Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.04.2015, 19:04
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Veikkaisin että sinne on laitettu väärät öljyt; ainakin vanhemmat mitsut ei tykänneet hypoidiöljystä (siis vm. 82 2,3 td galatti; 90 alussa GL-4 vaihteistoöljyllä kului laakerit ennen aikojaan, gl-5 hypoidiöljyllä alkoi syknkronointi teppuilemaan)
Minä laittasin sinne uudet öljyt, ja nimenomaan ne, jota auton kirja kertoo. jos pitäs arvata omasta päästä, niin pistäsin tb:n 75w-90 vaihteistoöljyt.
nyt ollut muutaman päivän koeajossa nuo "oikeat" öljyt eli gl-3 ja ei oikeastaan kovin ihmeellistä muutosta.
oli se sitten käynnissä tai sammuksissa paikallaan, vaihteet menee päälle hyvin ilman auton nytkähdystä tms. tai sitten kun on ajanut lämpöseks, niin ei pahemmin oireile.
mutta auta armias, kun lähdet kylmänä. ei perkele tahdo millään saada mm. kakkosta päälle muuta ku heittämällä nelosen kautta.
joku laakeri lämpösenä poljin ylhäällä vähän rallattelee...
kenties seuraavaksi kytkytin vaihtoon painelaakerin kera?

-eikä öljyn vaihdossa öljyn mukana tullut minkäänlaista metallihilua

__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #2  
Vanha 04.04.2015, 20:43
Bazeeba Bazeeba ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.12
Sijainti: Soini
Viestit: 280
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
nyt ollut muutaman päivän koeajossa nuo "oikeat" öljyt eli gl-3 ja ei oikeastaan kovin ihmeellistä muutosta.
oli se sitten käynnissä tai sammuksissa paikallaan, vaihteet menee päälle hyvin ilman auton nytkähdystä tms. tai sitten kun on ajanut lämpöseks, niin ei pahemmin oireile.
mutta auta armias, kun lähdet kylmänä. ei perkele tahdo millään saada mm. kakkosta päälle muuta ku heittämällä nelosen kautta.
joku laakeri lämpösenä poljin ylhäällä vähän rallattelee...
kenties seuraavaksi kytkytin vaihtoon painelaakerin kera?

-eikä öljyn vaihdossa öljyn mukana tullut minkäänlaista metallihilua
Tuo rallatus on ollu kaikissa ällissä ja pajeissa melkeempä mitä oon kuullu. Ei auta painelaakerin eikä silmälaakerin vaihto.
  #3  
Vanha 05.04.2015, 06:48
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

ompa hieno "ominaisuus" sitten

mutta mikä ihme voisi heittää laatikon hankalaksi kylmänä? tuskin levykään öljystä märäksi menee? vai voisiko kytkin olla loppu, mutta miksi se irroittaa lämpösenä eikä luista?
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #4  
Vanha 05.04.2015, 16:09
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
ompa hieno "ominaisuus" sitten

mutta mikä ihme voisi heittää laatikon hankalaksi kylmänä? tuskin levykään öljystä märäksi menee? vai voisiko kytkin olla loppu, mutta miksi se irroittaa lämpösenä eikä luista?

Ite oon päätellyt tollasessa tilanteessa, et se väärä öljy liukastaa kylmänä liikaa syncroneita jolloin ne ei kiihdytä sitä kakkosen ratasta/kytkentää pääakselin vauhtiin se neloselle pukkaaminen todennäköisesti nostaa sen kakkosen vauhtia tai hidastaa pääakselia sen verran, et se kakkonen kytkeytyy
Tohon vois kokeilla et etit sopivan mäen jossa auto rullaa hidastumatta ja pidät kytkintä pohjassa hetken ja sit tarjoot kakkoseen.
Toinen mitä voi kokeilla on kaksois kytkin eli "kytkin, vaihde vapaalle, kytkin ylös, kytkin ja kakkonen sisään" tai sit oikasee "vaihde vapaalle, kytkin ja kakkonen pesään" ton kun opettelee sopivasti tekemään niin äkkinäinen ei ees huomaa vaikka osasta vaihteita syncrot puuttuis,pienempää survoessa sit tarttee väli kaasua annostella eli vaihde vapaalle kytkimellä tai ilman, kytkin ylös kierroksia, kytkin ja kakkonen sisään.

