Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.02.2015, 20:37
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Käytettyjä voisi alkaa vakavasti harkita. Tämähän on tosiaan 1990 vuosimallia, se minkä erikoista VIN-koodia vuosi sitten ihmeteltiin.
Jos olo antaa huomenna myöten, katson vielä toisen puolen kunnon.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.03.2015, 18:55
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Ärh. Vm -90 renix 6 kiukkuaa.. Siinä on tässä vuosien varrella ollu muutaman kerran outoja, eli esimerkiksi ei lähde käyntiin, mutta hetkenpäästä, etenkin jos irrottaa akun kaapelit hörskähtää normisti. Mutta nyt se rupes käymään tyhjää jotenkin omituisesti, siis omituisemmin kuin normisti, ainahan sen tyhjäkäyntikierrokset on ollu 500 pintaan.
Mut nyt se sitten vielä rupes soutamaan ylös ja alas ja putsasin sitten joutessaan tuon tyhjäkäyntimoottorin. Olihan se todella paskanen, mutta.. Aikani sen kanssa temppuiltuani, jopa muuten purettuani sen koko systeemin, kun päättelin että se on paskana, ja joutuu hommaamaan uuden kuitenkin, niin se rupes käymään lähes asiallisesti tyhjää, kunnes kierrokset nous lähelle 2000. Otin sen iac in irti ja sehän oli ruuvanut ittensä pohjaan. Säätelin sitä uudestaan, ja taas sama homma. Eli se rupee säätämään kierroksia ja ne nousee viimeseltä ihan älyttömiksi. Osaiskohan kukaan epäillä että miksi? Oiskohan mahdollista että se on ollu jumissa jo mulle tullessa ja joku on vaan säätänyt siitä kaasuläpästä kiekkoja? Vaikuttaisko se nuin? Olisin jo kokeillut ruuvata sitä säätöruuvia, mutta en jaksanut värkätä kun se on niin kuppasessa paikassa.

Lisätään.. Vielä kerran ähelsin sen Tyhjäkäyntisäätimen paikalleen. Silleen että se meni just ja just paikalleen, sis säädin sen karanpituuden niin. Ja ensin se kiekas jengat sinne 1200 ja kävin sitten lenkin, kaupassa ja tankilla, eli sammutinkin useemman kerran ja joka kerran ne kierrokset jäi ylös. Sitten vielä pihassa tutkin kaikki letkut läpitte ja en mitään outoa löytänyt. Mutta kun käynnistin taas, niin perhana, kiekat oli ne normit 500 välillä nosti vähä, ja sitten taas laski. Ei ymmärrä minun järki tämmösiä nykyajan kotkotuksia autoissa.
Ja vielä lisää. nyt aamulla kylmänä ei meinannut pysyä käynnissä kuin kaasun avulla ja lämpinä taas kiekat siellä 1200-1500. En ymmärrä, melkein ajamaton ja uuden karhea auto, miten se nyt tälleen??

Nyt on sitten MAP anturi tuossa pöydällä ja epäilyksen alaisena.. Mielenkiintoinen käikäle! Ja hassua kun se ebayssa maksaa 14.90€ ja Suomessa iahn vaan vähän enempi
Pitäs kyllä ihmisellä olla hirveesti rahaa, tai varaosa auto, ettei tartteis ostaa joka jumalan epäilyksen alaista vehettä. tai ehkä pitäis pyöräillä tai virkata, mutta kuulema ne langatkin on köyhälle kalliita..
Ja se muuten edelleenkin Jeeppi tekee niin että käynnistäessä joko käynnistyy hyvin ja normisti ja toimii hetken ihan ok. tai ei käynnisty ilman kaasua ja sitten lämmetessään nostaa kiekat 1500 rpm.

