Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.05.2015, 21:40
tieros tieros ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.12
Sijainti: sodankylä
Viestit: 229
Perusasetus

Joo jääny taas tämä päivittäminen vähälle ku ei ole autoonkaan tullu mitään muutoksia, mutta nytpä on. Elikkä alkaa pikkuhiljaa loppumaan usko koko toijjotaan ku ei nuo 2l moottorit kestä. Kerkeshän tuolla 30tkm ite ajeleen ku täydestä vauhista moottori sammu yhtäkkiä ja pysäytyksen jälkeen kokeilin lähteekö käyntiin ja lähtihän se. Ongelmahan tässä on se että pirunmoinen nakutus alko kuulumaan mutta kesti kuiten ajella takas kotia about 10km. Vikaa ei ole vielä selvitetty mikä tuli mutta mottia en saanu hajotettua vaikka annoin kotona sille kunnolla happea että vika tulis esille mutta ei niin ei. Käyä nakuttaa vieläki.


Noh tuli sitte ostettua tuommonen varaosa auto josta ensi töikseen motti pois ja istuttaa tuonne 110 konehuoneseen.

Click image for larger version

Name:	DSC_0044.jpg
Views:	854
Size:	66,9 Kt
ID:	59757

Click image for larger version

Name:	DSC_0055.jpg
Views:	687
Size:	60,6 Kt
ID:	59758

Click image for larger version

Name:	DSC_0059.jpg
Views:	724
Size:	95,2 Kt
ID:	59759

Click image for larger version

Name:	DSC_0078.jpg
Views:	687
Size:	82,5 Kt
ID:	59760

Olipas semmonen operaatio vaihtaa melkeen 10 vuotta vanhemman auton moottori tuommosen satakymppiin ku mikään osa ei käyny moottoreista päikseen...

Nyt pitäs alkaa tutkimaan tuota vanhaa moottoria että, mikä sieltä hajos ja korjata se ja pukata tuo puhallin siihe kylkeen ja takasin hilutskiin paikoilleen.

__________________
Meni se ainaki eilen siitä...

Apostolin kyyti OY
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.06.2015, 13:02
tieros tieros ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.12
Sijainti: sodankylä
Viestit: 229
Perusasetus

Nyt olis taas jotain tapahtunu tähänki autoon.


Click image for larger version

Name:	DSC_0230.jpg
Views:	635
Size:	67,3 Kt
ID:	61405

Etupäätä tuli vähän maalailtua ku oli vanhat maalit päässy haalistumaan. Tuli omasta mielestä ihan siistin näkönen


Click image for larger version

Name:	DSC_0319.jpg
Views:	631
Size:	79,7 Kt
ID:	61406

Click image for larger version

Name:	DSC_0320.jpg
Views:	616
Size:	112,6 Kt
ID:	61407

Tuli tuo lavarautaki hiottua ja maalattua, samalla laittelin pari valoa lisää valmiiksi syksyä varten.


Sitte kaverit houkkas vaihtamaan tuon etuakselin ja aikani mietittyä että samapa se. Projekti alko elimenluovuttajan purkutuomiolla

Click image for larger version

Name:	DSC_0331.jpg
Views:	922
Size:	108,6 Kt
ID:	61408
Click image for larger version

Name:	DSC_0347.jpg
Views:	754
Size:	97,6 Kt
ID:	61409

Nyt varmaan tulee kuvia ja tekstiä vähä reilummin kuhan saan aikaseksi alkaa tuon risukeulan purkamaan pois tieltä. Saapi nähä tuleeko tuosta enään autoa ku olen saanu purettua ifs:n pois tieltä
__________________
Meni se ainaki eilen siitä...

Apostolin kyyti OY
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.07.2015, 20:14
tieros tieros ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.12
Sijainti: sodankylä
Viestit: 229
Perusasetus

Tulipas eilen tutkittua tuota vanhaa moottoria että mikä sieltä antautu ku alko kilkattaan. Suurin epäilys oli kiertokangen laakerit mutta eipäs ollut joka oli kylläkin suuri yllätys.


Kampiakselin runkolaakerit näytti aikas heikolta ainaki yks mutta en jaksanu uskoa että siittä olis kuulunu se kilkatus.

Click image for larger version

Name:	DSC_0354.jpg
Views:	558
Size:	84,7 Kt
ID:	61546



Seuraavaksi irrotin männät ja kappas kumma sieltähän se vika löyty. Kakkos pytyn mäntä oli ottanu kipiää ja luultavasti männästä irronneita palasia oli joutunu tuonne alakertaan ja hajottanu nuita laakereita.

