Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.04.2015, 10:56
jeeppi-eki:n Avatar
jeeppi-eki jeeppi-eki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.05.04
Sijainti: keminmaa, Finland.
Viestit: 976
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Daddy's Toy Näytä viesti
Eikai se tee muuta kuin hapettuu tuo alumiini. Pistä rosteri niin kestää ainakin. Ja amuliinin jos laitat niin tiiviste väliin ja rosteri pulteilla kiinni
Älä helevetisä laita normi teräksen kans rosteria!!! AINA epäjalompi metalli antaa periksi. Rosteri ruostuttaa lähellä olevan teräksen todella nopeasti vaikka ei edes olisi fyysistä kosketusta.
Ja laittaisin itse nuitten paska kilikali hiontamaalien sijasta oikeat teollisuusmaalit, kestää vuosia käyttöä, vettä ja paskaa.

__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta..
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.04.2015, 14:07
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jeeppi-eki Näytä viesti
Älä helevetisä laita normi teräksen kans rosteria!!! AINA epäjalompi metalli antaa periksi. Rosteri ruostuttaa lähellä olevan teräksen todella nopeasti vaikka ei edes olisi fyysistä kosketusta.
Ja laittaisin itse nuitten paska kilikali hiontamaalien sijasta oikeat teollisuusmaalit, kestää vuosia käyttöä, vettä ja paskaa.
nuo kilikalit on vaan väliaikaasena jotta näköö osuuko muoto sinne päinkään. Hiotaan muutenki pellille ennen maalausta nii se on iham sama vaikka suihkis kynsilakkaa pintaan tässä vaiheessa kori joutuu muutenki välisäilytykseen pihalle jossain vaiheessa niin se vasta oliski typerän teko jättää kiiltävä pelti ilman mitään suojaa voit nyt vetää henkeä ja tuon rosteripulttien käytöstä jo tiesinki, mutta alumiini+rauta kosketuksestaei ollu varmaa tietoa

Edit: Työkonemaalilla tää vedetään väreihin. Ei heti lennä maalit ku hieroo puihin ja jäi mainittematta tosiaan täälä aiemmin tuo hiontaväri väliaikaiseksi ratkaisuksi, kun oletin että se olis kaikille sanomattaki selvää että kun näin kovan vaivan näkee tuon korin kanssa nii ei sitä lähetä maaleilla pilaamaan
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja

Viimeksi muokannut Häänrik : 14.04.2015 14:34
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.04.2015, 19:32
Sirernog Sirernog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.03.12
Sijainti: Hollola
Viestit: 253
Perusasetus

On kyllä helvetin hyvän näköstä jälkeä, varsinkin huomioon ottaen noi välineet millä duunaat...Itellä on vähän ongelmana se että töissä on niin hyvät vehkeet mutta siellä ei voi säilyttää/rakentaa jatkuvasti niin vaipuu vähän sellasseen "masennukseen" rojektien kanssa.:/ Iso peukku sulle!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.04.2015, 23:23
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Hyvää edistystä...


Siis mikä laatikko sinulla on tulossa? oliko tuo sinun tekniikan luovuttaja W124 300 bensa, joka dieselöity myöhemmin om603 vaparilla?
Siis ainakin joissain w124 mersuissa on 300 bensan jatkona automatti, joka on eri kuin esim. 300 turbodieselissä. näkyvimpänä erona bensan laatikko lähtee puolikaasulla 2:lla liikenteeseen, jos keppi on D:llä, td lähtee ykkösellä, ja muutakin pientä eroa on...

Ja tuo BJ-43 olisi varmaan hyvä vaihtoehto akseliväliksi, noin 7 cm/per pää akseleita ulommaksi, ja ainakin taannoin kelpasi leimalle.
Toki tuon voisi varustaa "tupla-jakiksella" siis ensimmäinen jakis olisi takapuskurin tuntumassa kardaanin päässä päälaatikosta, ja toinen sitten etukardaanin syöttämänä automaatin rinnalla....

Ja taas : ISO peukku! toiset suunnittelee, toiset tekee....

PS. kannattasko tuohon topiikin nimeen liittää jollaintapaa tuo bj-40, vaikka modattuna?

p.s.s tuo alu-turkkilevy, ja varsinkaan rst/hst ei kuulu bj-40:iin, siis tuo sähkökemiallinen pari tuo aina ongelmia, kuten tuossa aikaisemmin kommentoitiin....
Työn iloa!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.04.2015, 05:13
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis mikä laatikko sinulla on tulossa? oliko tuo sinun tekniikan luovuttaja W124 300 bensa, joka dieselöity myöhemmin om603 vaparilla?
Siis ainakin joissain w124 mersuissa on 300 bensan jatkona automatti, joka on eri kuin esim. 300 turbodieselissä. näkyvimpänä erona bensan laatikko lähtee puolikaasulla 2:lla liikenteeseen, jos keppi on D:llä, td lähtee ykkösellä, ja muutakin pientä eroa on...

