Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.03.2015, 06:17
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Mitä vikaa on toyotan kutoskoneissa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.03.2015, 06:24
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Jaa sää sen sitte veitkin...meinasin kans hakee tuon kun olis ollu sopiva tekniikka johonkin rojektiin...
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.03.2015, 07:10
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Murros Näytä viesti
Mitä vikaa on toyotan kutoskoneissa?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti

Olishan tälläsen auton voinu rakentaa suoraan tyyliin 2H/12H-T tekniikka, volvon porttaalit, jne mutta mitäs hauskaa siinä olis?
Arvasin että varmaan joku merkkifanaatikko saa sydänkohtauksen

Ei nyt varsinaisesti mitään mutta melko monessa bertassa on tojotan kutosia laitettu. Omasta mielestä maailman parhaat moottorit on 1HD-T, 12H-T, Om603 ja om606. Halusin vain henkilökohtaisesti tähän mersun koneen kun on kevyt ja kestävä. tuos myllys on reserviä vaikka mihin ja kestää ottaa kierroksiaki ei lentele heti veivit pihalle jos ottaa sen 6000rpm johonki suonsilmäkkeeseen.
Jos oltais rakentamas kärrynveturia nii oisin laittanu toijotan koneen ja manuaalin, mutta tästä tulee puhtaasti offikäyttöön tarkotettu kilvis oleva safarikapine niin tää on mun käteen sopiva kiuas. Tullu ennenki käskytettyä juuri samanlaista konetta ennenku ostin ekan maasturin Ja se kesti hienosti vaikka kilsoja oli reilusti ja otti vähän törkeesti jenkaa, A-katsastuksen katsastusmies huudatti 6700rpm. Otti vähän sydämmestä kyllä kun kuuli että männät menöö sielä melko vinhaan
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja

Viimeksi muokannut Häänrik : 30.03.2015 07:22
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.03.2015, 20:19
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Tämä ehtoo meni mersulla hurjastellessa tuossa kytötiellä. Vaikuttais sen verran hienosti toimivan että nostetaan se koskemattomana bjn keulille lämmöt pysyy ok, nesteet erillään eikä kalise eikä savuta Mukavasti tuntuis olevan vetoja kun kolmosellakin vielä tuos hiekkatiellä jauhaa tyhjää vaikka on lukkoperä

Semmonen pikku fiba sattunu edellisellä omistajalla, että kun on vaihtanu bensamesestä tuon laatikon niin jääny säätämättä vaihtohetki tolle koneelle sopivaksi. Kierroslukumittarin mukaan vaihto tapahtuu kickdown pohjassa 5500rpm ja koko kiuas kiertää 5800 eli alkaa meno hiipua noin 300kierrosta ennen vaihtoa. Pintakaasulla vaihtaa niinku pitäälin. Mutta se on helppoa säätää kohilleen.

Sain mukaan alkuperäsen tomaatin, siinä on sellanen vika että nyppää rajusti kun vaihtaa kakkoselle. Laitan sen kuntoon varalle ja alan sitten joskus suunnittelemaan siihen sellasta "puoliautomaattia".

Onhan tuos mersun kutoses aiva oma saundinsa Varsinki tuola 4000-5000 alueella raikuu kyllä komeesti
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja

Viimeksi muokannut Häänrik : 30.03.2015 20:22
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.03.2015, 20:26
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Tuon kuutoskoneen ja automaatin kanssa kannattanee harkita taka-akselin siirtoa taaksepäin niin tulee lisää tilaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.03.2015, 18:25
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Eikös mesessä ole laatikko aika lyhyt? Ainakin manuaalit on lyhyvimmästä päästä.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.04.2015, 19:36
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

tuo mekaaninen automaatti on aika pitkä.

Muistaakseni 12cm pidempi kuin 5v manuaali.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.04.2015, 21:12
lauri a. lauri a. ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.01.14
Sijainti: Sastamala, Finland
Viestit: 78
Perusasetus

Ton vaparikoneen kans kannattaa sit pitää maltti mukana jos alkaa virittelemään. Turboversiosta löytyy öljyruiskut männille, vahvemmat veivit ja veivinlaakerit joten kestää turbokäyttöä ihan erilailla, vapareista turbotetut tahtoo lämpöleikkailla kovemmassa käytössä. Itellä on käyttiksessä kans 603 vapari joka on kyllä tosi miellyttävä ja luotettava moottori, tykkää kierroksista ja on vielä suht pikkuruokanen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.07.2015, 00:45
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Murros Näytä viesti
Mitä vikaa on toyotan kutoskoneissa?
Lähinnä luotettavuus, mitä se sellainen harrastaminen on kun ei näpit mene mustaksi...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.07.2015, 22:14
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Tänään jatkuu.

