Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.02.2015, 12:33
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

purettava jokatapauksessa molemmista ja yhisteltävä, koska ristiin löytyy klapia molemmissa. sama kun ne on irrallaan niin tehä hyvillä kasaan, ettei tarvia sitten heti alkaa vaihtamaan jotakin palloniveltä ekan keikan jäläkeen omissa uudet jarruosat ja laakerit, purkuosissa edessä klapia vasemmalla ja suojakumet paskana murroksista. takana jarruosat paskana/ruosteessa purkuakseleissa, omassa perä valjä, eli tarvin levyt ja palakiekan, et saa pelittämään levyjarruilla. nää on just näitä käytettyjen osien riemuja ja kun tuon jumpan saa tehtyä niin tulee samalla tutuksi et mitä tuo on syöny niin ei sitten pikaremonteissa mene sormi suuhun niin pahasti

eteen oli tarkotus nostaa tuo purkuakseli kokonaisena, pl et vaihdan navat ja jarrut omistansa. taakse vaihdan ilmeisesti nyt välityksen, ellei nuo enskahtomalla paskana olevat jarruosat ole sitten kunnolla tikissään, sit varmaan koko aksula vaan vaihtoon jos jarrut on ok.

__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.02.2015, 20:29
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

tulin taas kyllä siihen tulokseen et vittu jos asiat voi tehä monimutkasesti niin näissä ne on tehty just silleensä. taka-akselin irrotukseen tuhraantu melkein 4h kun yksin lattialla sitä pulas, mie en ymmärrä minkä takia isot pultit pitää olla jottain helevetin torxeja ja aina on jotakin edessä, ettei tukivarretkaan irtoo suoralta linjalta, vaan eka purettava jotain pois, et saa pyssyn hollille. saatana räikkä ja pulttikoneet keksitty jo sillon kun grandi on ollu piirustuspöydällä ni selvästi näkkee et lista avaimella pitäs kaik aukoo kun jenkillä ei ole hahmottunu et joku vois käyttee pyssyä huoltoihin.. wtf?!?

no, työvoitto ja alkaa hahmottua pikkuhiljaa tuo takaperonen ajattelu, jos jottain positiivista niin molemmissa päissä perämurikan sisällä on niin kauniit osaset, et luulis että ne on tehtaalla asennettu eilen ja on ajamattomat. ny kauhia tuska et vaihtaakko navat barbiesta varaosa-akseliin ja koko paska paikolleen vai murikka vaan suojakumen vaihon kanssa eteen. takaseen polttelis tuo levyjarrullinen varaosa-akseli, mut siihen tarviis uusia about kaikki jarruosat, mut välityksen joutus vaihtamaan sit jos omaansa laittasi rojut, eli mitehä shimmaamisen kans et osuu hammaskosketukset kohalleen varaosa-aksuloissa on nimittäin kosketukset osunu kerralla paikalleen ko yhen ainutta naarmua ei näy missään
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.02.2015, 21:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
tulin taas kyllä siihen tulokseen et vittu jos asiat voi tehä monimutkasesti niin näissä ne on tehty just silleensä. taka-akselin irrotukseen tuhraantu melkein 4h kun yksin lattialla sitä pulas, mie en ymmärrä minkä takia isot pultit pitää olla jottain helevetin torxeja ja aina on jotakin edessä, ettei tukivarretkaan irtoo suoralta linjalta, vaan eka purettava jotain pois, et saa pyssyn hollille. saatana räikkä ja pulttikoneet keksitty jo sillon kun grandi on ollu piirustuspöydällä ni selvästi näkkee et lista avaimella pitäs kaik aukoo kun jenkillä ei ole hahmottunu et joku vois käyttee pyssyä huoltoihin.. wtf?!?

no, työvoitto ja alkaa hahmottua pikkuhiljaa tuo takaperonen ajattelu
Ainoa idioottimaisuus taka- akselilla on ne torx- pultit.. Mutta mitenniin ei pysty avaamaan pyssyllä, ja on takaperoisesti? Kaikki akselini olen kyllä Jeepeistä irrottanut ja kiinnittänyt pulttipyssyllä; lenkillä tai T- kappaleella + hylsyllä pitää kiinni siltä puolelta mihin pyssy ei mahdu. Etuakselilla tosin on vähän ahdasta banjon vieressä alatukivarressa, siinä vähän voi joutua kikkailmeen. Kaikki muut pultit etu- ja taka-akselilla lähtee pyssyllä hyvin?

