Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.05.2015, 13:33
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.395
Blog Entries: 5
Perusasetus

Ja tulpiksi ei kannata laittaa sitten muita kuin Championit.

En tiedä onko tossa pienemmässä koneessa sama kuin isommassa (mulla oli akoinaan 175hp V6), pienillä kierroksilla pakokaasu ohjataan rikin yläosassa olevista rei'istä pihalle ja vasta kovemmalla kaasulla "pakoputkeen" sieltä potkurin läpi. Jos kone on väärällä korkeudella niin, että noi pienetkin reiät on veden alla kun vene on paikallaan, niin vaikuttaa tyhjäkäyntiin ja saattoi stumpata koko koneen jos pakitti tyhjäkäynnillä tai pienellä kaasulla.

__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.05.2015, 17:01
Palde Palde ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.09.03
Sijainti: Kuru, Finland.
Viestit: 1.097
Perusasetus

Mulla on ollut vastaava laite , samoilla rykimisillä varustettuna !
Mulla oli kannentiiviste menny , isoilla kierroksilla hyrräs moitteetta ...mutta tyhjäkäynnilla / vetonopeudella ei käyny kunnolla ... toki ei käy muutenkaan pikkukierroksilla ku tukehtuu omaan öljyynsä .
Kannentiiviste / muut varaosat löytyy helposti ku ottaa valm.numeron mukaansa ...mulla ei ollu
Voi toki olla tuo cdi-boxikin ...toivottavasti ei ole ( pirun kallis ,verrattuna kannentiivisteeseen)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.05.2015, 18:27
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Samalla tavalla oireilevaa pienempää Evikkaa on tullut korjattua. Siinä oli puolan eristeessä halkeama, mistä sen sylinterin kipinä oikaisi magneeton runkoon. Terävää pätkintää pienillä kierroksilla ja ajoittaista yhdellä käymistä.

Jos on puolavika, kannattaa vaihtaa kaikki samalla, koska sama vika tulee sitten kohta muihinkin. Nimim. "kesän jälkeen vaihtaa sen toisenkin puolan"
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.05.2015, 21:20
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Onhan kaasarit putsattu ja kaikki reijät auki? Hyvinkin kummallisia käyntioireita voi tulla jos on sattunut jäämään syksyllä tavan bensat kaasareihin.
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.05.2015, 13:09
tainioite tainioite ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.07.13
Sijainti: pälkäne
Viestit: 82
Perusasetus

löytyis käyttämätön sytkäboksi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.05.2015, 04:54
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Viestit: 488
Perusasetus

katotaas tota syttyboxihommaa jahka tulis osat ja pääsis kokeilee.Tässä koneessahan pa-pumppu saa pulssin ylemmästä pytystä.Yksi villi veikkaus oli että kalvot vuotaa ja tätä kautta saa liikaa soppaa ja jää kosteaksi sekä pätkii.Puhaltelemalla en tosin saanut selvää vuotoa paikallistettua mutta tilatuissa osissa kalvotkin löytyy kuin myös kaasarin huoltosarja.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä
liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.05.2015, 00:04
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Hyvä kysymys... siis jos on tuo 20-35 hv n.v-80


Muistaakseni 521cc?
Minulla pikkasen kokemusta k.o koneesta, ja jos on "kärettömällä" sytytyksellä, niin siellä kopan alla on tupakkiaskia pienempi? boxi, minne menee monta, yli neljä johtoa...
Ja "pari" konetta olen käyttänyt "tynnyrissä" ja ne kaikki räkii/sukkaa/potkii... vaikka perälaudassa toimi ok.
Toki, jos tulpat alkaa näyttää/tuntua/sairastaa, niin jossain vikaa.

-siis vähintään - 98-bensaa tankkiin... ja laadukasta marine öljyä

siiis 30-40v vanha kone ei käy/toimi kuten uudet
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Yamaha 140 AETO perämoottorin kytkentäkaavio! BJ-40/76 Chit-Chat 1 29.07.2014 21:12
Myyty Perämoottorin tankki! misku O/M/V Muut 0 27.11.2013 14:53
Tunteeko kukaan (perämoottorin) CDI sytytyksen sielunelämää? jnu Chit-Chat 0 13.07.2011 14:45
Ostetaan Nissan perämoottorin kaasukahva MikkoS O/M/V Muut 0 03.07.2010 07:46
tollolle apuja Tekniikka & Jutustelu 1 21.12.2007 18:32


Sivu luotu: 20:43 (GMT +2).