Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2015, 12:02
JSJ:n Avatar
JSJ JSJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Tuossa muutama linkki joissa aika hyvät ohjeet vastaavan testerin tekoon:
http://www.peachparts.com/shopforum/...op-tester.html

http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=17870.0

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.02.2015, 12:38
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JSJ Näytä viesti
Tuossa muutama linkki joissa aika hyvät ohjeet vastaavan testerin tekoon:
http://www.peachparts.com/shopforum/...op-tester.html

http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=17870.0
Tuossa ensimmäisessä linkissä oleva on selkeästi joku hippiversio väreistä päätellen..

Kiitoksia, taitaa mennä tuotantoon mullakin tämä..
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.11.2016, 18:02
Mr_Peace Mr_Peace ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: Nastola
Viestit: 235
Perusasetus

Nostellaas tätäkin.

Eli ihan vain mielenkiinnosta omaa aloin rakennella ja pikkuhiljaa on tunkkia purettu, reikiä tukittu ja sovitepalo sorvailtu sekä muutamia nippoja sovitettu tunkin ja mittarin väliin. Seuraavaksi pitäis lähteä purkaamolta suutinputkea hakemaan ja tulikin mieleen että onkohan noita kuinka monella eri kierteellä ja sovitteella?

Tuollaisen -97 King cabin TD25 koneen suuttimia olisi tarkoitus testata, joten passaako nuo boshin suuttimet kuinka hyvin keskenään ja minkäslaista sovitetta se putken toinen pää kaipaa?

+ bonus kysymys jo vastaavan rakentaneille:
kuinkahan helposti tuollaisella 2 tonnin pikkutunkilla pitäis päästä tonne 150barin hujakoille kun oma tuntui jo 80-100 barissa todella jäykältä?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.06.2020, 21:07
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Nostetaampa tätä aihetta kun on ajankohtaisena. Empäs hoksannut jättää sitä mäntää sinne sisälle, minä otin sen pois, hitsasin ohivuotoreiän tukkoon ja siihen päämutteriin hitsasin paineilmaletkuliittimen ylösalaisin jolloin siihen sai suoraan kiinni T-haaran jossa mittari ja lähtö suutinputkelle.

Ongelma on siinä että tämähän vuotaa nyt sieltä päämutterin ja sylinteriputken kierteestä paineet. Ei pidä kierreteippi eikä tiivisteliima. Mitähän tuolle keksisi?

Suutinputken tein jarruputkesta. Ihan hyvin pitää vaikkei olekkaan oikeanlainen kartio suuttimen päässä. Suuttimen pään liitin on tehty pyöränmutterista ja tavallisista muttereista.

E: ja suosittelen tosiaan itekkin vaikka 4T tunkkia, turhan jäykkä painallus tällä 2T.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20200530_145319_504.jpg‎
Views:	706
Size:	233,8 Kt
ID:	96213  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.06.2020, 23:19
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jos hitsauksesta irtoaa yhtään "Valssihilsettä tai Tangokiharaa"


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Nostetaampa tätä aihetta kun on ajankohtaisena. Empäs hoksannut jättää sitä mäntää sinne sisälle, minä otin sen pois, hitsasin ohivuotoreiän tukkoon ja siihen päämutteriin hitsasin paineilmaletkuliittimen ylösalaisin jolloin siihen sai suoraan kiinni T-haaran jossa mittari ja lähtö suutinputkelle.

Ongelma on siinä että tämähän vuotaa nyt sieltä päämutterin ja sylinteriputken kierteestä paineet. Ei pidä kierreteippi eikä tiivisteliima. Mitähän tuolle keksisi?

Suutinputken tein jarruputkesta. Ihan hyvin pitää vaikkei olekkaan oikeanlainen kartio suuttimen päässä. Suuttimen pään liitin on tehty pyöränmutterista ja tavallisista muttereista.

