Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.05.2015, 11:46
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

nerd-o tuliki tähän mikä mulla oli mielessä.
jarruton kärry ottaa tavaraa sisään enempi kun kantaa. työkaluista ja muista kun tulee hetkessä pöljänä painoo.

meillä on respo 150x350 30cm laitoilla. omapaino 340kg.

kyllä ite oisin auton puolelle kallelleen jos vähäkään isompia hommia on.
seisoma korkeus kontissa ja työpöytä niin on pikku pajaki mukana.

__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.05.2015, 13:25
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.024
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
nerd-o tuliki tähän mikä mulla oli mielessä.
jarruton kärry ottaa tavaraa sisään enempi kun kantaa. työkaluista ja muista kun tulee hetkessä pöljänä painoo.

meillä on respo 150x350 30cm laitoilla. omapaino 340kg.

kyllä ite oisin auton puolelle kallelleen jos vähäkään isompia hommia on.
seisoma korkeus kontissa ja työpöytä niin on pikku pajaki mukana.
Mulla on tollanen kärry keinutelillä ja jarruilla, omatekosilla vanerilisälaidoilla ja kuomulla.

Kyllä siihen meinaa painoa tulla jos sinne jotain varusteita tai raaka-aineita tulee.

Jarruttomia yksiakselisia kärryjä on kanssa ja ne on käteviä pihassa, mutta paino meinaa nousta liian isoksi turvallista tieajoa silmälläpitäen. Mielellään tarpeeksi vahva kärry ja tarpeeksi vahva veturi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.05.2015, 16:35
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Ainoa tilanne missä voisin ajatella kärryn olevan kätevämpi ku auto, on silloin kun työmaa on pitempikestoinen ettei sitä tarvis joka päivä siirtää paikasta toiseen. Miinuksena tietenki tuommosen kuomukärryn helppo varastettavuus jota varmasti kannattaa ainakin vähän miettiä jos sisällä useammilla kymppitonneilla rojua.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.05.2015, 21:05
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.024
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Ainoa tilanne missä voisin ajatella kärryn olevan kätevämpi ku auto, on silloin kun työmaa on pitempikestoinen ettei sitä tarvis joka päivä siirtää paikasta toiseen. Miinuksena tietenki tuommosen kuomukärryn helppo varastettavuus jota varmasti kannattaa ainakin vähän miettiä jos sisällä useammilla kymppitonneilla rojua.
Mä olen aatellu kärryn olevan paikallaan silloin jos sisältö on halpaa ja melko painavaa vekotinta.

Tuhannen litran pystypaineilmasäiliön kiinnitin isompaan hinattavaan alustaan kun omatekoisessa pikkiriikkisessa se oli pelottava.

Pikkiriikkiseen alustaan tuli iso imuri.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.05.2015, 07:18
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Mutta sitten tarvitsee myös ajatella se, että jos menee kummipyörä koneesta, niin peräkärryyn se olisi helpompi laittaa. Toki siinä on sitten tyhjennys ja täyttö talkoot, mutta on ne pakussakin.
Ylikuorma ongelma koostuu varmaan siinä vaiheessa, kun lataa polttoainetta kyytiin.
Varastettavuus tässä on toki se yksi miinuspuoli, mutta eipä varmaan hiacen lukotkaan mitään avaruustiedettä ole...? Ja vakuutuksien puolesta pitäisi mennä ihan samallalailla, oli se sitten auto tai kärry.
Ja huoltokohteina on lähinnä työkoneet, työkaluja sekä öljyjä/rasvoja sekä polttoainetta menisi kyydissä. Eli siis mitä itse ajaa...
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.05.2015, 08:35
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Siltikin se paku. Kalut saa olla paksissa ja tyhjä kärry kulkee rengasjumppaa varten perässä silloin kun tarvii. Eikä tässä vielä kaikki. Perjantaina on vaaaan niiiin paljon kätzympää asioida prisman märässä päässä pelkällä kalupakilla kuin koko rekalla... Nii ja saa ajaa satkua...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.05.2015, 12:31
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.024
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
Mutta sitten tarvitsee myös ajatella se, että jos menee kummipyörä koneesta, niin peräkärryyn se olisi helpompi laittaa. Toki siinä on sitten tyhjennys ja täyttö talkoot, mutta on ne pakussakin.
Ylikuorma ongelma koostuu varmaan siinä vaiheessa, kun lataa polttoainetta kyytiin.
Varastettavuus tässä on toki se yksi miinuspuoli, mutta eipä varmaan hiacen lukotkaan mitään avaruustiedettä ole...? Ja vakuutuksien puolesta pitäisi mennä ihan samallalailla, oli se sitten auto tai kärry.
Ja huoltokohteina on lähinnä työkoneet, työkaluja sekä öljyjä/rasvoja sekä polttoainetta menisi kyydissä. Eli siis mitä itse ajaa...
Tossa viestin alla tais lukee jotain GMC pickup 4x4 jne... ite näkisin, että isosta pickupista sais aika hyvän huoltoauton!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.05.2015, 18:00
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Kyllä sellainen pikappin löytyy ja toinenkin hieman pienemmässä mittakaavassa.
Taas tuo kaupassa käynti, no jaa a, tiedä tuohon nyt kommentoida mitään. jokainen käy kaupassa kun parhaimmakseen näkee. En mää kerkee kärryn kanssa yhtään sen noppeemmin ku ilman sitä

