Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.02.2015, 19:58
hietsu hietsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: jkl, Finland.
Viestit: 225
Perusasetus

Millähän peruteella kiellettiin lavojen kovat kannet, eikös se ole vain korkealla oleva flatbed??
Itselle tekisin flatbedin ja alle kunnon kaappi tilat, mallia firman sähkölaitos varusteltu ateco. Siinä lavan reunan korkeus n.10cm.http://www.koneporssi.com/site/asset...4/img_0114.jpg

__________________
Caravaanari Land Rover
http://personal.inet.fi/koti/hietsu täällä projekti!!

Viimeksi muokannut hietsu : 06.02.2015 20:01
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.02.2015, 20:29
t0ny:n Avatar
t0ny t0ny ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 20.10.13
Sijainti: Iitti
Viestit: 634
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hietsu Näytä viesti
Millähän peruteella kiellettiin lavojen kovat kannet, eikös se ole vain korkealla oleva flatbed??
Itselle tekisin flatbedin ja alle kunnon kaappi tilat, mallia firman sähkölaitos varusteltu ateco. Siinä lavan reunan korkeus n.10cm.http://www.koneporssi.com/site/asset...4/img_0114.jpg
Jaa-a... Siellähän kaikki tarvittava kulkis näppärästi mukana, ja sit olis kuitenkin se lavetti missä voi kuljettaa tarvittaessa muuta romua.
__________________
*Rohkea kakan syö... joka kerta!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.02.2015, 00:57
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Onpa jaksettu tehdä/viimeistellä lavaa. (-landy-)


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hietsu Näytä viesti
Millähän peruteella kiellettiin lavojen kovat kannet, eikös se ole vain korkealla oleva flatbed??
Itselle tekisin flatbedin ja alle kunnon kaappi tilat, mallia firman sähkölaitos varusteltu ateco. Siinä lavan reunan korkeus n.10cm.http://www.koneporssi.com/site/asset...4/img_0114.jpg
siis lavan kovat kannet kiellettiin siihen vedoten, että tavaratilan korkeus ei riitä. alennetun autoveron autoon; jos täyden autoveron auto niin saa olla, kuten aikaisemminkin.
ja raja kannen ja lavan alla olevien laatikoiden välillä meni muistaakseni siinä, että lavalle pitää saada järkevästi koko hyörykuorma, ja vielä kiinnitettyä se.

Tuossa ylläoleva landroverin lavaan tekisin pari muutosta (toivottavasti yhtä hyvällä käsialalla) offikäyttöön: rekisterikippi varmaan ei näy asetuksen vaatimusten mukaan? ja nuo lokasuojien alapäät/alleajosuoja melkoiset "ojatutkat", siis 10-20 cm korkeammalle tuo palkki, ainakin päistä, ja sitten roiskeläppäkumista tuo lokasuojan alapää; ja sitten vaan reilusti kettinkiä läpän alareunaan, että saa nostaa ylös silloin, kun mennään pois tieltä.
ja kunnon vetopisteet molempien runkoaisojen päihin, kun vinssi vallannut tuon välin.
Tuohon lavan etureunaan laittasin pikkasen korkeamman laidan, vaikka 25-30 cm korkea. ja sidontapisteitä on jo monta, tuskin liikaa,,, Kuinkahan saisi järkevästi liitettyä kuorma-auton umpikopeissa olevan sidontakiskon tuohon lavan reunaan...

tuosta ei näe, että onko alla laatikot... Mutta monta kertaa on käynyt mielessä ne moottorikierrossa olevalla lämmityksellä/kuivauksella olevat laatikot, kun kaivanut jäätyneitä liinoja/työkaluja jostain muuttolaatikon/kärryn liinalaatikosta pohjalta..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.02.2015, 12:57
HannuN HannuN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.09.05
Sijainti: N/A
Viestit: 521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti

Tuossa ylläoleva landroverin lavaan tekisin pari muutosta (toivottavasti yhtä hyvällä käsialalla) offikäyttöön: rekisterikippi varmaan ei näy asetuksen vaatimusten mukaan? ja nuo lokasuojien alapäät/alleajosuoja melkoiset "ojatutkat", siis 10-20 cm korkeammalle tuo palkki, ainakin päistä, ja sitten roiskeläppäkumista tuo lokasuojan alapää; ja sitten vaan reilusti kettinkiä läpän alareunaan, että saa nostaa ylös silloin, kun mennään pois tieltä.
ja kunnon vetopisteet molempien runkoaisojen päihin, kun vinssi vallannut tuon välin.
Eiköhän tuo peräpään poikkipalkki parlokkeineen liity leimasedän vaatimuksiin...maastokuvissa noita ei enää ole paikoillaan ja vetopisteitäkin näytti olevan...tuossa linkki kuvaan http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=153508
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.02.2015, 14:24
t0ny:n Avatar
t0ny t0ny ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 20.10.13
Sijainti: Iitti
Viestit: 634
Perusasetus