Ja tuo BJ-43 olisi varmaan hyvä vaihtoehto akseliväliksi, noin 7 cm/per pää akseleita ulommaksi, ja ainakin taannoin kelpasi leimalle.
Toki tuon voisi varustaa "tupla-jakiksella" siis ensimmäinen jakis olisi takapuskurin tuntumassa kardaanin päässä päälaatikosta, ja toinen sitten etukardaanin syöttämänä automaatin rinnalla....

Ja taas : ISO peukku! toiset suunnittelee, toiset tekee....

PS. kannattasko tuohon topiikin nimeen liittää jollaintapaa tuo bj-40, vaikka modattuna?

p.s.s tuo alu-turkkilevy, ja varsinkaan rst/hst ei kuulu bj-40:iin, siis tuo sähkökemiallinen pari tuo aina ongelmia, kuten tuossa aikaisemmin kommentoitiin....
Työn iloa!
Alkuperäinen diisseli, johon vaihdettu 260bensan laatikko. Silti tuntuis lähtevän ykkösellä liikenteeseen, toki pintakaasulla vaihtaa 2selle jo kävelyvauhdissa. (On mulla joskus ollu w124bensa automaatilla että tiedän miltä tuntuu jos lähtee kakkosella)

Mutta täs on pikku modaus laatikkoon tulossa, jonka jälkeen alipainekytkimestä saa "maastomoodin" päälle jolloin lähtee aina ykkösellä ja vaihtaa pintakaasullakin vasta kierroksilla. Nyt on tuossa tekniikanluovuttajassa sellasella kunnon patenttivirityksellä kokeilussa ja tuntuis toimivan. Vielä kun keksin miten saan sen vaihtamaan pintakaasulla tuo "moodi" päällä ilman järkyttävää nykäisyä niin sitten nostetaan kiuas pois paikoiltaan. En millään viitti täs vaihees paljastaa enempää.

yks jakis tähän vain tulee. Menee tuon kiukaan painonsäästö muuten hukkaan (vrt 2H tekniikka)

Takaosan lattia tulee alumiiniturkkipellistä, reunat paksuista kulmaraudoista, tiiviste väliin, ja kiinnitys tapahtuu sinkittömillä teräspulteilla joihin tulee paksu maalikerros ja kumiprikat.

Edit: lupaan laittaa videota laatikon käyttäytymisestä ennen irroitusta tänne jos saan ratkastua tuon nykäisyjutun. Toimintaperiaatetta en kyllä paljasta ennenku rojekti on valmis. videota ei kannata odottaa pariin viikkoon, koska vappu kolkuttaa jo ovella ja crownista pitäis ratkaista ongelma kun vaihoin sisäsäätäjä laturin ja nyt ei sammu enää avaimesta vaan jää röpeltämällä käymään.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja

Viimeksi muokannut Häänrik : 15.04.2015 05:41
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.04.2015, 08:59
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Oisko ratkaisuna diodi siihen tiettyyn laturin piuhaan. En nyt vaan muista mihin väliin se piti änkee.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.04.2015, 11:38
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Peukkua videolle! Onhan näitä mukava töllöttää ainaisen lukemisen sijaan. Hyvin etenee perus vehkeillä = ei aina tarvii olla hipohyperSuper kiluja ja kaluja.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.04.2015, 12:38
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vellihousu Näytä viesti
Oisko ratkaisuna diodi siihen tiettyyn laturin piuhaan. En nyt vaan muista mihin väliin se piti änkee.
Joo, en kans tiedä kuinka. Joka tapaukses jää virta nyt pyörimään ees taas eikä sammuttaja tiedä milloin kone pyörii. Hätäkorjauksena aattelin tehä vaan patentin että laturin sulakkeen väliin katkaisija, mistä saa napautettua laturilta virrat pois, silloin kyllä sammuu mutta ei kyllä lataakkaan. mutta kyllä se akku sen verran riittää että katsuri ajaa sen sisälle
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty ## Sähkökeskus, vaikka talliin ## khonkonen O/M/V Muut 1 25.05.2016 19:02
Myyty RC multikopteri, helppo ajaa, vaikka kuvaukseen !? Vaihdossa vaikka 2T pensaauto. Vilkutin O/M/V Muut 5 29.03.2014 23:36
M:Mikro vaikka talliin -MAKE- O/M/V Muut 3 27.05.2006 22:24
Nostoapua, hiabilla vaikka? Shuttle Chit-Chat 4 23.05.2006 22:38
Kun lähetään, niin lähetään kunnolla... bj45lava Tekniikka & Jutustelu 22 08.07.2004 21:36


Sivu luotu: 01:21 (GMT +2).