Pakettiauto vs. kärry, niissä on molemmissa niitä hyviä ja huonoja puolia sekä ajatellen tulevaisuuteen 0,5-1v, niin sekin toki vaikuttaa siihen. Mutta täytyy vaan harkita kumman valitsee tähän tilanteeseen.... Eikä sinänsä nyt maailma siihen kaadu, ostan kumman vaan ensin. Koska jokatapauksessa jossain vaiheessa tulee olemaan molemmat todennäköisesti, hain asiaan myöskin valmiita ideoita ratkaisujen suhteen.
Tässä vaan katellut, niin ei ihan älytön valikoima ole alle 8t€ alvillisia hiaceja. Muutamaa pitänyt käydä kattomassa, molemmat vaan menneet jo... Kärryjä sais välittömästi uusina.
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.05.2015, 07:58
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.880
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
Ja huoltokohteina on lähinnä työkoneet, työkaluja sekä öljyjä/rasvoja sekä polttoainetta menisi kyydissä. Eli siis mitä itse ajaa...
Tiedä sitten minkälaista varustearsenaalia tuollainen toiminta kaipaa, mutta painavin roipe on tuo polttoaine todennäköisesti. Olettaen ettei nyt tarkoiteta mitään muutamaa jerrykannua? Kyllähän tuollainen jarruttomassa kärryssä varmaan menisi, mutta itse tosiaan tekisin sellaisen umpikoppi mallisen. Ei ole roippeet heti märkänä vesisateessa. Toisaalta nuo menisi kyllä jossain Hiacessa myös. Voisin kuvitella että jotain laitteita voitaisi huoltaa siellä auton sisällä jos tilaa vain olisi? Sen takia ottaisin jonkin korotetun pelin tuohon mielummin. Mahtuu sisällä seistä. Hiacessa tulee vaan selkä kipeeksi kun ei siellä mahdu seistä. Siinä varmaan pitäisi olla myös kantavuutta sen jälkeen kun on polttoainetta ja roipetta kyydissä? Olettaen että jos siellä jotain koneen renkaita pitäisi myös kuskaa. Ne varmaan painaa sen verran että jarruton kärry ei toimi enää.

Joten joku kärry missä on vaikka 1200kg kantavuutta voisi hyvinkin toimia? Se on helppo ottaa perään kun tarvii työpajaa kohteessa. Sinne on helppo toteuttaa ruuvipenkit sun muut mitä varmaan välillä tuossa touhussa kaipaisi. Korkeutta saa tarpeeksi niin mahtuu seisomaan siellä. Leveyttä voi olla myös tarpeeksi että saa hyllyt sivuilla ja keskellä silti työtilaa. Nostokorkeus kärryyn on myös melko pieni verrattuna pakuun. Yksiakselisena kohtuu kevyt vedellä perässä. Kulmiin vielä sellaiset tassut niin voi seistä siellä korjauskohteen lähellä tarpeen vaatiessa. Vetäminen onnistuu vaikka perus henkilöautolla. Sit jos taas haluaa hifistellä niin kyllähän sinne voi vaikka rengaskonetta sun muut kompuraa lähteä vääntämään. Mutta sen myötä tulee painoa. Kärryähän saa monessa eri koossa. Lisäksi etu on ettei sitä tarvisi leimata kuin parin vuoden välein ja niissä harvemmin on suurempia vikoja. Vakuutukset on myös melko minimaaliset, veroja ei ole ollenkaan. Samanlailla se kärry voidaan varastaa kuin Hiacesta ne kaikki työkalut. Lukko on vain hidaste. Jos joku niitä roippeita himoitsee niin kyllä se lähtee. Ihan sama mikä menopeli niin kamat katoaa kyllä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.05.2015, 08:16
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.024
Perusasetus

Itsellä on jarrullinen Farmi JKTJ eli Respo.

Se ei toimi mielestäni kovin hyvin huoltokärrynä kevyen auton perässä. Talvella kuomu on vähän hankala kun päällä on lunta ja se on aika korkealla lisälaitojen takia.

Kärry täydentää kyllä hyvin nelivetoista huoltoautoa. Oikein oivallisestihan se tulisi vaikka jenkkipickupin perässä.

Toisaalta tarpeeksi jytkeän huoltoauton kohdalla ei tarvi kärryä ollenkaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
XJ vai ZJ? vai kuitenkin WJ? VsaTku Tekniikka & Jutustelu 15 15.06.2015 14:56
Lj 70:stä 3-hlön huoltoauto,onnistuuko? jos on ennestään 2hlö:n huoltoauto? korbimotors Tekniikka & Jutustelu 36 13.12.2014 16:56
235/ 75x15 vai 31/10.5x15 vai joku muu Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 14.01.2010 12:27
Huoltoauto? Markku_66 Tekniikka & Jutustelu 1 02.04.2009 07:52
Muna vai Kana (Eli tela vai pyörä) Chit-Chat 1 01.08.2007 08:48


Sivu luotu: 11:34 (GMT +2).