Taka-akselin irrottaa helposti tunnissa, olettaen että rojut eivät ole ruostuneet jumiin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.02.2015, 22:27
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

joko tuossa yksilössä ne pultit on ripoteltu miten sattuu, tai sitten en vaan tajua mikä se ajatus noiden kantojen suunnissa on, koska kaikki osottaa eri suuntiin, eli samassa tukarissa voi olla toinen pultti toisinpäin ja toinen toisinpäin, hankaloittaa ihan lievästi sitä tekemistä kun saa vaihdella yhtä osaa irrottaessa 4x työkalua mut kaipa tuonkin avainjärjestyksen oppii muistamaan kun muutaman kerran vekslaa eestaas

päätin sit mitä mie tuon kanssa teen ja tilasin taakse jarruhilppeet, katotaan millanen soppa syntyy tavotellessa levyjarrullista taka-akselia eteen joutuu pyöräyttämään barbien oman kuskin puolen navan ja vaihtamaan molemmin puolin suojakumet, että saa sen etusen "hyväksi".
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.02.2015, 23:04
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
joko tuossa yksilössä ne pultit on ripoteltu miten sattuu, tai sitten en vaan tajua mikä se ajatus noiden kantojen suunnissa on, koska kaikki osottaa eri suuntiin, eli samassa tukarissa voi olla toinen pultti toisinpäin ja toinen toisinpäin, hankaloittaa ihan lievästi sitä tekemistä kun saa vaihdella yhtä osaa irrottaessa 4x työkalua mut kaipa tuonkin avainjärjestyksen oppii muistamaan kun muutaman kerran vekslaa eestaas

päätin sit mitä mie tuon kanssa teen ja tilasin taakse jarruhilppeet, katotaan millanen soppa syntyy tavotellessa levyjarrullista taka-akselia eteen joutuu pyöräyttämään barbien oman kuskin puolen navan ja vaihtamaan molemmin puolin suojakumet, että saa sen etusen "hyväksi".
Lajista mitään tietämättä voisin väitää, että pultit on jonkun remppakaverin jäljiltä... Jos liukuhihnaa miettii niin luulis, etta mutterit on likipitäen useimmiten samalla puolella... Ihan vaan automaation nimissä...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.02.2015, 23:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Juu, kyllä ne siellä samoinpäin on, ja samankokoiset lenkit ja hylsyt käy molemmissa päissä. Pultit ja mutterit on kaikenlisäksi laippamalliset, ja pulttien päät on kartioita, eli helppo laittaa paikailleen kun ei reiät tarvitse edes olla ihan kohdakkain eikä prikkojen kanssa pelleillä.

Osassa XJ/ TJ/ ZJ ylätukivarsissa on torx- pultteja, sitä en ymmärrä miksi. Huonompi pito availessa kuin kuusiopäässä siinä vaiheessa, kun pultti on vähän juminut ruosteen takia..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.02.2015, 00:48
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Huomasin muuten että ne torxit on tyypillistä jenkkikamaa, eli pykälää isompi hollille, paukku moskalla perään ja pyssyä => irtoo, eikä lipee. Oon liian hyvälle tottunu kun patrollissa mutterit (helpommin pyörivä) on AINA ns asentajaan päin, eikä kyse ole automaatiosta, vaan japanilaisesta täydellisyydestä viellä kun ne oppis tekemään moottorit riittävillä kuutioilla...

Ihan visio väliin, oon leikitelly ajatuksella kasikoneisesta patrollista, siihen kun viellä nakertelis jeepin tukivarsisydeemit höyleine joustoineen niin ois täydellinen maasturi
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep Grand Cherokee -93, "Grand ZJappa" WinChester Maasturiprojektit 133 09.09.2014 20:49
Myyty Jeep Grand Cherokee "Grand ZJappa" 2600€ WinChester O/M/V Ajoneuvot 1 14.07.2014 22:26
Myyty Jeep Grand Cherokee Limited -96 4,0L "Safarioffari" WinChester O/M/V Ajoneuvot 0 19.01.2014 12:12
Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" WinChester Maasturiprojektit 15 15.03.2013 22:26
Ostettu Jeep Grand Cherokee -93-99 (ZJ) jakolaatikon 5v "vaihdekaavio" WinChester O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 04.01.2013 22:04


Sivu luotu: 16:40 (GMT +2).