![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Leimaa ei ole vieläkään saatu paperiin asti. Homma on siinä vaiheessa, että Ruotsista odotellaan viimeistä dokumenttia saapuvaksi. Meni hetki ennenkuin sain oikean ihmisen kiinni. Mutta paperi on postitettu ja nyt vaan odotellaan, että Kusti polkee... Jotain mitättömiä hipistelyjä on tullut tehtyä, lähinnä korisaumojen tiivistelyä vuotokohdista ja kaasarit sain vihdoin pelaamaan kunnolla ja säätöön.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jotain pientä taas turattu sillä aikaa, kun odotellaan leimalle viimeistä paperia. Eli tuli hankittua tuo bilhelvetin ajonesto kikkare.
http://www.biltema.fi/BiltemaDocumen...43-157_man.pdf Jos sillä saisi leimamiehen tyytyväiseksi. Muuten toimii hyvin, mutta ei estä auton käynnistymistä. Kytkin tuon katkomaan puolan plussaa. No ajonesto päälle ja napista laakista tulille. Jännitteenalentimen kautta virtaa purkille, maa runkoon. Vihreät johdot puolan plussapiuhan väliin kytkettynä. Keltainen ja valkoinen samoissa väreissä tuon yksikön kanssa. Rosat kytketty torven plussaan ja maahan. Mutta silti pärähtää tulille ilman nikottelua. Rele ei naksu, menee ajonesto päälle tai pois. Missähän nyt taas meni pieleen? Releen kun tempasee irti, niin ei käynnisty. Rele kiinni niin käynnistyy on ajonesto päällä tai ei... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eka virhe: biltema
Toka virhe, ehkä: torvella 24 V jännite, ja ohjeen mukaan rosat ohjauspyörään, eli korvaa tööttipainikkeen, siellä tuskin on 12 V lusa ja miinustiivistettä Katoaako keltaisesta maadoitus kun aktivoit härvelin ??
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 19.02.2015 23:02 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Täytyy varmaan jättää torvelle tulevat piuhat kytkemättä, niin ei sotke 24 volttia 12 volttiin. Pitääpä tarkistaa tuo maadoituksen katkeaminen. Muutenhan tuon vissiin pitäisi estää käynnistyminen, kun saadaan rele irtikytkemään tuo sytytysvirta.
EDIT: Paska mikä paska. Toimihan tuo purkki kaikki kaksi kertaa ja sen jälkeen meni mykäksi. Vituttaa koko touhu tuon ajoneston kanssa. Pitänee varmaan nöyrtyä ja asentaa jostain muusta vehkeestä rattiputki, että saa ohjaus- ja virtalukon samaan. Tai sitten mene leimalle http://www.motonet.fi/fi/tuote/51109...VAT-hyvaksytty tämän kanssa. On VAT-hyväksyntäkin... Viimeksi muokannut Pata : 21.02.2015 12:10 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Eikö näissä ollut joku lakipykälä mihin vedota ettei näihin tarvinnut rattilukkoa? Iteltä ei aikanaan vaadittu eikä edes kysytty ja tiedän useamman volvon missä ei ole lukkoa
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tuo on tiedossa. Taidan käydä neuvottelemassa vielä konttorilla asiasta. Eikös tuossa kaiken järjen mukaan virtalukosta katkea virrat ja käyntiin ei saa vaikka kuinka nappia hakkaa. Miten se sitten eroaa ajonestolaitteesta, vain insinööri voi sen tietää... Kolmeakselisethan menee kuorma-autoina, eli niissä ei vaaditakkaan. Lakipykälä menee katsastajan käsikirjasta kopioituna seuraavasti:
"01.01.1968 tai sen jälkeen käyttöön otetussa henkilö- ja pakettiautossa sekä moottoripyörässä tuli olla erikseen hyväksytty lukkolaite ajoneuvon luvattoman käytön estämiseksi, MaA 12 §, 330/57 + 405/66 - vaatimukset ja hyväksyntä MaA Tpp 21 §, 392/57 + 233/67 OHJEET Tarkastetaan laitteen olemassaolo, toiminta ja hyväksyttävyys Muutto - ja maahantuontiajoneuvot - jos ajoneuvo on EY - tyyppihyväksyttyä mallia tai FMVSS - hyväksytty (ajoneuvossa oleva tarra) katsotaan luvattoman käytön estävän laitteen täyttävän vaatimukset. Muuttotavarana tuodussa autossa lukkolaite hyväksytään tuontimaan määräyksien mukaisena. - mikäli ajoneuvo ei ole edellä kuvatunlainen, ohjauslukko ja yleensä myös vaihdelukko hyväksytään katsastuksessa, mikäli se täyttää toiminnalliset vaatimukset. - muunlaista kuin edellä tarkoitettua luvattoman käytön estolaitetta ei tule katsastuksessa hyväksyä. " Eli jos tuota tulkataan, toimii nykyinen virtalukko mielestäni luvattoman käytön esteenä. Se mitä lisäarvoa ajonesto tuohon tuo, en maalaisjärjellä ymmärrä. Eipä nuo jälkiasennus ajonestot mitään ihan mahdottomia ole ohittaa, jos oikeasti haluaa juuri tuon kopin viedä mukanaan. Viimeksi muokannut Pata : 21.02.2015 18:27 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
No niin, pikkuhiljaa kohti kilvittämistä. Kävin tänään näyttämässä konttorilla ja tietoisesti en tehnyt mitään tuon ohjauslukon eteen. Kaikki muu oli ok, mutta siitä ohjauslukosta sitten väännettiinkinn enemmän ja vähemmän inssin kanssa. Sai lopulta sitten kerrottua, että miten pitää vaihdelukko toteuttaa ja nyt olisi inssin mielen mukaisesti toteutettu. Myöhästyin konttorilta vartin, mutta täytyy huomenna käydä koittamassa joko nyt kelpaisi.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tuo pykälä olisi tuominnut muutenkin sen Bilhelveten-kikkareen mitättömäksi?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan C303 | alottelija | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.05.2014 21:02 |
c303 kytkin | Tgb11 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 12.12.2012 13:48 |
Myydään volvo c303 | mobil2 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 22.12.2010 18:08 |
Myyty C303 | Jouni_S | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 08.12.2010 20:04 |
Ohjaustehostin C303:seen? | Väiski | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 09.08.2007 15:03 |