![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Noista Maximasta ja Sonatasta ei ole kokemuksia, mutta kolmannesta japsiraudasta Camrystä on positiivisia kokemuksia. 90 luvun lopun laite 2.2 koneella vie koppaa hyvin eikä kulutus ole maantiellä kummosempi kuin perus carinalla. Hiljainen ja vakaa vehje. Noita saa hyvin huollettuina ja ruosteettomina, alle 300tkm ajettuina n. kolmeen tonttuun papparaisilta. 3 litranen vie kaupungissa enemmän mutta maantiellä pitäis olla aika samoissa pikkukoneisen kanssa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Molempia tullut ajeltua...
Sanoisin että jos bensan syönti tai kokonaiskulut ei ahdista niin ehdottomasti Maxima 3.0litrasella jos taas kulutuksella ja kokonaiskustannuksilla väliä niin Sonata 2.0 bensalla. Nissaneissa ylipäätään enemmän ruosteet vaivaa kuin korealaisissa. Mutta arvonsa säilyttää silti paremmin nissanit. Molempia tietysti kannattaa mahdollisimman vähillä kilometreillä katsella jos meinaa pitempään auton pitää. Sonatat ainakin omasta mielestä tunnottomampia ajaa vaikka käyttäytyvätkin hyvinkin rauhallisesti ääritilanteissakin. Ja myös ajoergonomia nuonompi sonatoissa. (riippuen toki siis omista mieltymyksistä) Koeajoillahan se selviää kumpiko parempi omasta mielestäsi?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
maxima 3.0 v6 automaatilla vm 2004 oli joskus ,siinä oli vain 3 vaihdetta ja turbiini lukko samoin ajon hallintaa ei ollut/luiston estoa.
(nytten on 2.0 koneella ja manuaali tuntuu olevan lähes Yhtä rivakka kuin 3.0 automaatti,) uutenahan noita painettiin halvalla maailmalle ,mitään Premium fiilistä autosta ei saa vain halvalla rakennettu isompi almera jossa suuri kulutus ja on kalliit ylläpitokulut ,joka ei säilyttänyt hintaansa kovin hyvin uutena. Tämän yksilön viat: 120tkm ajetussa ,anturi vikoja abs, lamdaa, asento tunnistimia, ruostetta, pakoputki remppaa, mm. uusi pakoputkisto asennettuna maksaa autoon yli 2000euroa. ,alusta uusiksi ymm,huonosti lähtee pakkasella käyntiin. osan oli edellinen korjannut osan jouduin minä korjaamaan. edellinen osti auton 4v vanhana ja maksoi siitä 15000e 2vuotta myöhemmin leima lopussa+ilman kilpiä olevan auton hinta oli n.4000euroa. kun se tuli minulle. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Niin, hinta- ja ikäluokkaahan ei tosiaan mainittu, mutta harkitsemisen arvoinen yksilö lienee myöskin Mitsubishi Sigma (1990-1996) tai saman jenkki/japsiversio Diamante.
Sigma on aina 3.0 V6, joko sama mylly kuin Sonatassa eli 12-venttiilisenä tai sitten tehokkaampana 24-venttiilisenä. Diamantea on sitten myös 2.5 -litraisella V6 koneella, joka lienee sama kuin galantissa. Kaikkien osasaatavuus on hyvä, ja mikä parasta, osia menee harvoin. Ruostevikaa noissa harvemmin on, ovat sinkityllä korilla ja sisusta on hyvin viimeistelty ja laadukas. Automaattilaatikkoa kannattaa välttää, niiden ohjauslaitteet meinaa olla vikaherkkiä ja ovat sitten kiven alla löytää ehjää. Tai tietysti jos tykkää ajella pelkästään kolmosella ja pakilla... ![]()
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kolmelitraista Maximaa on isäukolla ja muutamalla kaverilla. Ensinmainitulla on ajettu reilut kymmenen tuhatta ja muilla reilut kolmesataatonnia. Tekniikka pelaa, mutta suojaamattomina ruosteelle ihan samanlaisia kuin vanhatkin japskit, reilu kymmenvuotiaina saa hitsata jos suolakylvetetty kunnolla.
Mazda Xedos 9 on kans yks harvinaisempi vaihtoehto, niistä tosin ei ole kokemusta kuin yhden pitkään seisoneen koeajo, jonka lootan toiminta oli melko krouvia. Kyllä nuo kolmelitraset Maximat yli kympin tahtoo viedä. Kaupungissa 13-15 ja maantiellä voi päästä nätillä ajolla ysin pintaan. Joskus jos oon rahoissani, niin ostan itse tuon viimeisen korimallin Cedricin vasemmanpuoleisella ohjauksella, eli nimellä Infiniti M45 ![]()
__________________
Land Rover Discovery TD5 ´00, Lada Niva 1600 ´84, Viimeksi muokannut Mts2 : 31.03.2015 12:40 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuommoista sonataa koeajoin viime kesänä. Ihan ok tuntuinen peli pienellä lenkillä. Selvästi isomman oloinen, kuin mazdan farkku kutonen, johon silloin päädyimme. Itse olisin tykännyt ehkä enemmän sonatasta, mutta autoa haettiin vaimolle.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Onko Lexus poissuljettu? LS 400 niin olisi ihan täysmoottorikin...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eikä ollut pakkasongelmia. Liekö seuraavan korimallin ongelmia, en tiedä. Sporttiputkisto itse asennettuna oli n. 500 €, tuli komeat äänet. Autosta tykkäsin kyllä. Mutta sitten halusin 4-vetosen ja nyt mennään tuolla H6 Outbackillä.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 16.5 sisäbedlock vanteita ja 36"-37" renkaita.Myös 46",49",53" ja 54" k-a renkaita | Mase | O/M/V Renkaat ja vanteet | 6 | 07.02.2014 09:08 |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
Myydään / Vaihdetaan Continental 33"x12,5"-15" AT katupallerot 35" tai isompiin MT pyöriin | Sam66 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 27.06.2012 20:39 |
Myydään Vanteet 8/10x15 / All/Mud 31"/32"/33"/35" + 4x4 Tarvikkeet | korjaushuolto | O/M/V Renkaat ja vanteet | 40 | 04.08.2011 22:34 |
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat | Zamppa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 11 | 25.09.2008 13:43 |