![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Mitä vikaa on toyotan kutoskoneissa?
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Jaa sää sen sitte veitkin...meinasin kans hakee tuon kun olis ollu sopiva tekniikka johonkin rojektiin...
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Ei nyt varsinaisesti mitään mutta melko monessa bertassa on tojotan kutosia laitettu. Omasta mielestä maailman parhaat moottorit on 1HD-T, 12H-T, Om603 ja om606. Halusin vain henkilökohtaisesti tähän mersun koneen kun on kevyt ja kestävä. tuos myllys on reserviä vaikka mihin ja kestää ottaa kierroksiaki ei lentele heti veivit pihalle jos ottaa sen 6000rpm johonki suonsilmäkkeeseen. Jos oltais rakentamas kärrynveturia nii oisin laittanu toijotan koneen ja manuaalin, mutta tästä tulee puhtaasti offikäyttöön tarkotettu kilvis oleva safarikapine niin tää on mun käteen sopiva kiuas. Tullu ennenki käskytettyä juuri samanlaista konetta ennenku ostin ekan maasturin Ja se kesti hienosti vaikka kilsoja oli reilusti ja otti vähän törkeesti jenkaa, A-katsastuksen katsastusmies huudatti 6700rpm. Otti vähän sydämmestä kyllä kun kuuli että männät menöö sielä melko vinhaan
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja Viimeksi muokannut Häänrik : 30.03.2015 07:22 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Tämä ehtoo meni mersulla hurjastellessa tuossa kytötiellä. Vaikuttais sen verran hienosti toimivan että nostetaan se koskemattomana bjn keulille
lämmöt pysyy ok, nesteet erillään eikä kalise eikä savuta Mukavasti tuntuis olevan vetoja kun kolmosellakin vielä tuos hiekkatiellä jauhaa tyhjää vaikka on lukkoperä Semmonen pikku fiba sattunu edellisellä omistajalla, että kun on vaihtanu bensamesestä tuon laatikon niin jääny säätämättä vaihtohetki tolle koneelle sopivaksi. Kierroslukumittarin mukaan vaihto tapahtuu kickdown pohjassa 5500rpm ja koko kiuas kiertää 5800 eli alkaa meno hiipua noin 300kierrosta ennen vaihtoa. Pintakaasulla vaihtaa niinku pitäälin. Mutta se on helppoa säätää kohilleen. Sain mukaan alkuperäsen tomaatin, siinä on sellanen vika että nyppää rajusti kun vaihtaa kakkoselle. Laitan sen kuntoon varalle ja alan sitten joskus suunnittelemaan siihen sellasta "puoliautomaattia". Onhan tuos mersun kutoses aiva oma saundinsa ![]() ![]() Varsinki tuola 4000-5000 alueella raikuu kyllä komeesti
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja Viimeksi muokannut Häänrik : 30.03.2015 20:22 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Tuon kuutoskoneen ja automaatin kanssa kannattanee harkita taka-akselin siirtoa taaksepäin niin tulee lisää tilaa.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Eikös mesessä ole laatikko aika lyhyt? Ainakin manuaalit on lyhyvimmästä päästä.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
tuo mekaaninen automaatti on aika pitkä.
Muistaakseni 12cm pidempi kuin 5v manuaali. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Ton vaparikoneen kans kannattaa sit pitää maltti mukana jos alkaa virittelemään. Turboversiosta löytyy öljyruiskut männille, vahvemmat veivit ja veivinlaakerit joten kestää turbokäyttöä ihan erilailla, vapareista turbotetut tahtoo lämpöleikkailla kovemmassa käytössä. Itellä on käyttiksessä kans 603 vapari joka on kyllä tosi miellyttävä ja luotettava moottori, tykkää kierroksista ja on vielä suht pikkuruokanen.
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lähinnä luotettavuus, mitä se sellainen harrastaminen on kun ei näpit mene mustaksi...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Tänään jatkuu.
Kattovahvikkeet tuli tehtyä. Varmaankin pitää tosta alumiiniturkkipellistä sellanen irrotettava katto talvea ja sateisia safareita varten. Myös tuulilasin ylä ja alareunaan tuli putki. Alkuperäinen kojelaudan pellipohja lähti samalla roskiin. Tuon alaputken ajattelin tukea 3pienellä vahvikkeella tulipeltiin. Oviputket tuli kanssa tuomaan turvallisuuden tunnetta. Näiden sijoittelu oli hankalaa, että on tarpeeksi korkealla mutta ei ota kyynärpää rattia kääntäessä putkeen. Samalla autosta pitäisi päästä myös pois ![]() Loputtoman hieromisen jälkeen sopiva kohta löytyi ja äkkiä kiinni Fiilis oli korkeella kun auto alkaa vihdoin näyttää kaukaa katsottuna autolta ![]() kunnes.... Lisäksi sain juuri tiedon korvanappiini että loppukuukausi iltavuorossa. Näkee nyt sitten kuinka jaksaa aamuisin rakentaa
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Siistiä on kyllä jälki.
Eihän sitä aamuissa paljon jaksa tehdä mutta pienin askelin tämäkin valmistuu. Kaaret on kyllä niin jämäkän näköiset että aivan kuin suunnittelisit kaatavasi tämän heti kun vaan liikkuu omin voimin. |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Kiitoksia. On vaan niin alkeelliset työkalut että kaikki minkä haluaa jäävän siistiksi teettää hirveästi työtä.
Lainaus:
ja jos joskus osallistuu johonki missä on vaara "vauhtikaatoihin" niin ei tartte uusia kaaria tehdä sitä varten ![]() _________________________________ Turvavyöhommeleita tässä pähkäilin, että jos pistää nelipistevyöt niin on vaarana että sitte vaikeissa paikoissa tulee ilman vöitä kurkittua ja sitte jos käyki jotain niin vyöt on selän takana. Perusmallin kolmipistevyöt olis siitä paremmat että niissä on helpompi tiirailla vaikka renkaita kun vyö joustaa. Hmmm siinäpä pohdittavaa
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Pelkkä lantiovyö riittää.
__________________
HJ61 MMC |
|
#14
|
|||
|
|||
|
Schroth myy ainakin nelipistevöitä jossa rullakiristin joustaa mutta on tukevat tarvittaessa.
Tuossa vähän suuntaa antavaa http://www.schroth.com/gfx/dyn/produ...s_450/34/1.jpg |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty ## Sähkökeskus, vaikka talliin ## | khonkonen | O/M/V Muut | 1 | 25.05.2016 19:02 |
| Myyty RC multikopteri, helppo ajaa, vaikka kuvaukseen !? Vaihdossa vaikka 2T pensaauto. | Vilkutin | O/M/V Muut | 5 | 29.03.2014 23:36 |
| M:Mikro vaikka talliin | -MAKE- | O/M/V Muut | 3 | 27.05.2006 22:24 |
| Nostoapua, hiabilla vaikka? | Shuttle | Chit-Chat | 4 | 23.05.2006 22:38 |
| Kun lähetään, niin lähetään kunnolla... | bj45lava | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 08.07.2004 21:36 |