![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Selväksi kävi, että takana on liian vähän maavaraa tankin alla. Se kolahteli kokoajan, joka paikkaan. Sille pitäisi siis jotain tehdä. Vitara on muutenkin katsastusremontin takia seisonut joulukuusta 2014 asti. Pohjolan talli on kylmä talvella, eikä kiinnostanut oikein muutenkaan rempata. Lähdin sitäpaitsi taas Lappiin, joten autokin oli sopivasti 1000km päässä. ![]() Huhtikuussa 2015 kaivoin Suzukin esiin ja aloitin rempan. Tai siis, olen tähän asti tehnyt kaikkea muuta paitsi sitä katsastusremppaa. ![]() Tankki tosiaan roikkui liian alhaalla, joten löin sen konttiin. Lattia auki, tankki konttiin. Jonkunlainen laatikko pitää vielä rakentaa päälle, ettei tuo ole fyysisesti auton sisällä. Seuraavaksi isken iskarit toiseen asentoon, jos vaikka saisi pehmeät joustot takapäähän. Tällä hetkellä on vähän hyppykeppi meininkiä. Tukeva, mutta pompottaa. En tykkää. ![]() Muuta pientä hommailua tälle: -Lukkoperä takaisin -Snorkkeli -Panssarit taakse -Ruosteet korjata -Palkkihelmat -Pyöränlaakerit vaihtaa Kevään ja kesän aikana pitäisi saada tämä niputettua, mutta katsotaan nyt. ![]()
__________________
JEEP ZJ 5.2 1993 -FJDC- Viimeksi muokannut Down : 05.05.2015 09:37 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs tuo käännetyt iskarin yläpäät tarkoittaa?
Omassa tällaiset etuiskareiden nokassa, mutta mitä mahtaa katsastus-setä sanoa? http://www.jimnybits.co.uk/shop/vita...prod_1331.html Viimeksi muokannut Stech : 06.05.2015 19:03 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Samaa tyyliä, mutta se vakio ylälautanen on vaan käännetty ylösalaisin (ja kiinnitetty pidemmillä pulteilla, tottakai). Toimintaperiaate on sama, eli saadan iskaria alemmas, jotta saadaan ulosjoustoa.
Eihän tuo rakenteellisesti heikennä mitään, joten pitäisi olla ihan ookoo. Oma auto on ainakin katsastettu näillä ratkaisuilla, eikä tullut sanomista. Tarina jatkuu: On muuten hienosti asennettu nämä takalokasuojat. Alla on vielä vanhat läpimädät, joiden päälle nämä uudet on koriliimalla liimattu ja pakkelia varmaan puolentoista sentin kerros, huhhuh. Saa taas huudattaa kemppiä hetken, ennenkuin tämä projekti etenee. ![]()
__________________
JEEP ZJ 5.2 1993 -FJDC- Viimeksi muokannut Down : 07.05.2015 10:23 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Käsittääkseni vm. 98-> täytyy alustan osien olla tuv hyväksyttyjä muutoskatsastukseen ja oma suikka just 98
![]() ![]() edit: nyt kun miettii lisää niin koska vitarassa ei ole McPhersoneita, ei iskareitten pitäis tarvita tuv papereita. Niin tällaiset pidemmät iskarit varmaan kelpaa katsurillekin..? http://www.jimnybits.co.uk/shop/vita...s/prod_42.html Viimeksi muokannut Stech : 07.05.2015 11:44 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
-Pauli- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tämä edistyy hyyyyyyvin hitaasti. Kelien armoilla tehdessä tahti on hidasta.
![]() Tankki kuitenkin asettui konttiin pienen näpertelyn jälkeen. Ruosteita poisteltiin samalla hieman. ![]() Vielä pitäisi tehdä kotelo tuolle. Pellistä väännän laatikon, joka on tiivis sisällepäin. Luulisi kelpaavan katsastukseen. Bensalinjat pitää kaikki tehdä uusiksi, ne kun jäivät käteen pienestäkin kosketuksesta. ![]() Samalla saa vedettyä ne niin, ettei ota kiinni kiviin ja kantoihin. Vakiona ne menevät rungon alareunaa pitkin. Tankin noston yhteydessä nostin myös bensaluukkua, näkyy ehkä vähän huonosti tässä kuvassa. Parempaa kuvaa en tähän hätään löytänyt. Maavara perästä kasvoi huomattavasti, kun tankki ei enään roiku runkopalkkien alapuolella! Kyllä tämä vielä hyvin etenee. ![]() ![]() Sain vihdoin myös palkkihelmoihin 100x50x3 neliöputkea, joten leikkasin vanhat mädät helmat pois. ![]() Toinen puoli on onneksi hieman parempi, on sentään jotain mihin hitsata. Keulasta hieman yleisilmettä: ![]() Vielä on paljon tekemistä, mutta eiköhän tämä pikkuhiljaa valmistu.
__________________
JEEP ZJ 5.2 1993 -FJDC- |
#7
|
|||
|
|||
![]()
To: Stech
http://www.jimnybits.co.uk/shop/vita...s/prod_42.html Jos meinaat laittaa 3" pidemmät iskarit, huomioi vetonivelen kulmat ulosjoustossa. Noin suuri muutos ulosjoustoon vaatii etuperän drop kitin. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.jimnybits.co.uk/shop/vita...r/prod_77.html Ja noissa Jimnybitsin +2" jousissahan ei tuv papereita tullut niin siksi tarvis mennä ilman muutoskatsastusta. Ne sentään on mustat niin katsuri ei välttämättä äkkää ei alkuperäisiksi, Vitara kun on 5cm korotettuna saman korkuinen kuin maasturit yleensä vakiona ![]() Viimeksi muokannut Stech : 16.05.2015 19:22 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Taisi olla suositus max 1,5 tuumaa etupään ulosjouston kasvattamiseen ilman etuperän tiputtamista.
Tuon 1,5" verran korotuspalat tein omaan jousen yläpäähän ja silti kuskin puolen sisempi nivel tuli ulos kupistaan mikä samalla halkesi. Suomesta uusia saa marmoritiskiltä ja hintaa jotain vähän yli 300€.
__________________
RASOR |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jonin patrol | TimJus | Maasturiprojektit | 66 | 03.04.2016 09:26 |
Myyty vitara | VMika | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 06.12.2014 00:20 |
Ostetaan vitara | Fomppa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 04.01.2013 15:55 |
Ostetaan vitara | pete83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 08.09.2009 17:02 |
M: Suzuki vitara/grand vitara "levikkeet" | rocky4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 14.04.2007 18:07 |