Click image for larger version

Name:	DSC_0355.jpg
Views:	645
Size:	76,0 Kt
ID:	61545


Josko tuosta pienellä työllä sais vielä moottorin rakennettua
__________________
Meni se ainaki eilen siitä...

Apostolin kyyti OY
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.07.2015, 07:52
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Mukava seurata Hillevin jalostumista.

Jos saa vinkin antaa, niin hommaa suosiolla LJ/RJ70 etuakseli tukivarsineen ja laita se niine hyvineen tuonne keulan alle.. Siinä nimittäin säästyy ensinnäkin pirunmoiselta hitsailulta, mutta myös saa High-Pinion murikan kaupantekijäisiksi.. Ei tartte ku runkoon hitsata korvakot. Itse turasin Hiluxin omaan etuakseliin korvakot tukivarsille ja panhardille, niin olipahan se touhua. LäJän etukaseliromppeilla olisin selvinnyt oikeasti puolta vähemmällä työllä ja värkkäämisellä.

Ja jos LJn romppeisiin pääset käsiksi, niin hommaa takamurikka kans. Saat 4.88 välitykset. Ainakin tuossa mun LN65 Hilussa on 4.56:1 perävälitykset.
__________________
Minulla on huonoja ja hyviä uutisia.. Huonot uutiset on ne, että täällä ei ole mitään muuta syötävää, kuin poronpaskaa.. Hyvät uutiset on ne, että sitä paskaa on paljon.
-Reino Hiltunen, Koe-eläinpuisto
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.07.2015, 13:29
tieros tieros ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.12
Sijainti: sodankylä
Viestit: 229
Perusasetus

Joo tuli sitä LJ:n akseleitaki mietittyä mutta tähän hätään niitä en saanu, eikä tuo varallisuus puoli anna myöten joten pakko rakentaa tuosta. Sehän on helppo sitte muutta tuosta kierrejousiseksi LJ:n akselilla. En ite aikonu tuota hitsata vaan käytän sepällä niin se saa hitsuuttaa ja tuleepahan kerralla kunnolla
__________________
Meni se ainaki eilen siitä...

Apostolin kyyti OY
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.07.2015, 07:29
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Joo.. Muutos jälkeenpäin ei ole paha toteuttaa, varsinkin, jos teet keulan LJn tukivarsilla. Ei muuta ku mitat mahdollisimman lähelle LJn mittoja, niin etuakselin vaihto on tulevaisuudessa helppo toteuttaa vaikka sitten sellaisessa tapauksessa, jos akselisto ottaa offitiimellyksessä pahasti osumaa ja koko etuakselin vaihto tulee muutoin ajankohtaiseksi.. Itsehän tein nuo tukivarsien kiinnitykset ihan oman maun mukaan ja nyt sitten harmittaa, kun haluttais päivittää tuo keula LJn romppeille.. Pitäis tehdä kaikki kiinnikkeet uusiksi.

Ja jos välityspuoli jossain vaiheessa alkaa mietityttää, niin Cros4wd:ltä ainakin saa hyvää jakolaatikon 4.7 välityssarjaa. Itsellä ollut kyseinen välityssarja käytössä jo useamman vuoden ja hyvin on pelittänyt.
__________________
Minulla on huonoja ja hyviä uutisia.. Huonot uutiset on ne, että täällä ei ole mitään muuta syötävää, kuin poronpaskaa.. Hyvät uutiset on ne, että sitä paskaa on paljon.
-Reino Hiltunen, Koe-eläinpuisto
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.07.2015, 10:39
tieros tieros ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.12
Sijainti: sodankylä
Viestit: 229
Perusasetus

Kyllä mie meinasin hiluksin osilla toteuttaa tuon keulan ku ei tähän hätään ole niitä LJ:n osia. En meinannu ihan heti tuota hilua hukata niin eikhän tässä ole aikaa hitsailla jos mieli muuttuu Välityspuoleen meinasin tuplajakiksen tehä ku löytys yks jakis ylimääräsenä.
__________________
Meni se ainaki eilen siitä...

Apostolin kyyti OY
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ:n väkästelyä jabe Maasturiprojektit 59 27.10.2014 17:47
hdjn etuvinssin väkästelyä Jörmelö_2 Maasturiprojektit 3 28.11.2011 23:01
Ostetaan hiluksin peilit hermanni O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.04.2010 11:46
Hiluksin korotus Tekniikka & Jutustelu 14 30.10.2007 08:51
KoppiVolvon väkästelyä AVRO Tekniikka & Jutustelu 0 05.08.2006 09:49


Sivu luotu: 12:39 (GMT +2).