Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2015, 10:47
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.270
Perusasetus

Ja miksi niitä uretaanipuslia täytyy maastoautoihin änkeä? Ei ne ainakaan paranna alustan toimintaa maasto-olosuhteissa. Kyllä minä ainakin käytän ihan perinteisiä pehmeitä kumipuslia maasturin alustassa...

__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.03.2015, 15:01
Lasse80 Lasse80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.14
Sijainti: Lapin lääni
Viestit: 88
Perusasetus

Itseasiassa en ole varma mitä materiaalia puslat on, mutta kivan väriset ja halvat oli enklannin maaperällä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.03.2015, 17:36
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Ja miksi niitä uretaanipuslia täytyy maastoautoihin änkeä? Ei ne ainakaan paranna alustan toimintaa maasto-olosuhteissa. Kyllä minä ainakin käytän ihan perinteisiä pehmeitä kumipuslia maasturin alustassa...
Uretaanipuslia on eri kovuuksilla ja aluperäiset kumiset oli kovempaa tavaraa mitä omat nykyiset uretaaniset.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.03.2015, 21:52
Nisse:n Avatar
Nisse Nisse ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.14
Sijainti: Vantaa
Viestit: 181
Perusasetus

Susuki toimii,toyotan kaasarilla,bolt on,yes,seuraava kysymys,riittääkö kaksi pakkaa lehtiä jos otan uudet,koko kierrokseen auton ympäri,jos tiiät mitä tarkoitan,norrat taotaan,ja muut sen mukaan,uusista norristakin pannaan silmukka poikki jotta saa pitkiä lehtiä.vähän pitäs korotusta ja ryhtiä saada,ilman mitään kivirekeä,eli joustojakin pitäisi löytyä hiukan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.03.2015, 22:19
Crazy
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tuli tässä muutama viikko sitten sekaannuttua tuommosseen vm-84 410:iin (ei sillä tavalla kuiteskaan ��) ja nyt alakais "hiukan" houkuttelleen tuo korotus tuohon + kompura, invertteri, vinssi, ym...

Mitenkhän käypi konttorilla jos alkaa touhuamaan tuohon 410:iin nuiden 235x75R15 renkuloitten lisäksi SOA:n, menneekhän läpi muutoskatastuksesta vai joutuuko tyytymään pelkkiin jousten avulla saataviin korotuksiin?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.03.2015, 22:44
Lasse80 Lasse80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.14
Sijainti: Lapin lääni
Viestit: 88
Perusasetus

Ensimmäistä kevättä susukin(sj410) onnellisena omistajana ja töistä kotiin ajellessa alkoi tuntumaan, että sukat kastuu kummasti. Noh koukkasin huoltamon pihaan ja laitoin suskan tuikkukynttilän tehoisen sisävalon päälle niin huomasin vettä molemmissa etujalkatiloissa noin 10cm. Vedethän kätevästi pois sai kun kumitulpat nykäs irti, mutta mistähän tuota vettä noin reilusti voi tulla pirttiin sisälle. Tämmöinen ominaisuus ilmeistyi kun keli alkoi kääntyä pakkaselta plussan puolelle täällä napapiirin pohjoispuolella.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.03.2015, 23:00
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.270
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lasse80 Näytä viesti
Ensimmäistä kevättä susukin(sj410) onnellisena omistajana ja töistä kotiin ajellessa alkoi tuntumaan, että sukat kastuu kummasti. Noh koukkasin huoltamon pihaan ja laitoin suskan tuikkukynttilän tehoisen sisävalon päälle niin huomasin vettä molemmissa etujalkatiloissa noin 10cm. Vedethän kätevästi pois sai kun kumitulpat nykäs irti, mutta mistähän tuota vettä noin reilusti voi tulla pirttiin sisälle. Tämmöinen ominaisuus ilmeistyi kun keli alkoi kääntyä pakkaselta plussan puolelle täällä napapiirin pohjoispuolella.
Tuulilasin ruostunut alareuna vuotaa, tai sitten ilmanottokaukalon vedenpoistoletkut on irti/rikki, joiden pitäis jalkotilasta mennä tulipellin läpi moottoritilan puolelle. Tosin en kyllä just nyt muista että oliko sellainen letku pelkästään apparin puolella, vai oliko kuskin jalkatilassa myös samanmoinen...

Tai sitten ne jalkotiloihin kerääntyvät jääpaakut on vaan alkanu sulamaan nyt plussakeleillä, kun ei suzukin oma jalkatilan lämmitys niitä koskaan riitä sulattamaan ja kuivattamaan
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.03.2015, 23:09
Lasse80 Lasse80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.14
Sijainti: Lapin lääni
Viestit: 88
Perusasetus

Ei kyllä tässä tapauksessa lunta ole, kun putsasin männä viikolla lattiat puti puhtaaksi. Eikä talvikelillä pysty pitämään puhallusta kuin lasille, muuten lakkaa näkymästä. Lienet siis ne putket irti,poikki tai korroosion raiskaamat, kun tuulilasin ympärys ainakin pintapuolisesti on ruosteeton. Eipä se auta kun ootella valosaa ja alkaa tutkimaan tai jättää suosiolla pohjasta kumitulpat irti niin ei kastu sukat.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.03.2015, 07:30
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Crazy Näytä viesti
Tuli tässä muutama viikko sitten sekaannuttua tuommosseen vm-84 410:iin (ei sillä tavalla kuiteskaan ��) ja nyt alakais "hiukan" houkuttelleen tuo korotus tuohon + kompura, invertteri, vinssi, ym...

Mitenkhän käypi konttorilla jos alkaa touhuamaan tuohon 410:iin nuiden 235x75R15 renkuloitten lisäksi SOA:n, menneekhän läpi muutoskatastuksesta vai joutuuko tyytymään pelkkiin jousten avulla saataviin korotuksiin?
Noi renkaat menee otteeseen normikatsastuksen yhteydessä. SOA:n kanssa tarvii olla aika lättänät vakiojouset, jottei auto nouse liikaa. Ja etupäässä tarvii tehdä napojen kääntö, jotta auto pysyy ajossa tiellä Kannattaa vakoilla miten muut sen on tehneet niin tulee kerralla hyvä. Ite olen korottanut jousilla, makuasia. Mutta SOA siis on katsastettavissa ihan normisti.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 07:45 (GMT +2).