![]() |
![]() |
|
Linkit Off-Road -linkkejä ympäri maailman. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() 2500hd. Ja sais olla vakiota vähä pitemmät .
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eteen kuuluu 20088, mitä ei ole ale-iskareina
http://www.4x4parts.fi/3-4-e-b/184-premium-n20.html korvaava voisi olla tämä http://www.4x4parts.fi/1998-2001/117...9000-shoc.html alhaalta pitää vain poistaa barpin ja laittaa sinne nykyisestä iskarista holkki Taakse kuuluu 20046, mitä ei myöskään ole ale-iskarina. http://www.4x4parts.fi/1983-1997/155-n20-20046.html Korvaava voisi olla http://www.4x4parts.fi/1978-1979/148...9000-shoc.html Siinä pitää poistaa ylhäältä barpin ja laittaa vanhasta iskarista holkki. Nämä pitäisi olla sopivat 1" korotukselle. Eteen en suosittele pidempiä vaikka vääntösauvat olisi kiristetty tappiinsa. (jos haluat eteen pidemmät, niin minulla on 1-pari viikon alla olleet http://www.4x4parts.fi/iskunvaimenti...emium-n20.html , nämä on minipituudeltaan 40mm pidemmät kuin "normit". Tämän parin saa 60€)
__________________
Maastossa se on mukavinta ![]() www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA - www.facebook.com/4x4parts.fi |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onks tällä listalla tohon Rolling Jeeppiin iskareita?
olikohan vuosimalli-90 xj ja 4" korotusta |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eteen tämä http://www.4x4parts.fi/poistokori/19...9000-shoc.html alhaalla ei ole barpinniä, eli pitäis ottaa vanhasta Taakse nämä http://www.4x4parts.fi/iskunvaimenti...9000-shoc.html Ylhäällä ei ole barpinniä, eli sekin pitäisi ottaa vahhasta.
__________________
Maastossa se on mukavinta ![]() www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA - www.facebook.com/4x4parts.fi |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Vaimentaako nämä myös sisäänpäin ja kuinka paljon? Onko kokemuksia onko jäykkyys lähempänä Ranchon 5000 vai 9000 sarjaa?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jäykkyys vertailuun en osaa sanoa, mutta näitä on mennyt vuosien saatossa muutama tuhat ja asiakkaat on olleet yleisesti tyytyväisiä.
__________________
Maastossa se on mukavinta ![]() www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA - www.facebook.com/4x4parts.fi |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta noin niinkuin käytännössä, miten ja miksi halvassa/ huonossa iskarissa "estettäisiin" vaimennus sisäänpäinjoustossa? Männässähän on joka tapauksessa reiät mistä öljy virtaa molempiin suuntiin riippuen iskarin liikkeestä. Jos iskari vaimentaa vain yhteen suuntaan, se tarkoittaisi että toiseen suuntaan nesteen pitäisi virrata vapaasti, ja vain toiseen suuntaan rajoitetusti. Vaikka on ihan perus halvin öljyiskari ilman mitään kelluvaa mäntää ja kaasuja, niin vaimentaahan sekin molempiin suuntiin aikalailla väkisin.. Ymmärrän kyllä että jos halutaan sisään- ja ulosvaimennuksiin selkeitä eroja ja säätömahdollisuuksia, niin kalliissa iskareissa se toteutetaan usein joko kahdella eri männällä, kelluvalla ylimääräisellä männällä tai niiden yhdistelmällä - ja toki kaasut sisällä. Lisäksi voi olla "blowby- venttiileitä", jotta saadaan haluttu ohivirtaus jonkin osan ohi halutussa männnän liikesuunnassa, sun muuta mukavaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 21.01.2015 13:37 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Lehtijousitettuun tarkoitetussa voi sisäänjouston vaimennus olla hyvin heikko, kun se lehtipakka itsessään vaimentaa. Vahvalla vaimentimella vois tulla liian jäykkä.
Ja peltikuorisessa kaksiputkisessa (eli halvat ja jotkin kalliimmatkin) iskarissa ulosjousto vaimennetaan männässä olevilla venttiileillä, sisäänjouston vaimennus on pohjassa mistä öljy virtaa sylinteriputkesta putkien väliin. Ja kun on säädettävä, alaosassa ruuvi säätää sisäänjoustoa ja esim mäntä painettuna pohjaan ja pyöritystä säätää ulosjoustoa. (Kait nuo suunnat meni oikein?) Kaasu- ja nesteiskarin erona on tuo putkien välitila, jälkimmäisessä paineistettu. Hillitsee kavitointia ja jäykistää sisäänjoustoa. Yksiputkisisissa mäntä vaimentaa molemmat suunnat ja niissä voi olla ohituskanavia yms jne. Kaksiputkinen yleensä selkeästi peltiä ja paksumpi osa alhaalla. Yksiputkinen vahvempaa tavaraa ja paksumpi osa ylhäällä.
__________________
Harbor Cruisers Viimeksi muokannut baxxter : 22.01.2015 08:08 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Mouho Motorsport |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Saattaa olla pitkähköt.
Voin huomenna kattoa, että löytyiskö sopivampia.
__________________
Maastossa se on mukavinta ![]() www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA - www.facebook.com/4x4parts.fi |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Eli eteen nämä http://www.4x4parts.fi/1998-2001/152...9000-shoc.html
Taas pitäis modata siten, että barpinni alkuperäisestä iskarista. Taakse nämä http://www.4x4parts.fi/myymala/147-p...9000-shoc.html Ylhäällä ei ole barpinniä, joten se pitää ottaa vanhasta.
__________________
Maastossa se on mukavinta ![]() www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA - www.facebook.com/4x4parts.fi |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Eilen tuli tilattua iskarit ja jotain pikku sälää niin tunti sitten kävin hakemassa matkahuollosta. Äärimmäisen hyvää palvelua ja ennen kaikkea nopeeta! Kiitoksia vaan
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Pro Comp 9000 iskarit (Land Rover) | Racingrabbit | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2014 17:30 |
Ostetaan Pitkät iskarit,Bilsteinit tai rancho 9000:set -OSTETTU- | kesis | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 13.01.2010 08:50 |
Myydään MB G-Wagenin iskarit 50€ | miesmies | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.09.2008 13:51 |
Nitro mitsu | Ex_inkkari | Chit-Chat | 7 | 04.06.2007 09:01 |
O:Ranchon 9000 iskarit | Jouni Järvinen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.04.2006 21:52 |