No nii.. Nyt Jeepula ainakin pelaa, ainakin pelas 10 km kun kävin kokeilemassa.
Eli luulenpa tässä nyt olleen kyse siitä että tuo auto on ollut jo ammoin huonossa hapessa ja joku on fiksannut tyhjäkäyntiä koska tyhjäkäyntimoottori on jumettunut. Ja nyt kun menein onneton huoltamaan sitä, eli putsasin kaasarin ja laitoin sen IACin liikkeeseen ja poistin kaikki (ehkä?) ilmavuodot, niin kaikki menikin sitten sekasin ja se MAP joka on aiemminkin kai jumitellut meni myös tilttiin.
Se Mappi muuten heräs hengittelemään kun kylmästi pistin siitä alipaine reiästä WD-40 sisään. Sehän on ehdottomasti killetty, kuten se IACin käsin pyörittely ja purkaminenkin.
Aamulla sitten näkee lähteekö se kylmänä tulille...

Viimeksi muokannut nyyperi : 04.03.2015 18:45
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.03.2015, 18:59
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.283
Perusasetus

Tuli mieleen että oisko Nyyperin jeepissä joku anturivika kuiteski. Aikaisemmin sitä ei oo huomannu, jos tyhjäkäynti säädetty tappiin ja tyhjäkäyntimoottori jumissa. Nyt sitte antaa jostain väärää tietoa ja säätää tyhjäkäynin päin peetä. Mulla oli aikoinaan renix sukuinen (eli renault) jossa oli joku lämpöanturi paskana. Kylmänä kävi hyvin mutta tietyssä lämpötilassa hävis tyhjäkäynti lähes kokonaan, tai siis sen ylitettyä.
- Taitaa olla 92 HO erilaisia antureita, mulla ois pihalla tuo uudempi seisonnassa vieläki, nii oishan siitä voinnu vaihtaa jotain osia.
- rock auto on kans aika edullinen jos pikkusälää tarvii, ja ei välttämättä osta sitä kalleinta...

Muutes, missä mahtaa sijaita sisävalojen ohjausrele? tai onko sellaista? Ei mee valot mitenkään pois...ihna seistessä tullut vika! Ja kun on limited nii on niitä lamppuja paljon + sisävalomuistia yms.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.03.2015, 18:21
odis:n Avatar
odis odis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.09
Sijainti: ruovesi
Viestit: 183
Perusasetus

jeeppiin diesel


käynyt mielessä cherokeen dieselöinti,onko kukaan tehnyt esim mesen om605 moottorilla,om617 kyllä löytyy valmiita sovite sarjoja http://www.mercedesdiesel4x4.com/product_p/a-mb206.htm ja nimenomaan automaattiin olis haaveissa saada tuo om605.linkkejä saa laittaa kaikkeen dieselöintiin liittyen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.03.2015, 14:29
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Kyllä tuo miun Jeepsukka pelittää ihan ok. Tyhjäkäynti on jossain 1000 P-asennossa, ja kun pistää Driven niin tippuu seitsemään sattaan. Ja joskus muistan jonkun jossain puhuneen että kun ei oo tottunut siihen ettei oo moottorijarrutusta tai jotain semmosta. Ihmettelin silloin että mistä se puhhuu, kun miun auto kyllä jarras kun nosti jalan kaasulta, mutta nyt ei.
Hankalaa kun ei o koskaan ajanut millään muulla tuommoisella ku tuolla omalla, niin ei tiä eikä ymmärrä että onko se ehjä vai onko se vaan ominaisuus😄
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.03.2015, 14:40
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.283
Perusasetus

Nii no joo...automaatilla varustetut autot yleensä laskevat kiekkoja siinä vaiheessa kun pykälä on päällä, vaikka ei liikuta. Voi verrata siihen että manuaalissa luistattaa kytkintä.
- Ihan niin "rajua" moottorijarrutusta ei D asennossa saa, mutta tiptronikki vehkeissä miinusta painamalla tai kepistä pienetämällä se vauhti kyllä hidastuu.

