Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.05.2015, 18:58
sull45:n Avatar
sull45 sull45 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.05.12
Sijainti: Alastaro
Viestit: 556
Perusasetus

hj60


Semmoista tuli nyt jousitukselle ,en tiedä paranesko jotain

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.05.2015, 22:09
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Yksi kuva valehtelee enemmän kuin 1000 sanaa?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sull45 Näytä viesti
Semmoista tuli nyt jousitukselle ,en tiedä paranesko jotain
En haluaisi maalata mustia pilviä taivaalle....

Mutta jos olisi minun auto, niin korostetusti seuraisin seuraavia:

Etuakseli: näyttää että tuo noin 50x50 neliöpalkki on hitsattu akseliin; siis akseliputkeen vääntöä voi tulla niin paljon, että jos palkki ei revi itseään irti, niin sitten vääntyy taikka murtuu (minä rakentaisin siten, että akselin alapinnasta lähtisi toinen putki, ja toinen putki akselin päältä, ja ne yhdistyisi tuolla nivelen lähellä.

Taka-akseli: minun silmään noiden ala-aakkosten/tukivarsien ja ylätukivarren nivelen välinen "korkeusero" on huomattavan pieni, tuplat olisi parempi....
Siis pelkään, että tuo ylätukivarsi- rakennelma pettää.... (kardaani peittää k.o nivelen...)

Ja nuo molemmat alatukivarret näyttää kuvissa huomattavan pieniltä, siis jos niiden pitää pysyä suorassa, kun auton paino painaa niitä mutkalle esim. kannon päältä tms.

Mutta: Tuota "unimog" tuenta- periaatetta olen kopioinut jo n.20v sitten, toki vm. -77 olevaan jarruttomaan peräkärryyn! kokonaispaino on edelleen 470 kg, ja hyvin kulkee/tulee perässä vieläkin.
Ja tuota "unimog" tuentaa, siis mikä sinulla etuakselilla, suunnittelin taannoin omaan käyttöautoon; hj-61:een molemmille akseleille, ja nimenomaan leimattuna katukäyttöön! ongelma oli (noin 5-10v sitten) että tukivarsia ei saanut tehdä itse. siis olisi pitänyt laittaa unimogin kardaanijatkeet, ja erään tulkinnan mukaan myös jakolaatikon pääty ja ne harukset, jotka tulee pyörännavalta nivelelle...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.05.2015, 16:51
sull45:n Avatar
sull45 sull45 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.05.12
Sijainti: Alastaro
Viestit: 556
Perusasetus

hj60


Kuvan ottamisen hetkella niitä vahvikeita,mitä esta akselin kääntymisen ,ei ollut tehtya vielä ,nyt nee on valmis.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.05.2015, 11:21
matke matke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.14
Sijainti: ilomantsi, suomi
Viestit: 373
Blog Entries: 1
Perusasetus

miten noi hj61 jarrut ilmataan neuvoja ?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.05.2015, 12:32
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matke Näytä viesti
miten noi hj61 jarrut ilmataan neuvoja ?
Ilmausnipoista. Joko kaverin kanssa ''manuaalisesti'' tai sitten kompuraan kytkettävällä ilmauslaitteella. alipaineellahan se imasee sieltä nipasta.
__________________

-ISORY-

Itä-suomen off road yhdistys


SLCK #539


Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.05.2015, 13:03
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matke Näytä viesti
miten noi hj61 jarrut ilmataan neuvoja ?
Mulla on yksin tekemällä ollu 0,5l limupullo, minkä korkkiin on porattu sopivan timmi reikä johon saa sopimaan semmosen olikohan sisähalkasijaltaan 6mm kirkkaan letkun. Eka narskauttaa nipasta sen pahimman jäykkyyden pois jollain mieluiten 6 kulmasella hylsyllä, sit letku kiinni silleen että alkupätkä letkusta on ylämäkeen ja sit pitelee letkusta kiinni kun kiintoavaimella kääntää nippaa auki. Ite oon vielä laittanu sen avaimen umpinaisen silmukan eka siihen alle ja sit vasta letkun päälle ni saa mukavemmin käänneltyä auki. Sit vaa pullo letkuinee johku että pysyy paikallaa ja korkkia vähän raolleen ja kabiinii pumppailemaan. Toi letku pitää sen tähden olla ylämäkeen, koska muuten vetää pikkusen ilmaa aina jarruihin päin kun jarrupoljin nousee ylöspäin ja se nipassa oleva letku on tyhjentynyt jo sinne pulloon. Sit jos jarrut on kokonaan kuivana, niin takana pitäis saada aukastua se kuormaventtiilin nippa kanssa. Ite oon ilmannu aina silleen järjestyksessä, että aloitetaan lähinnä säiliötä olevasta nurkasta ja se kuormaventtiili siitä välistä ennen takajarruja.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.05.2015, 18:20
mikko.o.s:n Avatar
mikko.o.s mikko.o.s ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.09
Sijainti: Hämeenkyrö
Viestit: 194
Perusasetus

Pitäs päivittää levyjarrut taakse, niii tuumailin et mitä jarruja ootte käyttäny?
ja satulan kiinnikkeestä jos olis dxf kuva jollai...??
__________________
Käynnistyykö ruohonlekkuri huonosti,jos on tylsä terä.
HDJ80, RJ70, Defender90
MMC
SLCK
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.05.2015, 16:51
sull45:n Avatar
sull45 sull45 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.05.12
Sijainti: Alastaro
Viestit: 556
Perusasetus

kevyjarrut


Semmoiset ,pajeron levyt ja satulat
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Discovery topic Heguli Chit-Chat 269 21.08.2025 08:39
Huutonet Topic psychobilly Linkit 15 03.03.2016 22:38
Syntymäpäiväonnittelu -topic Skorpioni Chit-Chat 116 02.03.2014 18:32
Flippikeula topic Repro Tekniikka & Jutustelu 14 03.12.2007 21:37


Sivu luotu: 12:40 (GMT +2).