![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ainakin omassa kun jossain tyhjällä auraamattomalla kentällä leikkinyt lappu lattiassa isoa kovaa 40-60cm pakkaslumessa jakoaski isolla puolella, niin itsellä toimi juuri pakkokakkosella tiheillä välityksillä tosi hyvin ![]() Lainaus:
![]() Tästä siis voidaan päätyä siihen, että offikäytössä automaatti toimiakseen hyvin vähän joka tilanteessa ei ole ihan simppeli laitos. On omasta mielestä silti miljoona kertaa keppivaihdetta mukavampi ajaa kaikin puolin, mutta tietyt "huonot" ominaisuudet poistuu vain laatikkoa säätämällä ja manuaalikoneistolla - tai uusissa älylaatikoissa softapuolen ohjelmistomuutoksilla niissä missä mahdollista (mm. GM:n uudet laatikot; Moparin tuotteet ei siinä mielessä yhtään niin helppoja, Fordeista en tiedä?). Näillä muutoksilla taas sitten voi tuhota normaaliajoon sopivat ominaisuudet, jos on monikäyttöautona.. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 22.03.2015 18:13 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jatketaan tähän samaan. Manuaalikoneisto on offikäytössä varmasti asiallinen kampe. Saako tollaista automaattiventtiiliä mitenkään järkevästi modattua manuaaliseksi? Itellä lähinnä ZF4HP22 mielessä.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Minä ainakin joudun nostamaan käteni pystyyn tuon osalta, itsellä tietoa lähinnä jenkkilaatikoista.. eikä niistäkään ihan älyttömästi noiden shiftereiden osalta.
Onhan tuo ZF:n laatikko ihan hemmetin yleinen varsinkin Eurooppalaisissa kamppeissa ollut 80- luvun alusta aina 2000- luvun alkupuolelle asti. Onko tuo sähkö- vai hydrauliohjattu versio, käsittääkseni on ollut molempina olemassa? Joihinkin sähköohjattuihin laatikoihin löytyy controllereita, millä ohitetaan laatikon äly ja toimii käytännössä shifterinä ilman mitään laatikon sisäisiä muutoksia, tai pienin muutoksin. En tiedä löytyykö tähän ZF:n laatikkoon. Jos taas on hydrauliohjattu versio, niin ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin venttiilikoneiston muutos manuaaliohjaukselle. Aika harvaa laatikkoa käsittääkseni onnistuu muuttamaan ilman venttiilikoneiston (ts. "ohjelmalevyn") muutoksia toimimaan shifterin kanssa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 22.03.2015 21:29 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Manuaalikoneistoja on ainakin amerikan lootiin monenlaisia.
Osassa ei ole moottorijarrutusta lainkaan. Osa(suurin) poistaa modulaattorin käytöstä, vaihdot aina täydellä paineella. Käännetty vaihdekaaavio tuo pakin ja ykkösen lähekkäin. Itselle tulee kiinni tuollainen venttiilikoneisto: http://www.tciauto.com/tc/gm-th400-f...e-brakinghtml/ Toistaiseksi ollut käytössä tavallinen full manual koneisto. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
En ole nähnyt ZF lootiin manuaalikoneistoja. Jos vaihteiston ohjaus on sähköinen niin nappi ohjatun siitä voisi saada tehtyä. Jos taas perinteinen hydrauliohjattu niin venttiilikoneistoa muokkaamalla tämä saattaa onnistua myös, vaatii vaan hiukan opiskelua. Helpoin olisi, jos Rangesta kyse, laittaa vanhempi ja järeämpi 3 vaihteinen TF727 laatikko johon venttiilikoneistoja ja muita osia on tarjolla vaikka mitä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Automaattinen hitsausmaski speed glas | jv | O/M/V Muut | 3 | 03.09.2012 22:01 |
Ostettu hj 4 speed vaihteisto | JV73 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 23.01.2011 21:58 |
Myydään / Vaihdetaan Niva-89 1.6 4-speed | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 04.07.2010 23:05 |
Speed Motor Circus | lantikka | Tapahtumat | 29 | 12.04.2010 19:33 |
O: BJ:n jakolootaan "High speed gear" | Eskimo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 19.10.2007 14:09 |