Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.01.2015, 09:07
hojo85:n Avatar
hojo85 hojo85 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 23.02.10
Sijainti: KAJAANI
Viestit: 962
Perusasetus

itekku turbotn hj60 turbo oli holset h1c hommasin hj61 pakosarjan ja siihen väliin sit se adappeteri mikä muuttaa sen toyotan oman jaon t3 laipaksi..tähän tuli sit myös laitettua välijäähdytin ja dumppi dumpin alipaineen otin imusarjasta eli kaasu läpän alta ja paineet mittarille otin heti turbon jälkeen ahtoputkesta. varalle myös laittoin pakolämpö mittarin lämmöt oli itellä koko ajan jossin 400-500 asteesa ahtoja oli parhaillaan 2.0bar kone kesti hyvin ei ollut mitään ongelmia ainut et kytkin antautu ja mulla turbossa ei ollut hukkaporttia olleenkaa. syöttöpumppu oli vakio 2h oma.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.01.2015, 11:31
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

lämpöongelmat loppu ku vaihto syöttöpumpun, vaikka tehot nousi reilusti, ja myös savutus loppu. pumppu on hp dieselin säätämä.
sillä omalla 2h pumpulla se savutus alkaa herkästi, ja se taitaa lämmittää konetta. en muista mitä oli pakolämmöt omalla pumpulla, mutta tolla 61 pumpulla taitaa kaydä jossain 700-800 asteen välissä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.01.2015, 17:25
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Älä ainakaan ahtoja yli baarin nostamalla ala tehoja etsimään.
Ensin kai pitäis tietää onko moottori, pumppu ja suuttimet kunnossa ylipäätään.
Noita turbotuksia on tehty loppuunajetuille koneille ja myyty pois kun ei auttanu.

Tutki tekniikka enenkuin laitat rahaa siihen enempää, vakioturbokoneen kunnostus voisi olla vaihtoehto jos sellaisen saisi laakeroimalla ja männänrengasurat sorvaamalla ja rengastamalla.
Itse olen 61turbokoneeseen tyytyväinen vaikka holsetin hx35 välillä houkkuttaakin.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.01.2015, 21:12
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Helmapelti: "Tutki tekniikka enenkuin laitat rahaa siihen enempää, vakioturbokoneen kunnostus voisi olla vaihtoehto jos sellaisen saisi laakeroimalla ja männänrengasurat sorvaamalla ja rengastamalla."

Noissa vanhemmissa 2H moottoreissa(ainakin putkikoneissa, ilmeisesti ennen 11/1984 valmistetuissa se raja) on se ylin männärengasura on jo tehtaalta lähtiessä sitä vahvennettua mallia. Mistä lie syystä jättänyt töyota laittamatta sen vahvikkeen uudempiin mäntiin? Hinta varmaan tai sitten tuli tehtyä liian kestävä mäntä, jota ei normaalilla ajolla taida saada rikki mitenkään
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj60.turbo.cruiser


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Freelander lantikka offiautona? Ihan uteliaasti kyselen Arctic Rhino Tekniikka & Jutustelu 15 15.01.2013 22:44
Vahvistavaa neuvoa auton myynnistä? Tsuiba Chit-Chat 6 25.04.2008 13:40
Pieleen mennyt autokauppa, hieman neuvoja kyselen Hammer__ Chit-Chat 31 14.04.2007 06:43
apuvirta kärry/teline (opastusta/ideoita kyselen) kisel Tekniikka & Jutustelu 0 14.02.2007 21:32
neuvoa! cam68 Chit-Chat 1 28.03.2006 19:37


Sivu luotu: 05:54 (GMT +2).