Ton voi olla vammauttanut sama kuin yhessä voyagerissa, vanhempi herra oli opettanut itselleen ja rouvalleen, et kakkosella risteyksiin
Eli maantiellä 90Kmh vauhdista kytkin ja kakkonen pesään, sit jarrutellaan sopivaan vauhtiin,voi vaan arvata mitä tekee syncroille niiltä kierroksilta pakotta "seisova" ratas liikeelle
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
  #5  
Vanha 05.04.2015, 16:14
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Myynti ilmoitus huutokaupat komissa, mites sen tänne saaminen


JA myyntipalstan ehdot luin eikä niissä ollut kuin nettiauto
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
  #6  
Vanha 05.04.2015, 16:45
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Myynti ilmoitus huutokaupat komissa, mites sen tänne saaminen


JA myyntipalstan ehdot luin eikä niissä ollut kuin nettiauto
Ihan samoin ku nettiauton linkitys; esim HORNET http://www.huuto.net/kohteet/hornet-...vari/357093360
  #7  
Vanha 05.04.2015, 17:06
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Ihan samoin ku nettiauton linkitys; esim HORNET http://www.huuto.net/kohteet/hornet-...vari/357093360

Vaan kun ilmoituksissa pitää olla hinta tai ilmoitus huutokaupasta vaan mites palstalla huudetut otetaan huomioon vai meneekö ne sillä ilmoituksella, et huutokaupat sivulla tapahtuu huutaminen?

pikku mainos tähän
Troopperi kyseessä
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
  #8  
Vanha 05.04.2015, 20:47
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Ite oon päätellyt tollasessa tilanteessa, et se väärä öljy liukastaa kylmänä liikaa syncroneita jolloin ne ei kiihdytä sitä kakkosen ratasta/kytkentää pääakselin vauhtiin se neloselle pukkaaminen todennäköisesti nostaa sen kakkosen vauhtia tai hidastaa pääakselia sen verran, et se kakkonen kytkeytyy
Tohon vois kokeilla et etit sopivan mäen jossa auto rullaa hidastumatta ja pidät kytkintä pohjassa hetken ja sit tarjoot kakkoseen.
Toinen mitä voi kokeilla on kaksois kytkin eli "kytkin, vaihde vapaalle, kytkin ylös, kytkin ja kakkonen sisään" tai sit oikasee "vaihde vapaalle, kytkin ja kakkonen pesään" ton kun opettelee sopivasti tekemään niin äkkinäinen ei ees huomaa vaikka osasta vaihteita syncrot puuttuis,pienempää survoessa sit tarttee väli kaasua annostella eli vaihde vapaalle kytkimellä tai ilman, kytkin ylös kierroksia, kytkin ja kakkonen sisään.

Ton voi olla vammauttanut sama kuin yhessä voyagerissa, vanhempi herra oli opettanut itselleen ja rouvalleen, et kakkosella risteyksiin
Eli maantiellä 90Kmh vauhdista kytkin ja kakkonen pesään, sit jarrutellaan sopivaan vauhtiin,voi vaan arvata mitä tekee syncroille niiltä kierroksilta pakotta "seisova" ratas liikeelle
Juu kempsusta tuttua se, että 1-- 2 vaihtaessa käyttää kepin ns. vapaalla, joskus talvisäässä oikein vielä polkaisemalla kytkintä uudestaan. Kytkimen polkaisua ja vaihteen käyttöä vapaalla oon kokeillut, ei vaikutusta. Semmoinen pieni piirre on ollut havaittavissa, jota vielä seuraan, että jos kiihdyttää 2500rpm kierroksille, niin 1. --> 2. menee nätisti. Jos pienemmillä kierroksilla/pienessä vauhdissa yrittää, niin ei vaan mene kakkonen tupaan.
Mutta täytyy tässä vielä kokeilla ja yrittää kartoittaa, mikä voisi olla.
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #9  
Vanha 06.04.2015, 20:01
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Oon just pasilassa hotellis ni mikä tuo rekan näköne hommeli o mikä menee kiskoilla? Niiku juna mut pienempi? Ei meil maal oo tollasia pääseeks siit ottaa koe ajot ?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
  #10  
Vanha 06.04.2015, 20:11
Daddy's Toy:n Avatar
Daddy's Toy Daddy's Toy ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.02.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 816
Perusasetus


Viimeksi muokannut Daddy's Toy : 06.04.2015 20:18
  #11  
Vanha 06.04.2015, 20:12
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
Oon just pasilassa hotellis ni mikä tuo rekan näköne hommeli o mikä menee kiskoilla? Niiku juna mut pienempi? Ei meil maal oo tollasia pääseeks siit ottaa koe ajot ?
Sehän on spora

https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=ratikka

Voit vaikka vuokrata sellasen

http://www.stadinratikat.fi/
  #12  
Vanha 07.04.2015, 20:27
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Ite oon päätellyt tollasessa tilanteessa, et se väärä öljy liukastaa kylmänä liikaa syncroneita jolloin ne ei kiihdytä sitä kakkosen ratasta/kytkentää pääakselin vauhtiin se neloselle pukkaaminen todennäköisesti nostaa sen kakkosen vauhtia tai hidastaa pääakselia sen verran, et se kakkonen kytkeytyy
Tohon vois kokeilla et etit sopivan mäen jossa auto rullaa hidastumatta ja pidät kytkintä pohjassa hetken ja sit tarjoot kakkoseen.
Toinen mitä voi kokeilla on kaksois kytkin eli "kytkin, vaihde vapaalle, kytkin ylös, kytkin ja kakkonen sisään" tai sit oikasee "vaihde vapaalle, kytkin ja kakkonen pesään" ton kun opettelee sopivasti tekemään niin äkkinäinen ei ees huomaa vaikka osasta vaihteita syncrot puuttuis,pienempää survoessa sit tarttee väli kaasua annostella eli vaihde vapaalle kytkimellä tai ilman, kytkin ylös kierroksia, kytkin ja kakkonen sisään.

