Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.05.2015, 09:30
paavojaelvis paavojaelvis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.08.14
Sijainti: Kauvatsa, Länsi-Suomi
Viestit: 287
Perusasetus

Ei mee katsastuksesta läpi, kun on kummastakin takajarrusylinteristä toinen mäntä jumissa. Korjaa tai uusi sylinterit, niin alkaa toimia uusillakin kengillä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.05.2015, 10:41
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Jep.


OnGelma on mun mielestä siinä, että jarruteho on kovin vajaa, ja se ei välttämättä ilmene pelkällä hallin takana jarruttelulla.

Nyt sulla on puolet jarruvoimasta pois, kun toinen mäntä on jumissa, siks ne (etu/taka) kenGätkään ei kulu.


Just niinkuin paavojaelvis tuossa ylempänä tietää kokemuksesta.

En oo kelloa vailla, enkä maGGaraakaan, mutta missäspäin sä sen kanssa temuat ?
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 17.05.2015 12:45
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.05.2015, 13:22
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja paavojaelvis Näytä viesti
Ei mee katsastuksesta läpi, kun on kummastakin takajarrusylinteristä toinen mäntä jumissa. Korjaa tai uusi sylinterit, niin alkaa toimia uusillakin kengillä.
Mä veikkaan että menee muuten läpi. Koska noissa testeissä ei ole millään muulla merkitystä kuin se että kummankin puolen jarrut on yhtä paskat. Samahan se on iskaritestissä. Jos sun iskarit on kummallakin puolella aivan loppu niin se on ok.

Mutta eilen ropatessa onnistuttiin sitten rikkomaan nämä jarrusylinterit. Joten ei muuta kuin vaihtoon nekin Onneksi eivät maksa kuin 20€/kpl. Jos ne ois ollut tyyliin 100€/kpl niin en varmasti ostaisi. Kokeilisin meneekö noilla leimasta ja jos ei mene niin kyllä se tuolla aura-auton virkaa hoitaa. Hieman outoa kyllä jos kummankin puolen jarrusylinterit olisi jymähtänyt täsmälleen samaan asentoon ja sama sylinteri kummallakin puolella. Eli tuo mihin käsijarru tulee kiinni. Toisaalta on kyllä hieman outoa että ne olisi vain yhdellä sylinterillä. Noh. Ongelma on ollut kuitenkin siellä pitkään, koska tosiaan nuo toisen puolen jarrukengät oli pinnaltaan käytännössä uudet kummallakin puolella. Se oikean puoleinen jarrukenkä oli kummallakin puolella taas käytännössä aivan loppu. Kuskin puolella itseasiassa metalli taisi jo jarruttaa.

Mutta hyvinkin mahdollista että tuo toinen mäntä on jumissa. Välillä sitä hakkaa päätä seinään jonkin täysin typerän säädön takia, mihin olisi kuitenkin helppo ratkaisu, mutta ei itse vaan näe sitä siinä. Joten vaihdetaan jarrusylinteri ja kokeillaan uusiksi. Otan ne vielä kummallekin puolelle kun nuo on niin halpoja.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
missäspäin sä sen kanssa temuat?
Tuossa länsi Vantaalla sitä tulee rakenneltua. Voithan sä sitä tulla vilkaiseen jos siellä päin liikut. Siellä se on koko ajan nosturilla. Tänään tosin pitää vaihtaa Renault siihen nosturille kun pitää siihen vaihtaa vähän pumppua.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.05.2015, 16:53
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Onko varmasti oikeat kengät siellä. Jos edellinen ropaaja on sinne myös saanu väärät. Muistelen että suzuki sj: hin kaikki halus myydä vääriä jarrukenkiä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.05.2015, 06:48
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

No tuosta en tiedä onko ne oikeat. Samanlaiset ne on kuin vanhat. Ei mitään tietoa millä sen edes selvittää millaiset alkuperäiset on? Mutta kuskin puolella siis ei ole mitään ongelmaa. Tuo on vain apparin puolella.

Uusissa jarrusylintereissä muuten kumpikin mäntä liikkui. Mutta onnistuin sitten rikkomaan apparin puolen uudesta sylinteristä jarruputken kierteet. Hienosti pyöritin sormilla jarruputken siihen ensin kiinni. Sit työkalulla hieman kiristi. Ilmauksessa huomasin että sitä pitää vieläkin kiristää kun se vuoti. Tuossa kiristyksessä sitten meni kierteet. Ei kestänyt kiristää. Mut meni takuuseen ja nyt odotellaan uutta osaa. Kuskin puolella taas meni kaikki ok, mutta katsellaan kuin käy tuon apparin ongelmallisen jarrun kanssa. Aivan varmasti siinä tulee vielä jotain. Sen kanssa kun mikään ei tunnu menevän putkeen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.05.2015, 08:31
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Joku nimeltä mainitsematon kyllä omaa mahtavaa loogista päättelykykyä
Mutta noissa kiinteissä jarrukengissä on kyllä se hyvä puoli että ne ei kulu...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.05.2015, 02:57
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Noh. Elämä on. Kuten olen jo aikaiseminkin sanonut niin en omaa minkäänlaista alan koulutusta, enkä edes tee alan hommia. Noissa oman alan hommissa voin sentään sanoa että 95% tietokoneiden käyttäjistä on täysin urpoja Niillä ei millään mene jakeluun kuinka koneet toimii ja kuinka erittäin yksinkertainen asia voi olla todella vaikea homma niille. Yleensä aina se vika on siinä penkin ja koneen välissä. Mutta toisaalta. Ei niillä ole alaan mitään koulutusta tai oikeastaan edes mielenkiintoa. Joten siinä sen tuloksen sitten näkee. Eikä itsellä ole mikään ongelma myöntää että hommat menee välillä päin persettä. Kuten eilen tuon HEMMETIN apparin jarrun kanssa. Sain hienosti kaikki kilkkeet taas paikalleen ja jarrun kasaan. Sitten piti alkaa ilmaamaan niin kalautin pääni oikein huolella takakonttiin, jonka pumput oli sen verran laskenut luukkua alaspäin. On muuten kiva vekki päässä. On se kiva kun veri oikein lentää päästä. Jossain välissä pitää ne pumput uusia, ettei sama operaatio toistu. Ne jaksaa juuri ja juuri pitää sitä takaluukkua ylhäällä, mutta jossain välissä hiljaa alkaa luukku valumaan alas.

