![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tuossa muutama linkki joissa aika hyvät ohjeet vastaavan testerin tekoon: http://www.peachparts.com/shopforum/...op-tester.html http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=17870.0
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kiitoksia, taitaa mennä tuotantoon mullakin tämä.. ![]()
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nostellaas tätäkin.
Eli ihan vain mielenkiinnosta omaa aloin rakennella ja pikkuhiljaa on tunkkia purettu, reikiä tukittu ja sovitepalo sorvailtu sekä muutamia nippoja sovitettu tunkin ja mittarin väliin. Seuraavaksi pitäis lähteä purkaamolta suutinputkea hakemaan ja tulikin mieleen että onkohan noita kuinka monella eri kierteellä ja sovitteella? Tuollaisen -97 King cabin TD25 koneen suuttimia olisi tarkoitus testata, joten passaako nuo boshin suuttimet kuinka hyvin keskenään ja minkäslaista sovitetta se putken toinen pää kaipaa? + bonus kysymys jo vastaavan rakentaneille: kuinkahan helposti tuollaisella 2 tonnin pikkutunkilla pitäis päästä tonne 150barin hujakoille kun oma tuntui jo 80-100 barissa todella jäykältä? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nostetaampa tätä aihetta kun on ajankohtaisena. Empäs hoksannut jättää sitä mäntää sinne sisälle, minä otin sen pois, hitsasin ohivuotoreiän tukkoon ja siihen päämutteriin hitsasin paineilmaletkuliittimen ylösalaisin jolloin siihen sai suoraan kiinni T-haaran jossa mittari ja lähtö suutinputkelle.
Ongelma on siinä että tämähän vuotaa nyt sieltä päämutterin ja sylinteriputken kierteestä paineet. Ei pidä kierreteippi eikä tiivisteliima. Mitähän tuolle keksisi? Suutinputken tein jarruputkesta. Ihan hyvin pitää vaikkei olekkaan oikeanlainen kartio suuttimen päässä. Suuttimen pään liitin on tehty pyöränmutterista ja tavallisista muttereista. E: ja suosittelen tosiaan itekkin vaikka 4T tunkkia, turhan jäykkä painallus tällä 2T. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Jos hitsauksesta irtoaa yhtään "Valssihilsettä tai Tangokiharaa"Lainaus:
Ja nosta kartioista sen verran, että vaikka suuttimien AVAUTUMIS-paine on vajaa 200 kg/cm2, niin todellinn suihkutuspaine on kierroksilla moninkertainen, 1000 kg/cm2 ylitetään jo -80 luvun rivipumppu dieseleitä viritettäessä? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Sorry huono ....Lainaus:
Siis tarkoitin sitä, että JOS nuo "Valssihilseet ja tangokiharat" päätyy testattavan suuttimen "kärkeen", niin hyväkin suutin kärki alkaa kusemaan. ja toteamukseni noista mekaanisten pumppujen todellisista? paineista: On joskus ollut onelmia, kun alle 200 kg/cm2 avautumspaineilla olevista kärjistä on pitänyt ajaa sekunnin murto-osassa tippa dieseliä... ja se että suihkuputkia7kartioita on käsitelty "epäasiallisesti" ei auta siihen, että suihkuputket "kuskaa dieseli sykkimällä" siis paine vaihtelee 200 - reiluun 1000 bar edestakaisin suuruusluokkaa 40 kertaa sekunnissa? Jos vääntelet niihin suuttimen kartioihin jotain esim. jarruputkista: Lainaus viestistäsi: ...suutinputken tein jarruputkesta. Ihan hyvin pitää vaikkei olekkaan oikeanlainen kartio suuttimen päässä. Suuttimen pään liitin on tehty pyöränmutterista ja tavallisista muttereista. E: ja suosittelen tosiaan itekkin vaikka 4T tunkkia, turhan jäykkä painallus tällä 2T.......................... Tuolla suuttimen ja pumpun välillä , jopa vakioissa? -80 luvun dieseleissä, on enempi kuin 1000 bar????? kun kaasu on pohjassa ja ja kierrokset korkealla. -> Siis jos vääntelet/hitsailet kaikkea mahdollista jarruputkista pyöränmuttereihin halpakaupan tunkkiin, niin.... Yritin hienovaraisesti varoittaa...... SORRY, kun tykkäsit huonoa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Tein itse ja säästin | kippo86 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 21.11.2011 08:09 |
Ei enää tarvetta,tein itse | anracing | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 10.01.2008 17:55 |
Itse tein ja säästin; Nautarauta | Grau | Tekniikka & Jutustelu | 69 | 10.12.2006 19:04 |
Itse tein Snorkkelin.. Säästinköhän?? | ttapio | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 30.09.2005 13:14 |
Itse tein ja säästin | AVRO | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 22.11.2003 17:16 |