Ton voi olla vammauttanut sama kuin yhessä voyagerissa, vanhempi herra oli opettanut itselleen ja rouvalleen, et kakkosella risteyksiin
Eli maantiellä 90Kmh vauhdista kytkin ja kakkonen pesään, sit jarrutellaan sopivaan vauhtiin,voi vaan arvata mitä tekee syncroille niiltä kierroksilta pakotta "seisova" ratas liikeelle
Mahtaisiko olla ällän laatikko tehty sellaiseksi, ettei sitä saisi hajotettua liiallisen alaväännön takia...?
Eli ei anna isompaa päälle liian alhaisessa vauhdissa, eli kun ottaa 1. vaihteella reippaammin kierroksia niin vaihtuu jo aika joutusaan ylöspäin. Mutta sitten taas ihmetyttää, että miksi alaspäin tuleminen ahdistaa välin (kyse vaihteen vaihtamisesta). Voisiko se vaan olla kytkin loppu? Mutta, sitä voi ihmetellä taas asian kanssa, eli miksi lämpöisenä vaihtuu paremmin... Tähän on joitakin mahdollisia vikoja, mutta sitten taas osa toiminnasta eliminoi vaihtoehtoja pois...
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
  #13  
Vanha 08.04.2015, 16:53
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Miten ***keleessä saa 1991 vuosimallisesta Saab 900:sta alapallonivelen sen tapin irti kääntöpäästä? Mutteriki on jo käytännössä pois siitä tapin kierteeltä sitä vetonivelen "koteloa" vasten. Jousikuormaki on just ja just kevennetty pois ja iskarin alapää irrotettu. Ja koitettu vääntää ja hakata pitkin maisemaa Vai pitääkö muka investoida semmonen haarukka?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä

Viimeksi muokannut Luoppis : 08.04.2015 16:55
  #14  
Vanha 08.04.2015, 19:45
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Haarukka toimii monesti noissa. Joko oot koittanu lyödä kovaa siihen pesään? Joku 2-3kg isojen poikien ja tyttöjen vasara on tossa hommassa hyvä
  #15  
Vanha 09.04.2015, 16:46
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka Näytä viesti
Mahtaisiko olla ällän laatikko tehty sellaiseksi, ettei sitä saisi hajotettua liiallisen alaväännön takia...?
Eli ei anna isompaa päälle liian alhaisessa vauhdissa, eli kun ottaa 1. vaihteella reippaammin kierroksia niin vaihtuu jo aika joutusaan ylöspäin. Mutta sitten taas ihmetyttää, että miksi alaspäin tuleminen ahdistaa välin (kyse vaihteen vaihtamisesta). Voisiko se vaan olla kytkin loppu? Mutta, sitä voi ihmetellä taas asian kanssa, eli miksi lämpöisenä vaihtuu paremmin... Tähän on joitakin mahdollisia vikoja, mutta sitten taas osa toiminnasta eliminoi vaihtoehtoja pois...
Taas tullut kilometrejä, joten päivitetään aihetta.
Eli ylöspäin vaihtaa kohtuu hyvin, kunhan muistaa 1. ottaa väh pari tonnia jenkaa. Muut menee ylöspäin normaalisti.
Alaspäin tullessa on häikkää... 5.--> 3. vaihtaa ok, 5.--> 4. ok, 4.--> 3. ok, mutta aina kun yrittää kakkosta, niin ei mene vasta kun auto on pysähtynyt. Toki saa, kun oikein repii... Mutta kun auto on paikallaan sitten, niin kaikki toimii hienosti.
Myös uusi huomattava asia ilmennyt pari päivää, siis 3. moottorijarrutuksessa kuuluu ihme vinkunaa (samanlainen kuin jarrusta). Loppuu heti kun veto palaa.

Että että, kytkimen vaihtoon (n. 600€ vaihdettuna) vai vaihteistoa purkaamolta...?
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2014 ! lavanelikko Chit-Chat 1901 31.12.2014 15:33
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! SuurSyömäri Chit-Chat 2193 01.01.2014 17:02
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! SuurSyömäri Chit-Chat 1015 03.01.2013 18:46
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55
mitä tehä patrollille ku ei käänny?? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 21.03.2011 16:41


Sivu luotu: 09:08 (GMT +2).