Koita huijata sitä lämpöanturia jos sellainenkin on? Vai eikö silti saa tarpeeksi korkealle jännitettä?
Ainakin osassa ZJ- mallin Jeeppejä ja sitä uudemmissa on lämpöanturi akkutelineessä akun alla nuuskimassa lämpötilaa. Laturi puskee lähelle 15V kovalla pakkasella kun akku on kylmä, ja lämpimässä kelissä ja/tai pakkasella akun ja konehuoneen lämmettyä jos ei ole suurempaa sähkökuormitusta voi latausjännite tippua ylläpitolatauksen tasolle. Anturia huijaamalla (ts. anturin tilalle johtojen väliin sopiva vastus) saa ECU:n luulemaan että on kova pakkanen -> latausjännite ylös. Enää tarttisi mitata, paljonko ko. lämpöanturi antaa vastusarvoksi milläkin lämpötilalla ja rakentaa sopiva vastuspaketti.. eiköhän se jotenkin tuolla tavalla Toyotassakin toimi?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Viimeksi muokannut Timo_L : 15.03.2015 00:46
|