E: ja suosittelen tosiaan itekkin vaikka 4T tunkkia, turhan jäykkä painallus tällä 2T.
Niin nuo dieselvirtaukseen irtoavat rautaoksidit? tuhoa jokseenkin varmasti testattavan suuttimen kären....

Ja nosta kartioista sen verran, että vaikka suuttimien AVAUTUMIS-paine on vajaa 200 kg/cm2, niin todellinn suihkutuspaine on kierroksilla moninkertainen, 1000 kg/cm2 ylitetään jo -80 luvun rivipumppu dieseleitä viritettäessä?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.06.2020, 05:30
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Niin nuo dieselvirtaukseen irtoavat rautaoksidit? tuhoa jokseenkin varmasti testattavan suuttimen kären....

Ja nosta kartioista sen verran, että vaikka suuttimien AVAUTUMIS-paine on vajaa 200 kg/cm2, niin todellinn suihkutuspaine on kierroksilla moninkertainen, 1000 kg/cm2 ylitetään jo -80 luvun rivipumppu dieseleitä viritettäessä?
Mitkä rautaoksidit? Liittyikö tämä viritettyjen moottoreiden suihkutuspaine jotenkin tähän testerin käyttöön vai oliko tämä muuten vaan ilmoitettu tieto
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.06.2020, 23:16
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Sorry huono ....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Mitkä rautaoksidit? Liittyikö tämä viritettyjen moottoreiden suihkutuspaine jotenkin tähän testerin käyttöön vai oliko tämä muuten vaan ilmoitettu tieto
Siis kun hitsailet, niin kun teräs, missä on enemmän taikka vähemmän hiiltä, niin se hiili "palaa-" ja nuo palotapahtuman jäänteet on kirjaimellisesti "kovia" hapen ja raudan yhdisteitä, siis oksideja????

Siis tarkoitin sitä, että JOS nuo "Valssihilseet ja tangokiharat" päätyy testattavan suuttimen "kärkeen", niin hyväkin suutin kärki alkaa kusemaan.

ja toteamukseni noista mekaanisten pumppujen todellisista? paineista:
On joskus ollut onelmia, kun alle 200 kg/cm2 avautumspaineilla olevista kärjistä on pitänyt ajaa sekunnin murto-osassa tippa dieseliä...
ja se että suihkuputkia7kartioita on käsitelty "epäasiallisesti" ei auta siihen, että suihkuputket "kuskaa dieseli sykkimällä" siis paine vaihtelee 200 - reiluun 1000 bar edestakaisin suuruusluokkaa 40 kertaa sekunnissa?

Jos vääntelet niihin suuttimen kartioihin jotain esim. jarruputkista:

Lainaus viestistäsi:

...suutinputken tein jarruputkesta. Ihan hyvin pitää vaikkei olekkaan oikeanlainen kartio suuttimen päässä. Suuttimen pään liitin on tehty pyöränmutterista ja tavallisista muttereista.

E: ja suosittelen tosiaan itekkin vaikka 4T tunkkia, turhan jäykkä painallus tällä 2T..........................

Tuolla suuttimen ja pumpun välillä , jopa vakioissa? -80 luvun dieseleissä, on enempi kuin 1000 bar????? kun kaasu on pohjassa ja ja kierrokset korkealla.

-> Siis jos vääntelet/hitsailet kaikkea mahdollista jarruputkista pyöränmuttereihin halpakaupan tunkkiin, niin....

Yritin hienovaraisesti varoittaa......

SORRY, kun tykkäsit huonoa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Tein itse ja säästin kippo86 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 21.11.2011 08:09
Ei enää tarvetta,tein itse anracing O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 10.01.2008 17:55
Itse tein ja säästin; Nautarauta Grau Tekniikka & Jutustelu 69 10.12.2006 19:04
Itse tein Snorkkelin.. Säästinköhän?? ttapio Tekniikka & Jutustelu 24 30.09.2005 13:14
Itse tein ja säästin AVRO Tekniikka & Jutustelu 3 22.11.2003 17:16


Sivu luotu: 12:28 (GMT +2).