Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #13  
Vanha 28.12.2004, 22:32
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

[quote]
T3:ssa on vaihtelevasti lukkoja. Olen nähny kokonaan ilman lukkoja, sekä kytkettävillä takalukoilla ja kytkettävillä etu- ja takalukoilla. Keskustasauspyörästön pitäis olla "sychro", eli syöttää voimaa sinne minne tarvitaan, mutta se on teoriaa. Käytännössä se luistaa siitä keskeltä aina. Mutta jos lukot löytyy sekä etu- että taka-akselilta, niin vetääpähän ainakin jompi kumpi pää autosta aina 100%:sti.

Vertaa perinteiseen kytkettävään nelivetoon, jossa vetää toinen etupyörä ja toinen takapyörä. Kumpi sitten on parempi?
---------------------------------------------------------------------------------------------
Kyllä siinä vetää aina molemmat renkaat tasan yhtäpaljon vaikka ei ole lukkoja - siihenhä se tasauspyörästö perustuu! Lukolla estetään tasauspyörästön toiminta, jolloin esim pitävämmällä oleva rengas vetää enemmän. Päästiin mieliaiheeseen jonka parissa tingatessa meni joskus 1000km joutuisasti kun käytiin offikisoissa sielä etelässä!


No kyllähän tuosta nyt pääsee!

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Vw Transporter syncro 16" 2d4wd O/M/V Ajoneuvot 5 22.03.2007 16:06
m: vw transporter MYYTY! hj O/M/V Ajoneuvot 13 20.02.2006 23:26
M/V: VW Transporter 2.4 -99 Wepa O/M/V Muut 1 09.11.2005 17:12
WV transporter syncro Nallentalli Tekniikka & Jutustelu 4 29.09.2005 06:07
OT M/V Transporter T4 2.4D -90 Racingrabbit O/M/V Muut 1 20.03.2005 21:54


Sivu luotu: 11:20 (GMT +2).