Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.02.2015, 09:51
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offila Näytä viesti
On käytetty osramit kalliimmasta halvimpaan
Myös nuo Ultralife-versiot? Miks et saanu takuuseen uusia?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.02.2015, 10:06
offila offila ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.08.14
Sijainti: suomi
Viestit: 60
Perusasetus

kaikki on tiukasti umpio jousi ym. Ei tärise ja poksahtaa kun laittaa päälle auto paikoillaan vain moottori käy. seuraava: Ei takuulla uusien saanti auta ongelmaan se jää kuitenkin vaikka uusia saisi mutta olen helvetin nopea vaihtamaan lamput takakautta akut pois pissapoika pois ja imun muovi pois on kokeilu lumisateessa vesisateessa pakkasessa ja työkalut aina mukana. autossa kun on karjapuskuri edessä niin takakautta helpompaa. Onpas tullut ajettua sumuvaloilla lyhyinä aika monta kilometriä. jatketaan miettimistä ja toinen laturi ja vaikka sähköpummppu ei tule sillä se hehku kun vielä kiertää säädintä niin sekin jos kytkee jotenkin niin tulee uusi ongelma. Vieläkin ihmettelen sähkömiehet jotka eivät kerro miten syöttö n. 14-15v saadaan ulos tasainen stabilisoitu vaikka 13v jännite ja sen kun laittaa jokaiselle lamppujen langoille niin luulisi toimivan?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.02.2015, 10:07
offila offila ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.08.14
Sijainti: suomi
Viestit: 60
Perusasetus

hiluxi ja h4.set


kaikki on tiukasti umpio jousi ym. Ei tärise ja poksahtaa kun laittaa päälle auto paikoillaan vain moottori käy. seuraava: Ei takuulla uusien saanti auta ongelmaan se jää kuitenkin vaikka uusia saisi mutta olen helvetin nopea vaihtamaan lamput takakautta akut pois pissapoika pois ja imun muovi pois on kokeilu lumisateessa vesisateessa pakkasessa ja työkalut aina mukana. autossa kun on karjapuskuri edessä niin takakautta helpompaa. Onpas tullut ajettua sumuvaloilla lyhyinä aika monta kilometriä. jatketaan miettimistä ja toinen laturi ja vaikka sähköpummppu ei tule sillä se hehku kun vielä kiertää säädintä niin sekin jos kytkee jotenkin niin tulee uusi ongelma. Vieläkin ihmettelen sähkömiehet jotka eivät kerro miten syöttö n. 14-15v saadaan ulos tasainen stabilisoitu vaikka 13v jännite ja sen kun laittaa jokaiselle lamppujen langoille niin luulisi toimivan?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.02.2015, 10:26
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Eiks Hiluksissa ole Denson laturi sisäisellä elektronisella säätimellä? Koita originaali settiä?
Mulla on Hiacet järjestään ladanneet yli 14 volttia ja hoojiikin 29 volttia ja lamput kestää ihan normisti. H4:seen sai mielestäni tuupata todella reippaasti fjongaa ennenkuin se palaa.
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.02.2015, 16:16
offila offila ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.08.14
Sijainti: suomi
Viestit: 60
Perusasetus

ulkoinen säädin ja kaiken lisäksi toyotan sähköapinat ovat keksineet että hehkun voi viedä säätimen kautta piuhoja säästäkseen niin ei ole niin simppeli vaihtaa laturia ja sitten on vielä pumppu perässä minkä olisi voinut korvata sähköisellä ja toki voihan aina laittaa nappihekutus mutta ongelma ei nyt sinänsä ole laturi tai säädin kun ne on vaihdettu sieltä sun täältä ja ristiin rastiin ja myöskin ihan tuliterät alkuperäiset on kokeiltu sekä laturi että säädin.
jos kelaa vanhoja juttuja ja on vastaus että ämpärikaupalla tai repullinen ja auto myytävänä mutta valot mystisesti kadoksissa ja toisen lampun langan kautta ja niin päin pois niin onhan jollakin toisellakin ongelma hiluxin valojen kanssa ja onhan vielä että molemmat palaa takaa valot kadoksissa kaikki merkkilamput palaa. Eli sähköongelmia on olemassa hiluxissa vaikka kuinka yritätte että ei minulla koskaan!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.02.2015, 10:26
offila offila ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.08.14
Sijainti: suomi
Viestit: 60
Perusasetus

