa autoa? Satuin tuossa huomaamaan että meikäläisellä on muuten aika paljon kotelosuoja-ainetta ja alustamassaa. Ihan ruiskulla levitettävää. Pelkästään massaa tais olla 10 purkkia. Juuri sellaisia mitkä vaan liitetään ruiskuun kiinni. Ei mitään muistikuvaa milloin olisin tuollaisia hankkinut, mutta tuskin niissä iällä on mitään merkitystä? Kuitenkin joka pönikkä oli avaamaton. Jos pesen tuon auton pohjan painepesurilla (nosturilla helppo homma) niin pitääkö sieltä poistaa pintaruoste ensin vai voiko sen päälle ruiskuttaa ensin tuota kotelosuojaa ja sen päälle alustamassaa? Tuossa on perässä lähinnä taka-akselin kohdalla ja siitä taaksepäin alkavaa ruostetta. Muutoin on kohtuu ruosteeton peli. Joten nyt kun ois hyvää aikaa ruiskutella kamaa pohjaa niin vois senkin tehdä. Eipähän mätänis. Ruosteen päälle jos levittää suoraan tuota massaa niin eikö se jää sinne alle vaan muhimaan ja näin edesauttaa sitä ruostumista? Mutta jos siihen ensin laittaa kotelosuojaa ja sen päälle sitten massaa? Onko sillä mitään merkitystä? Vois vielä suunnitella tuohon moottorinalle jotain muovista pohjapanssaria. Noista mönkkäri touhuista kun on jäänyt melko paksua muovilevyä vielä hyllyyn. Jos siitä tulee aura-auto niin sehän on hyvä vaan jos siellä on suoja koneen alla. Ei ainakaan minkään pitäisi öljypohjaa rikkoa. Kuitenkin sen verran paksua muovia, että veikkaan kiinnikkeiden ensin hajoavan, ellei niitäkin sitten kiinnitä oikein paksuilla pulteilla. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ruostetta ei sinne massan alle kannata jättää, muhii siellä kaikessa rauhassa tehden tuhojaan. Eli ruosteet ensin pois, sitten maalaus kunnon kamalla ja pintaan massa. Tosin tässä lajissa on tyylejä vaikka kuinka, kuten kohta varmaan huomaamme
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Etuveto Balenon Vaihdelaatikko | goozer | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 29.07.2012 14:32 |
Ostetaan balenon etupuskuri | 88sj | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 08.03.2012 20:16 |
Suzuki Vitara -91 neliveto | Jeepp | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.01.2011 12:05 |
Suzuki SJ410 ja neliveto kadulla | Puska-suska | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.01.2011 11:35 |
Neliveto ilman keskitasauspyörästöä (Suzuki) | BeGe | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 19.08.2004 21:32 |