Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.01.2015, 23:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Oli ilo auttaa! Mutta voisko vielä...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
Tässä tapauksessa kun mikään ei ole enään alkuperäistä niin varmaan ei ton casteri kulmankaan tarvii olla niin justiinsa pääasia on että kääntyy, nyt hitsaan ton akselin kiinni ja kokeillaan. Tämä kaikki sen takia että ei apusimpukka ota kiinni raidetankoon tai toistepäin, lähinnä kiinnosti kokemukset maastossa toimimisesta kun ei noilla 36×12,5 halua huvikseen ajella ne meinaan voblaa joka tapauksessa 60-80 vauhdissa. Kiitos kaikille vastanneille/auttaneille
Tuo olkatapin takakallistuma, siis jos puhutaan negatiivisestä jopa 10 asteeseen positiivistä, vaikuttaa maastossa jonkin verran, mutta kuten aikaisemmista viesteistä vois arvailla, ei kovin paljon.
Mulla on nimimerkkini mukaisessa BJ:ssä leimattuna super swamper tsl (siis rättirengas) 38x12,5x15. ja vaikka k.o renkaat on tasapainoitettu VAIN lyijypainoilla teräsvanteen reunaan, niin tuolla n.6 asteen olkatapin taka-kallistuksella toimi "hyvin", siis marssivauhti oli tyypillisesti 80-100 kmh. mutta varsinkin pienillä paineilla käännökset menee "yleensä leveäksi/pitkäksi
Ja tuo minun/bj:n "Ensimäinen" riipukekorotuksen, siis olkatapin negatiivinen... ajokokemus tuli michelin 205-16 C nauhapinnatuilla renkailla: Suoralla tiellä tuulettomassa säässä: kun auton linja lipuu urista oikealle, niin rattia pitää kääntää hiljalleen neljänneskierros vasemmalle; ja kun ohjauskulma kasvaa liian suureksi, niin etuakseli "haukkaa", ja silloin pitää kääntää rattia saman tien tuplasti enemmän, että pysyy tiellä...

Ja tuo "oppi-" on jäänyt mieleen, ja hyvin on tullut toimeen mm. uudempien toyotien kanssa....

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
sj 410 olka-akselin laakeri?? ukkonen7 Tekniikka & Jutustelu 2 24.04.2012 14:13
Kuormatunnistimen asento Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 19.09.2009 06:41
Patrol GR olka-akselin laakerien vaihto OutOnPatrol Tekniikka & Jutustelu 0 31.03.2009 09:58
hj olka-akselin laakerinumero? Jani E Tekniikka & Jutustelu 10 18.12.2006 19:52
Iskareiden asento Repro Tekniikka & Jutustelu 12 28.02.2006 14:17


Sivu luotu: 21:37 (GMT +2).