![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
En usko että kyseinen asia tulee onnistumaan Samaran jarruilla, vaikka tuplamäärä onkin. Kyseessä on edelleen Samaran jarrut. Vaikka katsarilla tekisikin laskelmat jarruvoiman riittävyydestä ja korvakkojen lujuustarkastelun, niin ongelmaksi voi nousta se, että sei osaa tulkita niitä. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ratkaisu näkyi olevan tarpeeksi myönteisen konttorin etsiminen jolloin vastaus oli, että eiku katastamaan vaan!
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos katsastaa aiot, niin ne jarruthan on sitten Gazista Gazellesta
![]() http://en.wikipedia.org/wiki/GAZelle_NEXT http://eng.gazgroup.ru/buyers/lcv/next/ https://www.youtube.com/watch?v=S6jixtxJ9Go Viimeksi muokannut Pauli : 25.12.2015 20:36 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos pauli vinkistä😃 sen näkee sit joskus miten tän kans käy.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Asiallinen projekti!!!
Ootko oikeen astemittarilla mittaillu noita kardaaninkulmia?? Itellä on kanssa hdj:n varret+rangen kolmio tossa omassa rojektissa ja siinä kun mittailin noita kulmia ni ääriasennoissa oli aika paljonkin eroa ajoasentoon, vaikka kiinityspisteitäkin muuttelin rungon päässä eri paikkaan. Johtunee siitä että noi varret on aikalailla eri mittaset. Mut niin ne kyl on jostain syystä Hdj:ssä ja rangessa jo vakionakin... Jotenki vaan tuntuu et ei se ristikoitten elinikää ainakaa pidennä jos ne kulmat ei pysy suurinpiirteiden samana jousituksen korkeuden muuttuessa.
__________________
Salon seudun Off Road Ry Toyota Land Cruiser BJ 73 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
En oo sen tarkemmin mittaillut kulmia. Kaverin jeepistä kävin ottaan apumittoja jossa samanlaisilla osilla tehty perän ripustus ja hyvin näyttää tässäkin toimivan. Voin toki lähettää tästä sulle tarkempia mittoja ja kuvia jos niistä olis jotain apua.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Vanhat boggerit oli 39,5-15". Nyt olis vanteet ja tukivarret käyny hiekkapuhalluksessa ja maalauksessa. Väriksi tuli sama vanha RAL2004.
Keulan osat alkas oleen hepeissä ja pääsi kokeileen liikeratoja. Coilovereiden jouset vaan on niin jäykät etteivät mene auton painosta kasaan ku ehkä sentin. Joten jos jollain olis jääny nurkkiin 14" pitkiä ja 3" halkasijalla olevia jousia olisin kiinnostunut ostaan😃 Toki näillä jousilla tuota maavaraa olis vähintäänkin riittävästi😄 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
voisko olla että panhard-tanko on nyt väärinpäin...ohjauksen vetotanko ja panhard-tanko on tulollaan ristikkäin...jos niin mahtaa olla venkula ajettava.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Sul on vaan liian köykänen auto, kun ei painu jouset kasaan..
![]()
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Samaa mieltä, samoin päin ja mieluiten saman suuntaisiks
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jarruvoimat voi mitata katsastuskonttorilla. Esimerkiksi Elijärven kaivoksen tunneli kuorma-autoista vaaditaan JARRUVOIMAMITTAUSTODISTUS joka ei ole sama kuin katsastuksessa tehtävä jarrujen testaus.
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta.. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Meinaatko, että joka konttorilta löytyy tuohon laitteet?
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Onko ekillä tietoa missä voisin täällä meidän perällä kyseisen toimenpiteen teettää?
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Mineconin kiviautot käytin Paattion autokatsastuksessa ja nykyisen firman A-katsastuksessa.
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta.. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Ja vaikka jarruvoima riittäiskin, saattaa syntyä keskustelua kahden satulan järjestelmästä. Huom. saattaa syntyä, toivottavasti kuitenkaan ei ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Onhan niitä tuplasatula autoja ihan tehtaan tekemänä, mm. yhteen mitsusippi canteriin oon joutunu tekemään jarruremppaa ja edessä siinä oli tuplaten satuloita.
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ei tässä muuten, muttakun asiaa on nyt tullut hieman tutkittua kun tuo oma opinnäytetyö tulee tästä aiheesta. ![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Tuleehan tuolle ohjaussimpukalle vielä lisää tukea, tuleehan?
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
Onkos tuo kartion kiinnityslevy taka-akselissa kuin paksua tavaraa? rangesta peräisin oleva vakio, 8 tai 10mm levy vääntyi jo suikassa mutkille ja Paavo sai rangessa mutterin aluslevyineen tulemaan läpi levystä.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#21
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Väittäisin että saa olla aika luja osa tässä vehkeessä tuossa paikassa, eikä kannata ehkä niveltäkään laittaa tarjouskorista... |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Juu kyllähän tuo nivel koville joutuu ja se tulikin ostettua kallein malli mitä paddock sparesilta löyty. Tekstin mukaan joku HD malli. Paljonko mahtaa muuten olla rangessa vakiona tuo kuulanivelen ja alatukivarsien kiinnitys kohtien ero korkeus suunnassa. Tässä se on jotain 24cm. Käsittääkseni mitä kauemmas nuo toisistaan laittaa sitä lujempi tulee😃
|
#23
|
||||
|
||||
![]() Huh
Namia!
Tälle täytyy nostaa kyllä peukkua ristus että tulee härski laite! |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Taka-akselille vois kyllä pari vahvike levyä vielä laittaa lisää ettei heti notkaha😀
Ohjaus simpukan alla olevan runkoaisan levytän umpeen 6mm levyllä ja sen alle tulee vinssipeti+ristikkäis tukia pari kappaletta. Etu ja taka tolppatelineille tulee poikittaistuet ylös ja eteen vielä ristikkäin vinssipedin päälle. Vähän hankala selittää mut kuvia tulee ku saan ne tehtyä. Taka-akselin päällä oleva kolmiotukipeti on 10mm levyä ja sen sisällä on pystyssä 2kpl ja vaakassa tuet tuon kotelon sisässä. Ohjausta pääsin senverran kokeileen et vajaa kaks rattikierrosta laidasta laitaan😃 |
#25
|
|||
|
|||
![]()
Tänään ei paljon kerenny tallissa oleen ku työt haittaa harrastusta. Mut aamusella piti senverran rälläkkää huudattaa et leikkasin pyöräkotelot auki et mahtuu renkaat liikkuun ääriasentoihin.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
ramcharger | susiraja2 | Maasturiprojektit | 51 | 01.02.2016 11:00 |
ramcharger | susiraja2 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 25.07.2010 20:18 |
M: dodge ramcharger | vortec | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 10.11.2007 13:36 |
O: Ramcharger osaa | dimmy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 02.04.2007 16:57 |
O: Ramcharger etukartaani | dart69 | O/M/V Muut | 0 | 02.11.2004 08:44 |