Mutta se valo ongelma mulla yhä! Sulakkeen napsasin pois, nii valot tietenkään ei pala. Ovien kytkimet tuntuu olevan kunnossa. relettä en ole löytänyt mistään vielä...
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.03.2015, 09:06
Pönde:n Avatar
Pönde Pönde ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.01.08
Sijainti: kirkkonummi, Finland.
Viestit: 44
Unhappy

xj 2.5diesel 1999


Oliskos kellään mitään mielessä mitä kannattais kokeilla? Auto sammuu kesken ajon, eli kun on vaihtamassa vaihdetta 2-3.. Kierrokset nousee hieman kun on saanut kytkimen pohjaan, sitten kierrokset vajoavat suoraan alas ja auto sammuu.. avaimesta käyntiin ja taas matka jatkuu.. Itse epäilin aluksi virtalukkoa kun avaimen saa pois virtalukosta auton käydessä.. Onko kellään apuja mistä kannattaisi vikaa alkaa etsimään?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.03.2015, 10:17
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti

Mutta se valo ongelma mulla yhä! Sulakkeen napsasin pois, nii valot tietenkään ei pala. Ovien kytkimet tuntuu olevan kunnossa. relettä en ole löytänyt mistään vielä...
Oletko valokytkintä jo tutkaillut? Kun siitähän ne kiertämällä kaikki sisävalot syttyykin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.03.2015, 20:03
muuris:n Avatar
muuris muuris ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.12.10
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 88
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja odis Näytä viesti
käynyt mielessä cherokeen dieselöinti,onko kukaan tehnyt esim mesen om605 moottorilla,om617 kyllä löytyy valmiita sovite sarjoja http://www.mercedesdiesel4x4.com/product_p/a-mb206.htm ja nimenomaan automaattiin olis haaveissa saada tuo om605.linkkejä saa laittaa kaikkeen dieselöintiin liittyen.
Mulla on 605:lla ja omavalmisteisella adapterilla AX-15:ssa kiinni. Koneen alkup öljypohja ja -pumppu ei sovi, patti osuu etuakselistoon. Ssangyong Musson koneessa patti takana, se käy tai laita kuivasumppu. Vakio tulipelti ja öljynsuodatinjalka ei oikein tue öljynvaihtoa, muokattava hieman tulipeltiä tai siirrettävä suodatin letkujen päähän. Koneen korvakot ym tietysti tehtävä tyhjästä, mutta se on pienin juttu..

Jos nyt tekisin uudestaan, laittaisin semmoisen automaatti/jakolaatikko -paketin, että olis jonkunlainen luistonrajoitus keskitasauspyörästössä kokonaan avoimen sijasta katuajoon (vrt NP242). Enkä välttämättä laittais tuota dieseliäkään, vaan modernimman (bensa)koneen
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.04.2015, 22:04
odis:n Avatar
odis odis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.09
Sijainti: ruovesi
Viestit: 183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja muuris Näytä viesti
Mulla on 605:lla ja omavalmisteisella adapterilla AX-15:ssa kiinni. Koneen alkup öljypohja ja -pumppu ei sovi, patti osuu etuakselistoon. Ssangyong Musson koneessa patti takana, se käy tai laita kuivasumppu. Vakio tulipelti ja öljynsuodatinjalka ei oikein tue öljynvaihtoa, muokattava hieman tulipeltiä tai siirrettävä suodatin letkujen päähän. Koneen korvakot ym tietysti tehtävä tyhjästä, mutta se on pienin juttu..

Jos nyt tekisin uudestaan, laittaisin semmoisen automaatti/jakolaatikko -paketin, että olis jonkunlainen luistonrajoitus keskitasauspyörästössä kokonaan avoimen sijasta katuajoon (vrt NP242). Enkä välttämättä laittais tuota dieseliäkään, vaan modernimman (bensa)koneen
eikös joku toyotan moottori käy tuohon ax-15 laatikkoon?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.04.2015, 22:19
muuris:n Avatar
muuris muuris ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.12.10
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 88
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja odis Näytä viesti
eikös joku toyotan moottori käy tuohon ax-15 laatikkoon?
Sehän periaatteessa on Toyotan laatikko, mutta Jeepin omaan kytkinkoppaan ei varmasti käy. Kytkinkopan ja -akselin vaihtamalla varmaan menis, mutten näe mitään syytä moiseen swappiin..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 14:22 (GMT +2).