Vähän näyttäis siltä
__________________
*Rohkea kakan syö... joka kerta!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.02.2015, 00:40
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

No, jos oli vain "leima"....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HannuN Näytä viesti
Eiköhän tuo peräpään poikkipalkki parlokkeineen liity leimasedän vaatimuksiin...maastokuvissa noita ei enää ole paikoillaan ja vetopisteitäkin näytti olevan...tuossa linkki kuvaan http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=153508
Mutta tuon voisi toteuttaa varmaankin noiden kuvien välistä, olevalla toteutuksella; siten että kelpaa "leimasedälle" myös ensimmäisessä normi katsastuksessa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.02.2015, 02:06
Jaba:n Avatar
Jaba Jaba ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Iitti
Viestit: 550
Perusasetus

Perskele... Tällainen flatbed projekti kiinnostaisi vähän itseäkin toteutaa jossain vaiheessa. Toi Lantikka on kyllä hemmetin siisti peli, mutta varmaan se mun kohdalla ois kuitenkin Nissani tai Toyota mistä sitä ruvettaisiin vääntämään. Koska rahaa ei ihan vitusti ole, niin ei voi ostaa Britti autoa, vaikka ne onkin lähellä sydäntä Onkohan kukaan "tärvellyt" Range Roveria tällaiseen flatbed rojektiin
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.02.2015, 09:28
t0ny:n Avatar
t0ny t0ny ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 20.10.13
Sijainti: Iitti
Viestit: 634
Perusasetus

Et sää oo jojota miehiä, joten koskas lähtää hakemaan sullekkii nipponin lava autoo...
ja varmaan samal reissul mulle se pate tohon lisäks...
__________________
*Rohkea kakan syö... joka kerta!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.02.2015, 17:07
Jaba:n Avatar
Jaba Jaba ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Iitti
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja t0ny Näytä viesti
Et sää oo jojota miehiä, joten koskas lähtää hakemaan sullekkii nipponin lava autoo...
ja varmaan samal reissul mulle se pate tohon lisäks...
No en ookkaan Toyotan ystävä... King Cabia en voi ottaa, kun ei ne oikein kestä mulla Täytyy vaan pysyä noissa Patrolleissa

Jotain ton tyylistä. Tarvis vaan ensin haalia jostain halpa GR patrolli...



Viimeksi muokannut Jaba : 10.02.2015 17:17
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.02.2015, 09:43
landy:n Avatar
landy landy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Mutta tuon voisi toteuttaa varmaankin noiden kuvien välistä, olevalla toteutuksella; siten että kelpaa "leimasedälle" myös ensimmäisessä normi katsastuksessa.
Tarkempia rakennuskuvia löytyy tuolta projektit osiosta. Lavan alla on laatikoita.

Alleajosuoja toimii myös vetokoukun kiinnikkeenä. Palkki on kiinni pulteilla ja asennus onnistuu noin vartissa. Parlokkien leikatut kappaleet ovat kiinni palkissa.

Ajossa palkki ei ole pakollinen, koska se haittaa ajonevon käyttöä maastossa.

Rekisterilven näkyvyysvaatimukset täyttyvät.
__________________
Vain maine kulkee edellä...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.02.2015, 12:21
t0ny:n Avatar
t0ny t0ny ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 20.10.13
Sijainti: Iitti
Viestit: 634
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja landy Näytä viesti
Tarkempia rakennuskuvia löytyy tuolta projektit osiosta. Lavan alla on laatikoita.

Alleajosuoja toimii myös vetokoukun kiinnikkeenä. Palkki on kiinni pulteilla ja asennus onnistuu noin vartissa. Parlokkien leikatut kappaleet ovat kiinni palkissa.

Ajossa palkki ei ole pakollinen, koska se haittaa ajonevon käyttöä maastossa.

Rekisterilven näkyvyysvaatimukset täyttyvät.
Minusta tuo on kaikinpuolin oikein asiallisesti tehty.
__________________
*Rohkea kakan syö... joka kerta!
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
flatbed


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 02:58 (GMT +2).