Tuon episodin jälkeen sitten ilmailin joka kulman. Erittäin pätevä laite tuo Bilteman ilmauslaite. Vielä kun se oli erittäin halpa. Todella helppo ilmata joka rengas, eikä tarvi mitään jarruja kokoajan painella. Lisäksi sen voi jättää yksinään sinne ilmaileen ja itse menee vaan lisäileen nestettä. Nyt on oikein uudet jarrunesteet koko järjestelmässä. Etupäästäkin tuli sellaista paskaa sieltä nesteen mukana, että huhhuh. Sit testailtiin taas nelivedolla jarruja. Hyvin näytti jarrut toimivan nosturilla. Joka kulmassa tuntui toimivan ok. Käsijarrua sai hieman kiristellä ja sekin on nyt ok. Perästä ei edelleenkään kuulu mitään vinkunaa, mitä ennen öljyn vaihtoa kuului. Ehkä se öljy sitten auttoi. Tai vaatii enemmän ajoa, että alkaa kuulumaan.

Putki tuli myös hitsattua kasaan. Nyt sieltä puuttuu se vuotava äänenvaimennin. En usko että sillä 30cm pituisella kohtuu ohuella vaimentajalla on yhtään mitään vaimentavaa vaikutusta. Ainakaan äänet ei tuntunut yhtään sen suuremmilta. Nyt siellä on vain katti ja yksi vaimennin ihan perässä.

Nyt vain odotellaan saksasta saapuvaa laturia. Sen pitäs ilmeisesti maanantaihin mennessä saapua tai ainakin oli ilmoitettu että 20-24.5 välisenä aikana sen pitäisi saapua. Se kiinni ja kokeillaan leimata sitä.

Onko kukaan muuten kokeillut ruostesuojaa omaa autoa? Satuin tuossa huomaamaan että meikäläisellä on muuten aika paljon kotelosuoja-ainetta ja alustamassaa. Ihan ruiskulla levitettävää. Pelkästään massaa tais olla 10 purkkia. Juuri sellaisia mitkä vaan liitetään ruiskuun kiinni. Ei mitään muistikuvaa milloin olisin tuollaisia hankkinut, mutta tuskin niissä iällä on mitään merkitystä? Kuitenkin joka pönikkä oli avaamaton. Jos pesen tuon auton pohjan painepesurilla (nosturilla helppo homma) niin pitääkö sieltä poistaa pintaruoste ensin vai voiko sen päälle ruiskuttaa ensin tuota kotelosuojaa ja sen päälle alustamassaa? Tuossa on perässä lähinnä taka-akselin kohdalla ja siitä taaksepäin alkavaa ruostetta. Muutoin on kohtuu ruosteeton peli. Joten nyt kun ois hyvää aikaa ruiskutella kamaa pohjaa niin vois senkin tehdä. Eipähän mätänis. Ruosteen päälle jos levittää suoraan tuota massaa niin eikö se jää sinne alle vaan muhimaan ja näin edesauttaa sitä ruostumista? Mutta jos siihen ensin laittaa kotelosuojaa ja sen päälle sitten massaa? Onko sillä mitään merkitystä? Vois vielä suunnitella tuohon moottorinalle jotain muovista pohjapanssaria.

Noista mönkkäri touhuista kun on jäänyt melko paksua muovilevyä vielä hyllyyn. Jos siitä tulee aura-auto niin sehän on hyvä vaan jos siellä on suoja koneen alla. Ei ainakaan minkään pitäisi öljypohjaa rikkoa. Kuitenkin sen verran paksua muovia, että veikkaan kiinnikkeiden ensin hajoavan, ellei niitäkin sitten kiinnitä oikein paksuilla pulteilla.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.05.2015, 06:04
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Ruostetta ei sinne massan alle kannata jättää, muhii siellä kaikessa rauhassa tehden tuhojaan. Eli ruosteet ensin pois, sitten maalaus kunnon kamalla ja pintaan massa. Tosin tässä lajissa on tyylejä vaikka kuinka, kuten kohta varmaan huomaamme
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Etuveto Balenon Vaihdelaatikko goozer O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 29.07.2012 14:32
Ostetaan balenon etupuskuri 88sj O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 08.03.2012 20:16
Suzuki Vitara -91 neliveto Jeepp Tekniikka & Jutustelu 1 28.01.2011 12:05
Suzuki SJ410 ja neliveto kadulla Puska-suska Tekniikka & Jutustelu 3 18.01.2011 11:35
Neliveto ilman keskitasauspyörästöä (Suzuki) BeGe Tekniikka & Jutustelu 3 19.08.2004 21:32


Sivu luotu: 00:07 (GMT +2).