Ihan tosiko ettei kukaan keksi miten saadaan stabilisoitua jännitteen sanotaan vaikka 13volttiseksi ulos ja kestämään noin 70wattia ja sisääntuleva jännite vaihtelee13-16voltin välillä.
Sehän ei osaavalle voi olla ylivoimainen haaste mutta kun ei osaa niin täytyy kysyä neuvoja.
Jos nyt ei kukaan tällä palstalla ole sähköasiantuntija niin kertokaa mille palstalle pitää kääntyä että saa ongelman ratkaistua.
Periaatteessa on kyse samanlaisesta vehkeestä kun motonetin aikaisemmin myyvä boosteri joka toimi hakkurimenetelmellä mutta ei saatavan enää.
Ja kyseessä on nyt vanha auto ei mitään can väyläisiä eikä mitään muutakaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.02.2015, 11:29
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Tuohon poweriasiaan en osaa neuvoa, mutta.
Onko se H4 pistoke varmasti tiukka, tekee kunnon kontaktin polttimon kannalle? Ajan tällä takaa sitä, että jos virtapiirin jossain kohtaa on huono kontakti, jännite polttimon navoissa heilahtelee ja se ei ole hyvä kestävyydelle.

Sitten, kunnes saat muita parempia vinkkejä, niin käännäppä valot päälle niin että on pitkät valittuna. Rupeeko pitkän lanka kärtsäämään vai ei.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.02.2015, 18:50
offila offila ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.08.14
Sijainti: suomi
Viestit: 60
Perusasetus

Nytpä tein ihmeellisen löydön. Auton joku edellinen/edellinen omistaja on joskus harrastanut auton purkausta rasvaamiista öljyämistä ym. sillä olen vaihtanut alkuperäisiin ja lisännyt puuttuvia pultteja koko ajan ja vieläkin löytyy. Konehuoneesta olen poistanut kaikki ylimääräiset piuhat ilmastointiteippi ym mitä oli lisävaloille laitettu. Nyt ajankuluksi purin koelaudan ja olin ostanut laatikollinen polttimoita ja uudet vihreät hatut mittarivaloille ja ajattelin uusia ne kaikki kyllä pelasivat entiset mutta kuitenkin jossain vaiheessa pimenevät. Ja yllätys yllätys se monitoimimies on joskus hommanut sellaisen relee piuhasarja minkä bilteema myy pätkinnyt ja sokeripaloilla ym liitännyt ne olemssaolevien piuhojen väliin niin että konehuonen puolella kuitenkin on alkuperäiset ohuet piuhat ja liittimet. Nämä oli kytketty malli japani sisään ja eurooppa ulos eli jossain välissä on kääntynyt ei kääntynyt plussat ja miinukset releet maadoitettu ym. Voiko ylläoleva olla syy siihen että polttaa polttimot ja ostetun paketti oli ujotettu ihan koelaudan yläreunaan piiloon eli on varmaan tehnyt sen kun oli koelauta veke minkä kans on huomattu jäljistä päätellen. Kaiken kukkuraksi bilteman satsi on sellainen että siinä on omat releet eikä mikään muu siihen sovi. Ylläoleva selttäisi myöskin miksi vain h4.set ovat kärähtäneet eivätkä mitkään muut ja lataus ym.toimii kuten pitää

Viimeksi muokannut offila : 13.02.2015 18:54
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Huuto Xenon muutossarja H4 pitkät ja lyhyet 0ltzi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 30.01.2013 22:06
Myydään myydään juuri maalattu ja laitettu turbodiesel hiluxi Ville90 O/M/V Ajoneuvot 6 28.10.2012 16:38
Manuaaleja Land Cruiser, Hiluxi, 4Runner ja joitain Nissanin Glutton Tekniikka & Jutustelu 0 12.12.2010 18:26
Myydään M. skoda paku, hiluxi ja 850 fiat Romurane O/M/V Ajoneuvot 1 04.09.2009 07:12
kinkappi ja hiluxi ja niitten jouset! Tekniikka & Jutustelu 2 30.12.2004 23:16


Sivu luotu: 23:17 (GMT +2).