Kattovahvikkeet tuli tehtyä. Varmaankin pitää tosta alumiiniturkkipellistä sellanen irrotettava katto talvea ja sateisia safareita varten.





Myös tuulilasin ylä ja alareunaan tuli putki. Alkuperäinen kojelaudan pellipohja lähti samalla roskiin. Tuon alaputken ajattelin tukea 3pienellä vahvikkeella tulipeltiin.



Oviputket tuli kanssa tuomaan turvallisuuden tunnetta. Näiden sijoittelu oli hankalaa, että on tarpeeksi korkealla mutta ei ota kyynärpää rattia kääntäessä putkeen. Samalla autosta pitäisi päästä myös pois
Loputtoman hieromisen jälkeen sopiva kohta löytyi ja äkkiä kiinni





Fiilis oli korkeella kun auto alkaa vihdoin näyttää kaukaa katsottuna autolta




kunnes....




Lisäksi sain juuri tiedon korvanappiini että loppukuukausi iltavuorossa. Näkee nyt sitten kuinka jaksaa aamuisin rakentaa
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.07.2015, 23:49
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

Siistiä on kyllä jälki.
Eihän sitä aamuissa paljon jaksa tehdä mutta pienin askelin tämäkin valmistuu.
Kaaret on kyllä niin jämäkän näköiset että aivan kuin suunnittelisit kaatavasi tämän heti kun vaan liikkuu omin voimin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.07.2015, 01:13
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ranee Näytä viesti
Siistiä on kyllä jälki.
Kiitoksia. On vaan niin alkeelliset työkalut että kaikki minkä haluaa jäävän siistiksi teettää hirveästi työtä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ranee Näytä viesti
Kaaret on kyllä niin jämäkän näköiset että aivan kuin suunnittelisit kaatavasi tämän heti kun vaan liikkuu omin voimin.
Ajattelin että jos kellauttaa niin eipä ainakaa oo sen jälkeen muutaman sentin vinos johonki ja jos joskus osallistuu johonki missä on vaara "vauhtikaatoihin" niin ei tartte uusia kaaria tehdä sitä varten


_________________________________


Turvavyöhommeleita tässä pähkäilin, että jos pistää nelipistevyöt niin on vaarana että sitte vaikeissa paikoissa tulee ilman vöitä kurkittua ja sitte jos käyki jotain niin vyöt on selän takana. Perusmallin kolmipistevyöt olis siitä paremmat että niissä on helpompi tiirailla vaikka renkaita kun vyö joustaa.

Hmmm siinäpä pohdittavaa
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.07.2015, 10:28
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Pelkkä lantiovyö riittää.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.07.2015, 12:48
Eicca_ Eicca_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.11.10
Sijainti: Tuusula/Mäntsälä Finland
Viestit: 177
Perusasetus

Schroth myy ainakin nelipistevöitä jossa rullakiristin joustaa mutta on tukevat tarvittaessa.


Tuossa vähän suuntaa antavaa
http://www.schroth.com/gfx/dyn/produ...s_450/34/1.jpg
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty ## Sähkökeskus, vaikka talliin ## khonkonen O/M/V Muut 1 25.05.2016 19:02
Myyty RC multikopteri, helppo ajaa, vaikka kuvaukseen !? Vaihdossa vaikka 2T pensaauto. Vilkutin O/M/V Muut 5 29.03.2014 23:36
M:Mikro vaikka talliin -MAKE- O/M/V Muut 3 27.05.2006 22:24
Nostoapua, hiabilla vaikka? Shuttle Chit-Chat 4 23.05.2006 22:38
Kun lähetään, niin lähetään kunnolla... bj45lava Tekniikka & Jutustelu 22 08.07.2004 21:36


Sivu luotu: 05:07 (GMT +2).