![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() itekku turbotn hj60 turbo oli holset h1c hommasin hj61 pakosarjan ja siihen väliin sit se adappeteri mikä muuttaa sen toyotan oman jaon t3 laipaksi..tähän tuli sit myös laitettua välijäähdytin ja dumppi dumpin alipaineen otin imusarjasta eli kaasu läpän alta ja paineet mittarille otin heti turbon jälkeen ahtoputkesta. varalle myös laittoin pakolämpö mittarin lämmöt oli itellä koko ajan jossin 400-500 asteesa ahtoja oli parhaillaan 2.0bar kone kesti hyvin ei ollut mitään ongelmia ainut et kytkin antautu ja mulla turbossa ei ollut hukkaporttia olleenkaa. syöttöpumppu oli vakio 2h oma.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
lämpöongelmat loppu ku vaihto syöttöpumpun, vaikka tehot nousi reilusti, ja myös savutus loppu. pumppu on hp dieselin säätämä.
sillä omalla 2h pumpulla se savutus alkaa herkästi, ja se taitaa lämmittää konetta. en muista mitä oli pakolämmöt omalla pumpulla, mutta tolla 61 pumpulla taitaa kaydä jossain 700-800 asteen välissä. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Älä ainakaan ahtoja yli baarin nostamalla ala tehoja etsimään.
Ensin kai pitäis tietää onko moottori, pumppu ja suuttimet kunnossa ylipäätään. Noita turbotuksia on tehty loppuunajetuille koneille ja myyty pois kun ei auttanu. Tutki tekniikka enenkuin laitat rahaa siihen enempää, vakioturbokoneen kunnostus voisi olla vaihtoehto jos sellaisen saisi laakeroimalla ja männänrengasurat sorvaamalla ja rengastamalla. Itse olen 61turbokoneeseen tyytyväinen vaikka holsetin hx35 välillä houkkuttaakin.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Helmapelti: "Tutki tekniikka enenkuin laitat rahaa siihen enempää, vakioturbokoneen kunnostus voisi olla vaihtoehto jos sellaisen saisi laakeroimalla ja männänrengasurat sorvaamalla ja rengastamalla."
Noissa vanhemmissa 2H moottoreissa(ainakin putkikoneissa, ilmeisesti ennen 11/1984 valmistetuissa se raja) on se ylin männärengasura on jo tehtaalta lähtiessä sitä vahvennettua mallia. Mistä lie syystä jättänyt töyota laittamatta sen vahvikkeen uudempiin mäntiin? Hinta varmaan tai sitten tuli tehtyä liian kestävä mäntä, jota ei normaalilla ajolla taida saada rikki mitenkään ![]() |
![]() |
Luokat |
hj60.turbo.cruiser |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Freelander lantikka offiautona? Ihan uteliaasti kyselen | Arctic Rhino | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 15.01.2013 22:44 |
Vahvistavaa neuvoa auton myynnistä? | Tsuiba | Chit-Chat | 6 | 25.04.2008 13:40 |
Pieleen mennyt autokauppa, hieman neuvoja kyselen | Hammer__ | Chit-Chat | 31 | 14.04.2007 06:43 |
apuvirta kärry/teline (opastusta/ideoita kyselen) | kisel | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 14.02.2007 21:32 |
neuvoa! | cam68 | Chit-Chat | 1 | 28.03.2006 19:37 |