Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2015, 21:10
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

http://www.turbotec.com/henkiloautot...kysyvastaa.php
Lainaus:
Onko Dieselbox tai tehoyksikkö sama asia kuin lastuttaminen/optimointi?

Dieselboksit, lisämuistit, tehoyksiköt ym.. ovat moottorin ohjauksen johtosarjaan lisättäviä komponentteja joiden tarkoituksena on muuttaa ja välittää ohjainlaiteelle virheellistä tietoa moottorin kuormitustilasta sekä syötetystä polttoainemäärästä.

Esimerkiksi:
EDC-jakajapumpun syöttömäärää säädellään ohjainlaitteelta tulevalla virtamäärällä. Jotta ohjainlaite voi hallita syöttömäärää tulee ohjainlaitteen saada tieto jakajapumpun antamasta syöttömäärästä. Syöttömäärään suhteessa olevaa ja takaisin kytkettyä jännitetasoa muuntamalla voidaan lisätä syöttömäärää ja sitä kautta moottoritehoa.
Common-Rail dieseleissä tehoyksikkö yleensä nostaa ainoastaan ruiskutuspainetta, vääristämällä ohjausyksikölle saapuvaa ruiskutuspainetietoa.

Lisäbokseilla voidaan lisätä karkeasti syöttömäärää koko kierroslukualueella, mutta ei ahtopainetta, muuttaa EGR-venttiilin toimintaa, ruiskutusennakkoa ym. ohjainlaitteen hienosäätämiä toimintoja. Joissakin ajoneuvoissa teho saattaa tehoyksikön virheellisen toiminnan vuoksi aiheuttaa vikatilan, tai tehon alenemisen.
kulutusnäyttö näyttää todellista alhaisempia lukemia. (ohjainlaite laskee kulutuksen ruiskutusajan ja paineen perusteella.)
Luistonesto/ajovakaudenhallintajärjestelmä saavat virheellisen tiedon moottorin vääntömomentista. (ohjainlaite laskee vääntömomentin perustuen ilmamäärään ja syötettytn polttoainemäärään.)
Automaattivaihteisto saa virheellisen vääntömomenttitiedon.
Vääntömomentin rajoitus vaihdetta vaihdettaessa ei toimi suunnitellusti johtuen virheellisestä vääntömomenttitiedosta.
Partikkelisuodattimen puhdistussykli ei toimi suunnitellusti.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.05.2015, 15:21
jame80:n Avatar
jame80 jame80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.10.07
Sijainti: suonenjoki
Viestit: 428
Perusasetus

ei tarttennu viedä lastutukseen. hävis viimeisetkin tehot ja itku kurkussa purkamaan joko turbo vetää viimeisiä, konehuone levälleen ja turbo näytti ok ja rupesin epätoivossa alipaine letkuja vaihtamaan , jos vaikka olis poikki.... sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta iski ajatus: miksi hukkaportti on oudossa asennossa.... no se helvetti oli irronnu kokonaan kiinnitysestään ja vaan roikkui paikoillaan.... 2 kpl 6mm punttia ja hukka portin runko turboon kiinni ja hiljainen rukous ja starttaus kuin palmun alta..... siitä ajamaan ja kaasun painaisu ja nukkunut turbo heräsi eloon . ja viimein sain edelliseltä omistajalta elintenluovuttaja auton tiedot selvisi, että 102hp konehan se onkin eikä 88 .
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.05.2015, 16:21
Mako Mako ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.12.06
Sijainti: Hamina, Kymenlaakso™
Viestit: 72
Perusasetus

Onko siinä vaihdettu vaihdelaatikko samasta autosta kuin moottorikin? 102 heppaisessa on se vahvempi laatikko. Tunnistaa siitä, että pakki on vitosen alla, kun heikommassa ykkösen vieressä.
Välijäähdytintähän ei tehottomimmassa, eli sinisen i:n, 88hv mallissa edes ole.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
pajeron lastutus nkpaja Tekniikka & Jutustelu 3 11.05.2014 08:28
DiD Pajeron lastutus Arska-tehtaalta Tekniikka & Jutustelu 2 06.07.2008 23:22
OIIIIIIIO Crd -lastutus/ohjelmointi hunteri Tekniikka & Jutustelu 3 12.02.2008 21:45
Ohjelmointi linkki 007 URL 0 06.07.2002 17:16


Sivu luotu: 18:16 (GMT +2).